אימפריית הטקט - לא כלה דרכנו 11

זו פנייה נרגשת לראשי המוסדות הזכריים, בשמן של שתיים-שלוש בנות לפחות: התחילו ללמד בצורה רצינית את נושא ההיכרויות. הרוח משתוללת בחוץ ויותר מדי עצים נופלים

חדשות כיפה אהוד מקסימוב 21/12/02 00:00 טז בטבת התשסג




פורסם ב'מקור ראשון' גיליון 250, כ' בסיון תשס"ב, 31.5.2002

בעוד שעל ממלכת הבלבול וחוסר ההחלטיות מושל בעולם הצד הנשי (והחזק) - על אימפריית הטקט (או נכון יותר חוסר הטקט) שולט ביד רמה הצד הגברי. לא פעם סומרות שערות אוזני כשאני שומע סיפורים על בחורים צעירים שבהתנהגותם מוציאים שם רע למין הגברי כשהם נפגשים עם בנות. כבר מזמן אני חושב שבחורים צריכים לקבל הדרכה לפני שהם מתחילים את תקופת הדייטים, הדרכה בה יוסבר להם שלפגישה עימם לא מגיע החברותא, אלא מישהו עדין יותר, שההתנהגות כלפיו והשיחה עימו צריכים להתנהל קצת אחרת.
כשהייתי בשלהי תקופת לימודי ב'הסדר', ביקשנו מהרב שלנו שיעורים בנושא 'משפחה'. בשיעורים קיבלנו לנו, בין השאר, הנחיות בסיסיות שאותן הייתי מגדיר כ'איך להיות בן-אדם' בכלל - ובפגישה עם בנות המין השני בפרט. שיעורים דומים, עד כמה שידוע לי, אינם ניתנים (ואם ניתנים - אז מעט מאוד), בישיבות – וקשה לי להבין מדוע.
אני פונה בקריאה נרגשת לראשי המוסדות הזכריים, בשמי ובשמן של שתיים-שלוש בנות לפחות: התחילו ללמד בצורה רצינית את הנושא. הרוח משתוללת בחוץ ויותר מדי עצים נופלים.
ועתה אחים יקרים, כדי לא להשאיר אתכם חסרי ישע, להלן מדריך מקוצר לאפרוח המתחיל:
* הטלפון: כשאתה מקבל מספר טלפון של מישהי, אין צורך לחכות שבועיים כדי לטלפן אליה. התקשר עוד באותו יום או למחרת (ואתן בנות, הסתפקו בתודה נרגשת על המאמץ, לא צריך לפלוט משפטים בנוסח "אתה באמת זריז" וכד') .
* הטלפון 2: כנ"ל לגבי הטלפון שאחרי. חובה (!!!) להתקשר לבחורה גם אם היא לא מצאה חן בעיניך. רצוי לעשות זאת יום לאחר הפגישה. אל תיתן לה לחכות לך יותר מדי - גם לה יש רשימת ממתינים (עד כמה שזה נשמע מפתיע).
* הלבוש: ותר על סנדלי ההרים ועל נעלי פועלי הבניין הממורטטות שלך. רצוי גם להכניס את החולצה המתנפנפת פנימה. באופן כללי, כדאי להשאיר את מראה השלוך-אלגנט בבית. היא כבר תבין שאתה 'גזעי' מתוך השיחה איתך.
* הדיבורים: דבר איתה על הכל – חוץ מעלילותיך בצבא. זה אמנם לא מותיר לך יותר מדי אפשרויות, אבל סיפורי צבא לא מעניינים כל כך בנות, והאמת שגם לא אותי.