הדרך לחופה: לרוץ אל המיליון

בבחינת קשר זוגי באופן מושכל ייתכן ותגלו שדווקא מי שלא ממש התאים על המסך ובכל זאת בחנתם התכנות לקשר איתו, עשוי להיות מי שתמצאו הרבה משותף עמו

חדשות כיפה חייה כהן 03/07/13 12:47 כה בתמוז התשעג

הדרך לחופה: לרוץ אל המיליון
Franco Bouly-cc-by-nd, צילום: Franco Bouly-cc-by-nd

המאה ה- 21 ובשיאה מהפכת המידע וצריכת הרשתות החברתיות הוירטואליות העומדים לרשות האנושות, כל אלו סייעו בצמיחה המטפסת והעולה ברווקוּת המאוחרת. העולם המודרני והפוסט מודרני יוצר רובד ממכר ומקובע המוצנע בהתנהלות, ומניע אנשים לפעול 'על אוטומט'. לאחר יום עבודה צוללים לרשת ומקבעים דינמיקה וירטואלית.

המכשירים החכמים משתלטים גם על כיסופי הנישואין על סקאלת אינספור החלונות הפתוחים על מסך הפנטזיה האבודה. בכל חלון מוצגים בפניכם כלות וחתנים פוטנציאליים ואתם מדלגים בין חמש חלונות בו זמנית, במירוץ אל מיליון האפשרויות הלא ממומשות, ואינכם מצליחים לשלוט בהתמכרות הווירטואלית מרוב מאמץ לאתר את הכי מושלם שיש, עם עוד מיליארד מתמודדים באותה קופסה.

ברם, גם כשסומנה אפשרות שנראית שווה, לא מצליחים להתקדם, ההתמכרות משתלטת ושוב צוללים לרשת לבדיקה חוזרת. מרחבים אדירים נפרשים על המסך, והמונח אופק מקבל משמעות אחרת. הכמיהה לקבל את הכי טוב שיש אינה מרפה, והדמויות הוירטואליות המרצדות מתוך המסך נטפלות אלינו וחוזרות ומטרידות ונטפלות ושולטות על תת ההכרה.

קשה להתעלם מכל אלה שחייהם עוברים בהצצה בלתי פוסקת ברשתות החברתיות ומפסידים את הצד היפה של חיים זוגיים והקמת משפחה. ההיתקעות במנהרת הזמן נובעת משגיאות גורליות "להסתלבט" בלי לחשוב על אובדן הזמן. החיפוש והחתירה אל היעד לא נעשה קל, ומזכיר את המשפט ששם שייקספיר בפי המלך ריצ'ארד השני: "בזבזתי את הזמן, ועכשיו הזמן מבזבז אותי!“.

אז מה עושים, איך משנים את הסטאטוס? איך שוברים את המעגל? כאשר הרגש לכוד במרשתת, אין בכוח הרצון להתנתק ולהתגבר. הפסיכולוג הצרפתי אמיל קואה אמר: "כאשר הרצונות והדמיון שלך נמצאים בעימות, הדמיון תמיד מנצח".

אדם שמצפה להצלחה יכול לנוע ולהימשך אחרי ההזדמנויות כאשר מתקיימת הרמוניה בין הרגש והמחשבה במוח. תפקיד ההתקדמות לְקֶשֶר בינאישי, לגשר על הפער האדיר בין האמורפי למעשי ולאזן ביניהם. כשאדם יחשוב וגם יפְנים שהוא רוצה ויכול, יוכל לשלוט בתנאים החיצוניים.

בבחינת קשר זוגי באופן מושכל ייתכן ותגלו שדווקא מי שלא ממש התאים על המסך ובכל זאת בחנתם התכנות לקשר איתו, עשוי להיות מי שתמצאו הרבה משותף עמו.

יש מושג בפסיכולוגיה הנקרא "אוטוסוגסטיה" (השאה עצמית) שהוא תהליך שבו אם הצלחנו לגרום לתת מודע לקבל מחשבה רצויה היא תתממש באופן אוטומטי. כמו כל דבר בחיים מה שמניע הצלחה טמון בכוח הרצון, נחישות, יכולת התמדה לאורך זמן, מוטיבציה גבוהה, יכולת להתמודד עם תקווה ואכזבה ויכולת להפיק לקחים.

אין צורך לרוץ אל המיליון כדי להגיע אל מימוש חלום הזוגיות. אין טוב מהרגע הזה להחליט להיות מחויב לתהליך, ובנחישות להגיע לקו הסיום. למצוא זוגיות שתגשים לכם רגעים של התעלות הנפש, שתתפתח לחברות אמת, תפתח ותרחיב את הלב שלכם למימדים ולעוצמות שלא דמיינתם שניתן לחוות.

כדי להעמיד את הבית, בת הקול מלמעלה אינה מספיקה, על האדם ליצור את המסד האיתן. כדי לבנות קשר זוגי צריך גם חיבור במעשים של שני בני זוג, שתי נשמות שמתחברות לישות אחת.

הכותבת הינה אמנית, אשת עסקים ואשת חינוך, מחברת הספר 'הדרך לחופה'