יוסי, שליח שלי מוצלח!

אם אתם זוג אידאליסטי שבא להשפיע בעיר, אתם שואלים עצמכם, האם יש גן תורני שמתאים לילדינו , ואם לא – אתם דואגים להקים גן כזה, וזו ברכה רבה, כי סביר שיצטרפו אליו גם חברי הקהילה הדתית. אך אם אתה מרגישים שליחים – אתם מקימים גן תורני, כי אתם לבד, ומוטלת עליכם האחריות למלא אותו בילדים , אחרת לא יהיה גן

חדשות כיפה ישראל זעירא 16/02/05 00:00 ז באדר א'

אני רוצה לספר לכם על בחור צעיר בשם יוסי גינזבורג (הבן של..) שאחרי חתונתו החליט להשתקע ברמת אביב ג'. בעוד הסבלים פורקים את דירתו, שוטט הוא מדלת לדלת בבניין החדש בן עשרות השכנים, והזמינם לסעודת שבת בדירתו.

בליל שבת הראשון כבר התארחו אצלו מנין צעירים מקומיים אשר הסתקרנו לראות את "היצור" שנפל לשכונתם. 6 שנים אחרי, כ-80 אברכים בעלי תשובה צעירים ממלאים את בית המדרש שהקים באזור. עשרות בנות לומדות במדרשה מקבילה בשכונה.

ניחשתם נכון, הרב יוסי הוא חבדנ"יק, ובתור שכזה הוא לא נרשם לגרעין תורני, אלא למרכז השליחים של חב"ד, המונה כ-3000 שליחים הפזורים בכל רחבי העולם והארץ.

לפני שנים רבות, הועלה הרעיון להכשיר רבנים ומחנכים תורניים, חניכי התורה הגואלת לעיירות פיתוח, בכולל מר"ץ שבמבשרת ציון. גרעינים שונים יצאו משם. אח"כ הוקם גרעין שעלי תורה בבית שמש אשר קבע דפוסים חדשים של הצלחה בבניית קהילה בעיר פיתוח והיום הינו רשת של 7 גרעינים. יותר מאוחר נוסדה קרן מורשת שפרצה תוך זמן קצר בהיקף גדול לכ-40 מקומות, חלקם לאו דווקא פריפריאליות.

מהפכת הגרעינים התורניים בעיצומה, ועדיין הנושא בלמידה. בשנים האחרונות רשת של גרעינים בחו"ל הולכת ונפרסת ע"י "תורה מציון",ועל כך יש להרחיב בנפרד. ישנם סגנונות שונים, בגוונים שונים, עם דגשים שונים, וכיוונים רוחניים שונים. אין ספק שפעילות מבורכת זו, בה שותפים מאות רבות של בני תורה, הנה אחת מהבשורות הרוחניות הנפלאות של העשור האחרון, אמנם בתחילת דרכה, אך עתידה לתת את פירותיה עשרת מונים בשנים הבאות.

- כהמשך ישיר לפרוייקטים נפלאים אלו, נראה שהשעה כשרה להתקדמות מהותית, וקפיצת מדרגה, בדפוס החשיבה שהורגלנו אליו.

אם אתם זוג אידאליסטי שבא להשפיע בעיר, אתם שואלים עצמכם, האם יש גן תורני שמתאים לילדינו , ואם לא – אתם דואגים להקים גן כזה, וזו ברכה רבה, כי סביר שיצטרפו אליו גם חברי הקהילה הדתית. אך אם אתה מרגישים שליחים – אתם מקימים גן תורני, כי אתם לבד, ומוטלת עליכם האחריות למלא אותו בילדים , אחרת לא יהיה גן (וזה לא ממש חשוב מאיזה בתים הם).

אם אתה מרגיש שליח, אתה הולך לאסוף ברחוב עוד תשעה יהודים לקבלת שבת, ובזכותך, יש מנין חדש שנוצר בעם ישראל. מהנסיון בת"א מסתבר שגם כאלו שנראים רחוקים מאד, מתנדבים להצטרף למשהוא שנראה להם הזוי בשיחת סלון, אך מאד טבעי, כשחיוך חם, ולחיצת יד של שליח מלווה אותו. אגב, הם יהיו מוכנים אח"כ לשמוע הסברים על התפילה, דברי תורה על פרשת השבוע, מהי שבת, ועוד הרבה, כי הם כבר התיישבו אצלך וצמאים להבין ולשמוע ,עוד ועוד.

השליח לא יתבייש להקים דוכני הסברה ותפילין, לצאת בליל חמישי לפאבים, לשמש לפעמים כרב, לפעמים פסיכולוג, לפעמים גננת ולפעמים אמרגן אירועים. "הלבד" הכפוי על אנשים הפועלים גם במקומות קשים מגלה בקרבם כוחות מופלאים, אשר בסביבה קונבנציונלית אינם באים לידי ביטוי. נכון, כשההורים ישאלו: "מה תעשה שם?" לא תוכל להגיד שיש פרנסה מסודרת בהוראה או ברווחה, אבל מהר מאוד תימצא הנישה המתאימה לפעילות בשכונה החדשה בה החלטת לגור.

רוב האנשים, ייתכן שאינם מתאימים להיות "שליחים", אך עד היום האופציה הזו לא כל כך עמדה על הפרק. יותר נוח לאדם הסביר, להירשם במקום קיים, לקבוצה מסודרת, אך הגיע הזמן לחשוב שונה, כי אין לנו הרבה זמן, ואין ברירה. מי שרוצה לפרוץ לקהלי יעד חדשים, שהנם רוב רובו של עם ישראל, המחכה לנו בכיליון עיניים, לא יכול לחכות עד שייבנו המסגרות המתאימות. הוא צריך ליצור אותם בעצמו.

ראש יהודי מחפש שליחים אידאליסטים המעונינים לעבור לת"א. לפרטים הרב אריאל דורפמן 052-5665588