יוצאים לחופשה זוגית? אל תחמיצו את ההזדמנות

הייתה לנו פעם חופשה בים המלח, שהתחילה בשרשרת פיצוצים ופספוסים בינינו. אחרי שהצלחנו לגשר על הציפיות השונות שבאנו איתן, הצלחנו לגשר על הפערים וליהנות ממנה באמת

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 13/08/20 12:21 כג באב התשפ

יוצאים לחופשה זוגית? אל תחמיצו את ההזדמנות
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

אצלנו אישית, לדבר על חופשה זה נושא נפיץ. יש לנו ציפיות שונות מחופשה, זוגית ומשפחתית. למדנו ששיחה על חופשה לא יכולה להיות על הדרך, וגם לא בערב דייט. היא דורשת התכווננות ותשומת לב שלנו כדי להתחיל לסנכרן רצונות וחלומות.

הייתה לנו פעם חופשה בים המלח, שהתחילה בשרשרת פיצוצים ופספוסים בינינו, והפכה למפגש מכונן. אחרי שהצלחנו לגשר על הציפיות השונות שבאנו איתן לחופשה, והחופשה עצמה כמעט התנפצה והתבזבזה על תסכול ומריבה, גילינו את חדר האוכל הענק עם הנוף המרהיב והבופה המשובח. הארוחות העשירות היוו נקודת אור והנאה. ישבנו לסעוד ארוחה זוגית מפנקת באווירת מלון רומנטית. העיניים החלו לשוטט סביב, וראינו שלא רק אנו משוטטים בעינינו במרחב במקום להעמיק מבט אחד בשנייה. רגע זוגי קסום, המועד בקלות לפספוס.

התחלנו לעשות בינינו קרב מבטים, ולפתח אותו למשחקי עיניים נוספים. ולהיזכר שבאמת רק אנחנו בעולם. לארוחה הבאה הגענו מוכנים. החלטנו שבארוחה זו כאילו נצא לדייט ראשון, וכאילו נכיר אחת את השנייה מחדש. שאלנו מלא שאלות של הכרות. חיפשנו בתוכנו סקרנות. שיתפנו באמת ולפעמים קצת המצאנו. ושוב היינו רק אנחנו בעולם וכל השאר היה תפאורה.

אל הארוחה הבאה הגענו כזוג בזיקנה. זו הייתה הזדמנות להתבונן על חיינו בפרספקטיבת עתיד, ולהציף את כל החלומות שהיינו רוצים לראותם מתממשים. לעוף אל מעבר למרחבי זמן, מקום ומוגבלויות אחרות.

חופשה זוגית זה הזמן לחגוג את האינטימיות שלכם. אך חשוב לזכור שהאינטימיות נמצאת בתוככם, ביניכם. וכל מה שקורה סביבכם זה רק תפאורה. זו הזמנה למפגש מחודש. האינטימיות כל כך בקלות מתפספסת. כן , אחד מדברים העיקריים שהאינטימיות זקוקה להם זה סביבה וקירבה-אבל בואו נשים לב מה קורה בתוכה.

חופשה זוגית היא כמה רגעי קסם יקרים באמצע מבול החיים. וכך גם המפגש הפיזי יכול להיות בשגרה. כמה רגעים של השקה, עונג, אולי השראה בתוך רצף עמוס של עבודה. אחד הפספוסים הגדולים של האינטימיות ובמיוחד של האינטימיות הפיזית, זה כשזה נכנס לרשימת הדברים שצריך לסמן עליהם וי.

מפגש כזה פעמים רבות לא מסתנכרן עם קצב ומשימתיות החיים. לכן, דווקא חופשה זוגית זו הזדמנות מופלאה לפגוש אחרת את האינטימיות שלכם על כל רבדיה. הרגשית, הרוחנית והפיזית. יש זמן. אפשר להכיר מחדש, להיפגש בדקויות, התנסויות והתחדשויות. המפגש הפיזי הוא לכאורה רגע ספציפי מתוחם בגוף ובזמן. אך אינסוף יכול לקרות שם. מפגש מקודש של אינסוף וסוף.

נסו לנתחיל את המגע משלב אחר, ממקום אחר, מכיוון אחר. גלו סוגים חדשים של מגע- מגע בנשיפה, מגע אוסף, מגע עמוק, מגע נוכח, מגע יצירתי שיכול לשלב ציור וגילוי של עיניים חדשות (מבט חדש) על גוף אהוב ומוכר.

יש מיתוס כזה לאהבה, שהיא חייבת להיות ספונטנית, ואם לא, היא אינה אותנטית. אמונת יסוד שאנחנו מאמינים בה בהשראת היוגה צחוק היא שתנועה מייצרת רגש. תחשבו לקראת החופשה מה אתם חולמים לעורר בכם, ביניכם ובקשר שלכם ותיצרו פעולות יזומות. חופשה היא הזדמנות נפלאה, אבל אנחנו בקלות ממלאים אותה באותם נושאים מציפים. בילדים ובטכני של החיים.

אצלנו, אם נצא לדייט למסעדה, תמיד ניקח איתנו קלפים או יצירה להשראה. כדי לוודא שיציאה זו אכן תהיה הזדמנות להתחדשות והתמלאות ולא רק סביבה חדשה לאותה בעיה. במהלך השנים השתמשנו במשחקים רבים וקלפים של אחרים, וגם יצרנו עבורנו ועבור זוגות אחרים דייטים משלנו, שהתהוו לספר שלנו "לעורר אהבה", וערכת חופשה זוגית "זמן לאהבה", המלאים במשחק רביעיות אינטימי, משחקי מגע, תרגילי יצירה, וקלפי העמקה.

בקורונה נולדה לנו יצירה חדשה- "תפריט תוכן" עשיר שמזמין זוג- במקביל להזנה הגשמית לבחור תוכן מעורר עונג, חיבור, משחקיות, רוח, חלום, מפגש והעשרה. כי אנחנו יודעים עד כמה בקלות חופשה או דייט יכולים להיות סתם עוד סביבה או ממש מקפצה לאהבה.

אז ימי אוגוסט, ימי חופשה, נצלו ימים אלו לסנכרון עמוק בניכם, למפגש מחודש של אהבה.

 

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.

"לימוד עקרונות זוגיים לתקשורת - יכול לפתור פלונטרים רציניים"

לטורים קודמים