הדרך לחופה – החגים שעוד נכונו לנו שיהיו נכונים

הרווקות בחגים יכולה להיות מתסכלת, אך הם יכולים להגיע עם גב זקוף ומבט מפוקח ולדעת שהזוגיות תגיע. חייה כהן בהכנה לחגים במיוחד לרווקים

חדשות כיפה חייה כהן 18/09/14 17:06 כג באלול התשעד

הדרך לחופה – החגים שעוד נכונו לנו שיהיו נכונים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לקראת סוף אלול אנחנו מתחילים לשאת עיניים אל השנה החדשה אל הימים שעוד נכונו לנו. אנו מבקשים להתנתק מהשינון והחזרה (שנה מלשון שינון), ומתקדמים אל השינוי הבינוי והחידוש. אנו מעוררים רצונות טריים, בקשות חדשות להחיל מציאות שתמגר את התקיעות ותיצור התעוררות שיפה ושונה תהא השנה אשר מתחילה לה היום.

תקופת החגים עשויה להעצים את אי הנוחות למי שעדיין בסטטוס "הרווקות". כאשר כולם מסתדרים בזוגות ובמשפחות, כשמסביב זוגות נשואים ומאושרים, ילדים צוהלים, משפחתיות מרוממת ומשובבת נפש. וגם בבית ההורים מתכוננים במרץ לארח זוגות ביניהם גם אחיכם המצויים בזוגיות מאושרת כל אלו עשויים ליצור הרגשת החמצה.

אבל אפשר גם אחרת. הרווקים יכולים להגיע עם גב זקוף ומבט מפוקח, להחליט להתבונן בזוגיות של מקורביכם - אלה שהצליחו והם מאושרים. ולראות בהם את המודל לזוגיות שבוודאי ממתינה לכם ותגיע אליכם בזמן הנכון לכם. חשיבה חיובית רותמת את המעשה, זה תלוי בעצמנו עד כמה אנחנו מצליחים לשדר נוחות ואופטימיות שתדביק את הסובבים אותנו. כך שההילה החיובית הנובעת מאתנו יוצרת שובל מואר המקרין מאתנו על סביבתנו. מציאות שתוביל להשלמה, ממנה ניתן לצמוח. להתניע את השמחה והגשמת כל המשאלות לטוב ולמוטב. בידנו לעורר גישה אקטיבית, להשמיע את ההעצמה, לחדד את ההשראה והחזון, לאפשר את האמונה, ולייצר תנועה של חיבור. אנרגטי וחיובי.

(צילום: Shutterstock)

זה הזמן להתחיל את השנה בהתחדשות אנרגטית וחיובית מתוך נכונות נכונה, גמישות והגשמה עצמית, ופתיחות אל החיים. כי מה שצריך לקרות קורה אך ורק מתוך בחירתנו ובהתאם לאופן שבו אנו מנתבים את עצמנו. אנחנו יוצרים את המציאות שלנו, ביכולתנו לשלוט במודעות לנהל את המערכת הרגשית שלנו, ואת הערך העצמי שלנו. כך שמבין שלל החוויות נבחר את מה שמעורר ומעניק לנו תנועה עצמית מעצימה, בעקביות שתוביל אותנו אל הפסגה נמרצים ומוכנים להתקדם עוד.

אין להתייחס לזוגיות כחלום משום שאז זה מקוטלג ככזה בתודעתנו ועלול לצמצם את המוטיבציה הפנימית להגשמתו. כי לחלומות אין תאריך תפוגה, עלינו לקחת נשימה לשוב ולנסות וליצור מציאות. להפוך את החלום לחלון, ולהפוך את המשאלות להזדמנויות.

בארמית אלול=חיפוש, על שם התיור החיפוש והסיור. אנו מחפשים לברוא רצון חיובי ומחוללים מעשים. נאמר "וזכרת את ה' אלוקיך כי הוא הנותן לך כוח לעשות חיל" כלומר, בורא העולם מעניק לאדם את הכלים, את האפשרויות ואת הכוחות הפיזיים והנפשיים, ומה שהאדם עושה נתון לבחירתו הפרטית לבקש ולחפש לעשות חיל ולהצליח מכוח המבט המחודש. חז"ל מלמדים על המזמור "לדוד אורי וישעי" - "אורי" זה ראש השנה. ד' מביט באור הפנימי הנובע מאתנו ולאור הארת הפנים ועבודת הלב אבינו שבשמיים מברך את השנה שתבוא. לאור שירת הלב, היא התפילה, באמצעותה הלב נענה ליצירת מציאות חדשה שאנו בוראים במחשבתנו ומעתיקים אל מציאות חיינו.

באלול ובחגים מרבים בתרועת שופרות שצליליו מעוררים אהבה ודבקות כנאמר: "תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר" (תהילים פד,א) ר' ברכיה פתח: “חֹדֶשׁ”- חדשו מעשיכם, “שׁוֹפָר”- שפרו מעשיכם” (ויקרא רבה כ”ט,ה). מדלגים על מכשולים, לא מתחשבים בעיכובים, מתקדמים לעתיד, ומחדשים מציאות. השיפור במעשים, יושג מכוח המבט המחודש בשנה החדשה. במסכת יומא לח,ב נאמר: "הבא ליטהר מסייעין אותו", כלומר אדם הבוחר להיטהר מהמעכבים, הרוצה לפעול ולעשות הקב"ה ישלח לו סיוע ממרומים. כי השפע טמון בצינורות האמונה והרצון שלנו לברוא, לחדש, ולממש. עלינו רק להגדיר את המטרה לומר זאת בבטחה ולפעול להגשמתה.

לאפשר את ההזדמנויות החגיגיות של החגים שמזמנים לנו את החידוש כדכתיב: " חֲדָשִׁים, לַבְּקָרִים, רַבָּה, אֱמוּנָתֶךָ".בלי שום פקפוק המציאות תתחדש ותתגשם לפי רצוננו לטובה - "שׁוּבִי בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל" - כי זה זמן הבתוליות להופיע כחדשים לחדש את הלב והנפש.

בחודש הרחמים אב הרחמים,

יזכור לנו ברית ראשונים,

ויקיים שבועתו לאחרונים,

יחיש בקרוב גאולת הבנות והבנים,

ויחדש עלינו שנת שלומים,

הארץ תגל והשמים יהיו שמחים

לעד ולעולמי עולמים,

במצהלות כלות וחתנים.

חייה כהן - אשת חינוך, אשת עסקים, ואמנית, מחברת הספר 'הדרך לחופה'