סרוגים בעין השדכנית

עזריה מעופף, יפעת צריכה ללמוד להפסיק לוותר, ואם תהילה לא תתאפס על עצמה היא עלולה למצוא את עצמה בגיל ארבעים במשרדי שדכנים. השדכנית רבקה שמעון עם טיפים לכוכבים

חדשות כיפה רבקה שמעון 30/01/12 13:26 ו בשבט התשעב

סרוגים בעין השדכנית
שמואל כהן, צילום: שמואל כהן

תמה לה העונה השלישית של סרוגים, אך סיפורם של גיבורי הסדרה בעין הדמיון של הצופה תם ולא נשלם. חשבתי לעצמי בתור שדכנית, מנחת סדנאות ויועצת זוגית כי ניתן היה להשתמש בחלקים מהסדרה ככלי עזר לייעוץ לפו"פים וגם לזוגות נשואים במגזרנו. הנה כמה הרהורים שעלו בי במשך הצפייה בעונה האחרונה.

רעות

אשת העסקים המצליחה. במשך הסדרה כבר הגעת למודעות עצמית מסוימת. בשביל לעבור שינוי אישיותי שינית את שמך לאסתר. שמת לב שגז צחוק מרכך את עמידתך מול הגברים בחיים. אך אפשר לרכך עמדות בחיים גם מבלי להשתמש בעזרים חיצוניים. זאת ניתן לעשות בתהליך של קואוצ'ינג או סדנאות מודעות, שם תוכלי לעבור תהליך של ריכוך עמדות. אמנם ראינו כמה את רכה מול אחותך, מול חברותיך, אבל ברור שאת לא מבינה בכלל מה זה מערכת יחסים מול גבר. מה נראה לך, שמתנהלת פה הנהלת חשבונות? שווה לאשה לחזור לבעלה גם אם הוא פלט פליטת פה מיותרת בשיחה עם המזכירה שלו. האהבה מנצחת. דרך אגב, קיוויתי שתשימי לב לבחור הנחמד שמחזר אחריך במשרד. נראה קצת יותר אמין מעזריה המעופף.

(צילום: יחצ)



אברי

איך, איך לא חזרת בתשובה? אברי על המסך הזכיר לי הרבה בעלי תשובה שהכרתי בימי חיי, רובם טיפוסים של מכון מאיר. במשך הזמן הטיפוס הזה - לא תאמינו- משמש באיצטלא דרבנן. כן, כן, נראה הזוי- אבל אברי נראה לי בדיוק הטיפוס המתאים לתפקיד בעל התשובה שהופך לרב מחזיר בתשובה בעצמו. הודי-ה היא בדיוק הבחורה ההרפתקנית שמתאהבת בטיפוסים כאלה ואחר-כך מוצאת את עצמה מופתעת מהרב אברי שצמח לה בבית ומדקדק איתה כחוט השערה. לא מבינה איך היא ויתרה על אהבה כזו. מה נראה לה? כל יום מוצאים בחור אוהב שמוכן לסחוב ספות אדומות מהזבל ולקבל אותך עם כל השיגעונות שלך? אני יודעת שלא מומלץ להתאהב בחילוני- אבל אם זה כבר קרה, והבחור מתחשב ויש לו מידות טובות ומוכן ללכת לקראתך- לכי עליו. לא כל יום מוצאים כאלו מציאות.


יפעת

לא מבינה את האישה הזאת. מילא שהסכמת שבעלך ילך להתאוורר יום, יומיים. אבל, כמה זמן? הסיפור הזה היה נראה לי ממש הזוי. אשה בסוף הריון צריכה את הבעל לידה, מה היא נותנת לו לברוח לחיק הטבע? מה חבל שהיא לא השתתפה אצלי באיזו סדנא לזוגיות. הייתי מסבירה לה איך בעדינות, אך באסרטיביות, היא מקרקעת את בעלה ומנחיתה אותו לידה. האם היא רוצה להפוך להיות האישה המְרצה האישה הותרנית, שתגיע ממורמרת לסדנאות אחרי עשרים שנה עם בעל שעדין לא הבין מה זו מחויבות לקשר?

תהילה

מעצבנת. דוגמא לבחורה המתלבטת כל חייה. למרות יופיה ושערה הגולש היא עלולה למצוא את עצמה בגיל ארבעים מסתובבת במשרדי השדכנים. למה? כי היא לא מספיק סגורה על עצמה. מהתחלה חשדתי בה שהספור עם עזריה לא מיצה את עצמו ולא בא על סופו. היו לכך הרבה סימנים. החיוך העקום שלה והצניעות המתחסדת היו אמורים להיות סימני אזהרה. בנות כאלו הן בנות שמשחקות ברגשות הגברים ודמעות התנין שלה לא רגשו אותי. תחליטי- אם את עדין סבוכה רגשית בקשר עם מישהו, אל תתחילי לפתח ציפיות אצל מישהו אחר. גם לב של גבר הוא רגיש ולא משחקים אתו.


נתי

האמת, שריחמתי על נתי בסוף הסדרה, אכן אומללותו נראתה אמינה. חושבים שרק נשים עוברות שברון לב וכל הגברים- נְבלות. אבל מסתבר כי גם גברים רגישים, אחרי שסוף סוף מצאו את שאהבה נפשם, עשויים לעבור שברון לב ומפח נפש. טוב לבחורות לראות גם את זה על המסך, כדי לאזן כעסים. זו אזהרה לכל מערכת יחסים רגשית. חבר'ה, הכל הולכים פה על חבל דק, ורגשות הן לא משחק.

אבל, אני אופטימית. איך אמר רבנו? כל העולם הוא גשר צר מאד והעיקר לא לפחד כלל ולא להתייאש. האהבה בוא תבוא, עם קצת מאמץ מצידנו. אמן.