המדריך למתחיל המתחיל 2

בהמשך למדריך הראשון, להלן תוספת של עוד עצות לך המתחיל...

חדשות כיפה מירי 22/12/02 00:00 יז בטבת התשסג


עיינתי ב"המלצותיה" של האלמונית היקרה ורציתי להוסיף כמה משלי לאור ניסיוני הארוך והמתיש:
- בחורות ששואלות על הצבא לא תמיד מתכוונות לכך שהן רוצות ל"חתוך" לפעמים הן עושות את זה כדי לפתח שיחה (כן גם זה קורה...).
- בכל מה שקשור לדייטים אין למעשה כללים מוגדרים ולכן לא תמיד אפשר לסיים את השיחה הראשונה אחרי 10 דקות, אבל מאידך, בשום פנים ואופן אין צורך למרוח אותה.
- אם החלטת לסיים קשר עם בחורה חובה להתקשר!!! אין לה גלאי שמבין לבד את כוונותיך... (ויתכן שהיא מחכה לשיחת טלפון ממך...)
-ועוד בעניין סיום, כאשר אתה מסיים תעשה זאת מהר! אל תברבר במוח שעה ובסוף תגיד "לא נראה לי" חבל על הזמן של שניכם (מנסיון זה מעצבן).
- אם נדמה לך שבחורה מתלהבת ממך אל תתן לזה לעלות לך לראש! הכל יכול להשתנות ובקשר לזה שאומרים שבחורים רוצים לרדוף... תתעוררו אנחנו לא רוצות כלבים אלא אנשים! נמאס מכל המשחקים האינפנטיליים תהיו גברים!
- לגבי אותה גברת "אלמונית" שכתבה "אל תבקש מאתנו להתקשר אליך לפלאפון כפי שאתה מתקשר אלינו. חוץ מהעובדה שאין לנו הרצון לעשות זאת, אין לנו גם המשאבים הפיננסיים הדרושים לכך. " לא יודעת מה איתך אבל: א. טרם נתקלתי בבחור שביקש שאתקשר אליו. ב. קשר הוא הדדי וזכותו של בחור לצפות כי גם את תתקשרי אליו...
- לא לכל אחד זה קל להיפתח בפגישה ראשונה אבל זה מאוד מאוד רצוי להתעלות על עצמך (עצה זו מיועדת לנשים וגברים כאחד) זה תורם בצורה משמעותית לקשר.
- כשאתה נכנס לקשר ודא כי יש לך זמן, יכולת ורצון להשקיע בקשר. אל תבוא פתאום באמצע בהכרזות על כך ש: "יש לי כרגע עומס ובגלל שלא התלהבנו ממש אחד מהשני (אחרי 2 פגישות...) אין טעם להמשיך" (ציטוט ממטומטם אחד מני רבים, לצערי).
- תהיה דוגרי לא נראה לך תגיד אל תחפש תירוצים בשרוול...
- כשאתה מתחיל לצאת עם בחורה אל תצפה מיד לזיקוקין ופעימות לב בקצב מטורף, זה לוקח זמן להתאהב ולדעת ש"זה זה" תן לדברים להתבשל לאט לאט, ואל תחשוב שהם "נמרחים", כל אחד והקצב שלו.
- מצד שני, אל תשמור על עצמך יותר מדי כדי לא להיפגע ולהיות בעמדת הגנה בצורה של "דיקט מקרח" זה בטוח לא יגרום לבחורה להתאהב בך, ןבטח לא יעזור לך להתאהב בה...
- כל אחד שהוא נכנס לקשר צריך להכין את עצמו מראש לשני האפשרויות להתאהב-להתאכזב. אי אפשר לצפות להתאהב בלי לחשוש מאכזבה שעלולה להתרחש.
- ולסיום, צרור עצות מועילות במיוחד: א. לא להתייאש! (ואני נמנעת מלומר את כל משפטי הדודות המעצבנים והמבין יבין...) ב. לקחת הכל בקלות, לא הלך- לא נורא יבוא אחר, יותר מתאים. ג.כגודל הציפיות כך גודל האכזבות (אומנם משפט נדוש אבל כמה שהוא נכון) זה קשה אבל כדאי מאוד לטובת כל הלבבות החוששים להסדק... ד. נסי/ה להנות עד כמה שאפשר ולא להיות לחוץ "זה כן זה, זה לא זה" כנהנים הכל נראה פחות מאיים, מפחיד ומעצבן. ה. עצה אחרונה והכי חשובה: נסי/ה ללמוד מכל אדם שיצאת איתו/ה משהו, זה מרחיב את האופקים, ונותן לעצמך הסבר מעומעם אבל מספק לשאלה שמעסיקה אותי רבות "למה אלוקים רצה שאצא איתו אם זה לא זה?..."
בהצלחה לכולם במציאת בן/בת הזוג.

בנים יקרים, אם גם לכם יש מה לתרום לדיון הפורה, שתפו אותנו ואל תחסכו מאתנו את שבט לשונכם.
בנות יקרות, אם גם לכן יש מה לתרום לדיון הפורה, שתפו אותנו ואל תחסכו מהבנים את שבט לשונכן…
(המעונינים לשלוח חומר בנושא, ומאמרים בכלל, מוזמנים לכתוב לנו kipa@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן