מתווכחים בבית על המצב הביטחוני? כך תעשו את זה נכון

גל הטרור הקשה מחלחל גם לתוך הזוגיות והיחסים עם הילדים, כאשר וויכוחים רבים מתדרדרים והופכים למריבות קשות. ראובן וולף, יועץ זוגי מסביר איך עושים את זה בצורה נכונה ומה אפשר להרוויח מול הילדים

חדשות כיפה ראובן וולף 31/03/22 12:28 כח באדר ב'

מתווכחים בבית על המצב הביטחוני? כך תעשו את זה נכון
צילום: shutterstock

בתקופה קשה זו של אי יציבות בנושא הביטחוני, נכנסים לבתים שלנו הרבה וויכוחים סביב "מה הדרך הנכונה להילחם בטרור", "מה לעשות בנושא המדיני", כאילו כולנו כבר מינימום ראשי ממשלה או לפחות שרי ביטחון.

יש לנו עוד מה להתקדם, אבל מה שבטוח, לא נכון להגיע בגלל חילוקי דעות למצב של מריבה בין בני הזוג או עם הילדים. אז איך כן נכון להתמודד עם זה בבית?

הדבר הנכון ביותר הוא קודם להקשיב לבן זוג, ילד או כל אחד אחר עד הסוף ורק אחרי זה לענות. כמו כן איך לענות נכון זה לא פחות חשוב, מהתוכן עצמו.

למשל אחרי משהו שממש לא מסכימים עליו, נכון לענות כך: "שמעתי את מה שאמרת אבל אני חושב שזה ממש לא נכון, אלא כך צריך לעשות". השומע ,זה שאתה לא מסכים איתו, מבין שהקשבת לו ואתה לא מסכים אבל אתה לא מבטל את הדעה שלו.

אני בטוח שכל אחד היה רוצה שכך יהיה ויכוח. אני יודע שכל אחד אומר אין סיכוי שכך נגיעה למריבה. זה מעולה לא להסכים, אבל לא מעולה לריב על זה. כך אולי נצליח להכיל דעות של אחרים דעות של מישהו שאנחנו אוהבים אך לא תמיד מסכימים, כך שומרים על איכות זוגית ומשפחתית גם כשהמצב בחוץ לא פשוט.

שלושה דברים שחשוב להראות לילדים שלנו:

1. מותר לא להסכים בין בני זוג.

2. יש דרך להתווכח בלי לריב.

3. יציבות המשפחה זה דבר שחשוב להורים.

לגבי ויכוח עם הילדים: לא תמיד צריכים לענות בצורה חדה וברורה, כמו בויכוח בין בני הזוג. במידה ואתם לא מסכימים חשוב יותר להסביר מה לא נכון בשיטה ולא דווקא להגיד "זאת טעות". זאת הזדמנות מעולה לשבת לעומק עם הילדים ולהקשיב לפחד, להבין מה המצב המדויק. מתוך שיח כזה אפשר ליצור זמן איכות וחיבור קשר איתם.

לסיום משהו אישי. אנחנו אחרי 20 שנה מחומת מגן שם נלחמתי בג'נין. יש מסביבנו אנשים שבתקופה הזו יש להם זיכרונות לא פשוטים מהלחימה. שימו עיניים על האנשים שקרובים אליכם שלא עובר עליהם טראומה, אנחנו ערבים זה לזה בבית בין בני הזוג עם הילדים ועם כל אחד אחר שאתם מכירים.

בשורות טובות לכולנו.

ראובן וולף הוא מטפל זוגי באזור בנימין.