והדרת פני נשים

כוס המים ששפכה ח"כ מיכאלי על ח"כ מג'אדלה, הזכירה לרבקה שמעון את המחיר המדומה של השיוויון בין גברים לנשים. אח"כ הן נעלבות שהוא לא פותח להן את הדלת בדייט

חדשות כיפה רבקה שמעון 19/01/12 10:17 כד בטבת התשעב

והדרת פני נשים
ערוץ הכנסת, צילום: ערוץ הכנסת

השבוע קראנו בפרשת השבוע את ספור הצלתן של בנות יתרו מידי הרועים על ידי משה רבנו. מעשה אבירי, מעורר השראה והרהורים נוגים בנושאים רומנטיים. האם צפוי כי דבר דומה יקרה בימינו? כמה תובנות בנושא.

השבוע השתתפתי באסיפה קטנה בנושא תורני. רוב המשתתפים בה היו גברים, ביניהם תלמידי חכמים ורבנים. תוך כדי סידורי הישיבה לפני תחילת האסיפה ובמהלכה, עלה הביטוי 'הדרת נשים' בבדיחות הדעת מספר פעמים, איך לא? גם אני חייכתי. אבל במחשבה מאוחרת, אני מגיעה למסקנה כי גם השנינויות הקטנות, הנאמרות בבדיחות הדעת, הן לא במקום. בעצם, כל העיסוק בנושא רק מזיק לנו, מקטין את ערכנו, פוגם בצניעות הטבעית שלנו, במקום להועיל לנו. כבוד גדול לא יוצא לנו מזה.

לאחרונה נזכרתי בסרטים מהתקופה הויקטוריאנית. את הסצנות בקולנוע בהן קמו גברים כשאישה נכנסה לחדר, או במחווה הגברית של הסרת הכובע בפני אישה, הקידה בפני אישה - לאן כל זה נעלם? חבל, אני מהרהרת לי ביני לביני. חבל שלא עושים זאת יותר. זה היה יכול להיות נחמד. לא חייבים ללבוש קרינולינות מרשרשות כדי שגבר יקוד קידה בפנינו. להפך, אם אנו חוסכות במטרים של בדי משי וטפט בתפירה, רק מגיעה לנו קידה עמוקה יותר.

קצת רומנטיזה מה ביקשנו? (צילום: kazu4313123-cc-by)

אז למה? למה גברים יקרים- הפסקתם להסיר בפנינו את הכובע ולקוד לנו קידה?

בעיקר בגלל שאנחנו, ציבור הנשים, הבאנו את זה על עצמנו. התנועה הפמיניסטית, שעמלה קשות להשוות בין גברים לנשים, עוד לא הצליחה להביא לבחירתה של נשיא ממין נקבה בארצות הברית, עוד לא הצליחה לתקן בארצנו את אפליית שכרן של נשים לעומת גברים, אבל כן הביאה עלינו את הזלזול באישה, בגלל שהיא לכאורה, שווה לגבר.

אם אישה היא כמו גבר, למה צריך לכבד אותה יותר?

אם אישה היא גבר, מתנהגים מולה כמו שמתנהגים מול גברים, כמאמר הביטוי: ברומא התנהג כרומאי. רק בשבוע שעבר ראינו לכך דוגמא חיה מהנעשה בכנסת. יושבת ועדה בכנסת המכונה- ועדת החינוך. בועדת החינוך חברים גם חברי כנסת חובשי כיפה, לומדי תורה, שאני מקווה, מכירים את מאמר חז"ל: "כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים". אולי הם גם זוכרים את האזהרות שיש בתורה על אונאת הגר - אלא מה? ברומא התנהג כרומאי. חברי הכנסת התרגלו כבר לסגנון התנהלות של השמצות, הכפשות, עקיצות והעלבות בריש גלי. עורם הפך לעור של פיל. כך קרה, שגם חברי כנסת חובשי כיפה לא נחלצו להגנתה של ח"כ אנסטסיה מיכאלי, כשישב ח"כ, גבר ממוצא ערבי, והשמיץ אותה ברבים. אף אחד לא קם. קצת הזכיר לי המקרה את קמצא ובר קמצא. אף אחד לא קם.

כוס המים הצוננים ששפכה ח"כ אנסטסיה מיכאלי על מג'אדלה, היא כוס המים המצננת את התלהבותנו מרעיון השיוויון בין גברים לנשים. זו כוס מים המזכירה לנו את מחירו של השוויון המדומה בין גברים לנשים.

אינני מתנגדת לעובדת היותה של אשה חברת כנסת. אינני מתנגדת לכך שלנשים תהיינה הזדמנויות שוות בשוק העבודה. אבל לכל זה יש מחיר. בסוף, כשעלמת חמודות יוצאת לשידוך עם עלם חמודות היא נעלבת כשהבחור השוויוני לא מלווה אותה לאוטובוס. כשהמורה השוויונית שווה הביתה עם ערימת מבחנים תחת זרועה הענוגה וזאטוטיה מצפים למקלחות וארוחת ערב היא מצפה שבעלה ייקח חלק שווה בתפקודי הבית. אבל הפמיניסטיות לא לקחו בחשבון שהגברים נשארו גברים ובראש שלהם הנשים מקוטלגות במדור- אישה, כשזה נוח להם. ואם היא בוחרת לעבוד כמו גבר- אז שתסתדר.

טובה גדולה תצמח לנו, הנשים, אם נרד כולנו מהעיסוק האובססיבי בהדרת נשים, שירת נשים וכל הקשקושים בנושא.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן