הדרך לחופה: דייט הורס

90% מהדייטים מוכרעים בחמש הדקות הראשונות לפגישה. אז איך הופכים דייט קצר לזוגיות יציבה ומתמשכת?

חדשות כיפה חייה כהן 24/10/13 14:57 כ בחשון התשעד

הדרך לחופה: דייט הורס
shutterstock, צילום: shutterstock

אחד האתגרים הקשים בבניית זוגיות הוא היכולת לפתח ולהעמיק את הקשר הרגשי. עלינו לא להישאב למציאות מרחפת, הנמצאת בין העל־זמן של החיים לבין העגינות הנפשית. בד"כ מה שאנו מחפשים באחרים זה השלמה אלינו. הסופר תומס מרטון אמר: "מהות האהבה היא לאפשר לאלה שאנחנו אוהבים להיות הם עצמם. מבלי לנסות להתאים אותם לדימוי שלנו, אחרת זה לא אותם אנחנו אוהבים, אלא את ההשתקפות של עצמנו בהם".

יש צמתים בחיים בהם אנו מחליטים לא להחליט. ריבוי דייטים יוצר שחיקה שעלולה להכשיל אותנו מלהיפתח להזדמנויות ראויות להיכרויות ואנו מרבים לסנן הזדמנויות. עלינו לא להרשות את מה שמפריד ולהשכיל למגר את מהרסי הדייטים. קשר זוגי מחייב התמסרות, השתקעות, איטיות וסבלנות. הזוגיות דורשת אורך נשימה, יכולת הכלה, והרחבה עצמית. ביכולתנו לטוות שינוי והתחדשות בדרך לזוגיות.

לעיתים כאשר כבר יש הסכמה ויש פגישה עלולים ליפול במלכודת 'חמש הדקות הראשונות' - 90 אחוז מהדייטים מוכרעים בחמש הדקות הראשונות, הנחשבות למשמיד הדייטינג הגדול ביותר. בדקות אלו המבט רק סוקר במהירות, העין תרה אחר 'משהו מעניין', והמוח תר אחר המודל המתרוצץ בציור שיצרנו במוחנו. שימו לב לפעמים מה שמפריע לנו באחרים זה השתקפות של מה שמפריע לנו בעצמנו. לכן אי אפשר להתעלם מניסיונם של אלו שחוו מקרים בהם משיכה בין בני זוג נבנית ומתגברת ככל שמכירים יותר זמן.

כאשר פגישה נוסכת בנו תחושה חיובית, רצוי שנתקדם לעוד פגישה. במהלך הפגישות ראוי לבחון אם הקשר החיובי שנוצר הוא בגדר קשר ידידותי בלבד, או שמתלווה אליו תחושה של הענקה הדדית - כל מה שמעל לידידות, מה שתומך בבניית עתיד משותף והתקדמות לביסוס של קשר איתן - והאם אפשר לשתף פעולה, לזקוף קומה פנימית, לבנות כלים בלי להרפות, ולקשור קשר זוגי.

בכל מסע לקראת זוגיות יש צורך ב'חניה', כלומר להאט, לעצור כדי להתבונן, לאסוף תובנות ולבחון את הפרמטרים במעגל הפנימי. ככתוב: "ויסעו ויחנו". השפת אמת מבאר: האדם נקרא מהלך וצריך תמיד לילך ממדרגה אל מדרגה אחרת. האדם נקרא לחנות כדי להתבונן במה שהיה לקראת מה שיהיה, ונקרא לאסוף תובנות ואת חכמת הדרך שנצברה, ומתוכם להכין כלים להמשך המסע. יש מעלה ליגיעה, לחיפוש, לשאיפה להתקדם, לרצון להתעלות, ולהרחיב את העצמי שלי לקראת השני לכל אלו תועלת בפני עצמה. הרצון לצאת ממצב נתון, ומהנקודה בה אנו מצויים כעת, בבחינת הקביעה האישית והפתוחה לחדש: לצאת מהמוכר והידוע, לצאת מאזור הנוחות אל עבר הלא נודע. וכאשר הנשמה משתמשת נכון בכליה מתקבלת תוצאה חיובית ומבורכת. יש צורך במעשה ובהשתדלות במסע שיפגיש אותנו עם מי שייכנס עמוק ללבנו, ישלים אותנו ויישאר שם לנצח.

בכל אחד מאתנו טמונה היכולת הטבעית להקים קשר זוגי. ובידינו לחולל אותה ולעורר אותה. אחד העקרונות העמוקים ביותר בנפש האדם, הוא הצורך להיות שייך על ידי בחירת פרטנר לחיים זוגיים. השקפתנו על החיים הם השיקוף של נשמתנו וממגנטת אלינו את מה שאנו משדרים. גילוי הרז שבחיבור, גילוי אוצרותיה של הזוגיות יוצרים שלמות בין שני יחידים בגיבוש חיים משותפים המצמיחים רבדים רבים של חיוניות ושמחה, ומפיצים אושר, רעות, אחווה ושמחה באחדות הזוגית.

הנפש נעשית קלילה כאשר אדם משדר וגם חווה קלילות. שקיפויות ואווריריות מספקים חוויה מקלה לנפש, לכן היו קלילים, שמחים, חייכו, תאהבו, האמינו ותגלו את כל הטוב שבעולם מאיר בחייכם. כל הישג במידתו המיטבית, יוביל להישג נוסף גדול ממנו. רכזו מחשבה חיובית בַּהצלחה זוגית, צאו מהקופסא, שחררו חשיבה יצירתית ולא מוגבלת. היו רכים ונעימים, במצב רוח רומנטי צרו בהירות ראשונית לתחושה ייחודית, אפשרו לליבכם להיפתח והרחיבו עצמכם כלפי הזולת, יצרו מציאות חדשה בלב ובנפש, ראו בַּהצלחה חלק מחייכם וזה ימגנט את ההצלחה ואת בן הזוג אליכם.

הכותבת הינה אמנית, אשת עסקים, ואשת חינוך, מחברת הספר 'הדרך לחופה'. להצלחה בזוגיות תנו קפיצה לדף הפייסבוק 'הדרך לחופה'