לרקוד עם חברות? זה מה שעושים כדי למצוא חתן?

הרבה זמן שאלתי את עצמי, זה מה שהן היו עושות כדי לפגוש את האהוב שלהן? יוצאות לרקוד עם חברות? אבל נראה לי שהבנתי מזה משהו חשוב

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 06/08/20 14:16 טז באב התשפ

לרקוד עם חברות? זה מה שעושים כדי למצוא חתן?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: יהונתן ויסכה שומר

בט"ו באב, בנות ישראל היו יוצאות לחולל בכרמים. ותמיד שאלתי את עצמי - זה מה שהן עושות כדי לפגוש את האהוב שלהן? יוצאות לרקוד עם חברות? ונראה לי שהבנתי משהו. שפשוט צריך להתחיל לנוע ולהניע כדי ש... כדי למצוא, כדי להתענג, כדי שיהיה חשק, להגשים חלומות, כדי שמפגש זוגי משמעותי יקרה. צריך פשוט לצאת לדרך, להתחיל לנוע והאפשרויות ייפתחו ואולי יפתיעו.

האמת היא שפשוט לצאת, לעשות את התנועה הראשונה, זה לא כל כך פשוט. אני אישית זקוקה לתוכנית מפורטת, לדעת מראש מה בדיוק יקרה, ואז אוכל לשקול האם היציאה שווה? האם אכן לעשות את הקפיצה של התנועה הראשונה.

המקומות שבהם אני פוגשת את הקפיצה הראשונה הזו כמאתגרת ביותר, בשיגרה של חיי, הם כל שבוע מחדש, במעבר מרצף החיים לדייט הזוגי שלנו, וביציאה לבילוי משפחתי או זוגי. בכל פעם מחדש תוהה איך עושים את הקפיצה? את המעבר למשהו אחר שיקרה? 

למדתי שהצורך לתכנן הכל ממש לפרטי פרטים ודאיים מראש, יכול לעקב אותנו, להעמיס, להלחיץ ואפילו לגרום לנו לוותר על דייט או יציאה משפחתית, כי הפינות לא סגורות. עם הזמן למדתי, שהעיקר הוא פשוט לעשות את הקפיצה לשינוי אווירה. להדליק נרות לשינוי אווירה, ולשים מוזיקה בחדר הזוגי וכבר, משהו אחר יוכל לנוע בתוכי ובינינו.

וביציאה המשפחתית - למדתי שחשוב עבורנו, לקבוע מראש כיוון כללי, שסביר להניח שישתנה כשנתחיל לנוע אבל העיקר זה פשוט להיכנס לאוטו. הילדים יכולים לשאול לאן בדיוק הולכים, ולא נדע לענות בוודאות. נענה, נחליט כשכבר נהיה באוטו.

יש משהו שנפתח ומתאפשר, כשעושים את התנועה הראשונה. שתי מחשבות ליוו אותי אתמול. יצאנו לטיול, מסלול שדווקא הפעם בחרנו בקפידה מראש. ומסיבות שאינם תלויות בנו הסתבכנו, הגענו למקום אחר ובסוף גילינו בריכה מפתיעה ולא מתוכננת. בריכה שלא היינו יודעים על קיומה אם לא היינו כבר בתוך התנועה (שלכאורה השתבשה).

ומחשבה נוספת שתומכת בי בכל פעם שקפיצת הראש של יציאה לתנועה ממרחבי הנוחות מאיימת לקבע אותי במקומי, היא הביצית החודשית- שבכל חודש פשוט קופצת ראש מהשחלה, ויוצאת למסע של אמונה, של ידיעה שיש מלא סוגים ואפשריות של הפריה ויצירה. היא אינה יוצאת למסע רק אל מול ידיעה והבטחה ברורה. היא מעזה לפרוץ אל התחלות של תנועה חדשה.

ט"ו באב, חג האהבה. מזמין אותנו לצאת לחולל, להניע משהו בחיינו, לחולל שינוי בשדה של חיינו. לשחרר אחיזות ולהיפתח לחיבורים, שנקרים בדרכנו, שאותם נוכל לזהות כשנהיה בתנועה.

 

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.

"לימוד עקרונות זוגיים לתקשורת - יכול לפתור פלונטרים רציניים"

לטורים קודמים