רשימת מכולת - לא כלה דרכנו 5

סטיגמות הן חלק מהמשחק, ובעיני ההסדרניק הממוצע מעמדן של בחורות שהיו בצבא נמוך אף מזה של שומרות הראש הנזיריות של קדאפי

חדשות כיפה אהוד מקסימוב 19/01/03 00:00 טז בשבט התשסג


"אני לא מבינה את בחורי הישיבה של ה'הסדר'", מלינה אורנה באי-מייל ששלחה אלי. "כל מה שמעניין אותם זו רשימת המכולת שהם מביאים לפגישה. אם לא כתוב לך בקורות החיים שאת בוגרת אולפנה ושעשית שירות לאומי (רצוי שנתיים) באיזה חור בקצה הארץ - חבל לך על הזמן. אני הלכתי לצבא מתוך אידיאל. חשבתי שכך אשרת את המדינה על הצד הטוב ביותר והייתי בטוחה שלא 'אתקלקל' שם. וזה באמת מה שהיה. דווקא בצבא הרגשתי שאני מתחזקת מבחינה דתית, יציבה ואמיתית יותר מכל בוגרת אולפנה שאני מכירה. אחרי הצבא יצאתי לשנתיים לחו"ל כדי ללמוד מקצוע שלא מלמדים בארץ. כשאני מדברת עם הסדרניקים על כך ששירתתי בצבא ולמדתי בחו"ל, הם חושבים שאני איזו דתית חפיפניקית שמה שמעניין אותה זה רק הקריירה שלה – ולא מעונינים להמשיך בקשר. תגיד, מה יש לכם? מתי תצאו מהתבניות האלה?
אורנה היקרה, על אף שאני מבין אותך, תני לי לנסות להסביר: בחור שנמצא חמש שנים ויותר במסגרת ישיבתית, מדרך הטבע רואה הרבה דברים שהוא רוצה לחקות. אחד מהדברים הוא בנות הזוג של רבניו וחבריו – בדרך כלל בוגרות אולפנה חסודות. סטיגמות הן חלק מהמשחק, ובעיני ההסדרניק הממוצע מעמדן של בחורות שהיו בצבא נמוך אף מזה של שומרות הראש הנזיריות של קדאפי. גם בחירתך ללמוד בחו"ל עשויה להתפרש בעיני העולל הלבנבן כשיטוט חסר תקנה בשדות זרים וכבגידה ביסודות האומה...
ולמרות זאת אורנה יש תקווה. אני מכיר בחור שפעם לא רצה לשמוע על מישהי ששירתה בצבא או על חוזרת בתשובה. אבל פתאום, אחרי שראה כמה אנשים סביבו שהתחתנו עם בנות כאלה, וגילה שרמתן הדתית והאנושית אינה נופלת מזו של בנות אולפנה, ולעתים אף עולה עליה – הוא שינה את דעתו מן הקצה, ועכשיו הוא משתדל לצאת בעיקר עם בנות כאלה.
לכן אורנה, סביר שהאביר שלך מסתובב בשטח, את צריכה רק לחפש את הסוס הנכון.

רוצים להגיב ? לשתף ? פורום לא כלה דרכנו מזמין אתכם/ן להגיב ..

פורסם ב'מקור ראשון' גיליון 240, ט' בניסן תשס"ב, 22.3.2002