אל תחמיצו הזדמנויות - תגידו לאנשים שהם אהובים

חשוב לי מאוד - לפזר מילים טובות. זה יקר לי. באמת. רק לא להגיע יום אחד למצב שמישהו כבר לא איתנו, או לא בחיים שלנו, ולומר: ״וואי, איך לא אמרתי לו ש...״

חדשות כיפה הדסה סאסי 08/06/20 12:57 טז בסיון התשפ

אל תחמיצו הזדמנויות - תגידו לאנשים שהם אהובים
צילום: הדסה סאסי, סטודיו כיפה

מומחים לשפת גוף אומרים שכשאתה מושפע ממישהו, אתה מתחיל לחקות אותו. זה אפילו בלי להתכוון. מהלך שכולו מתחיל בתת מודע שלנו ומחלחל פנימה. זה קורה המון עם אנשים שאנחנו נושאים אליהם עין, לפעמים אפילו עם הורים, או אנשים שעובדים איתם. זה קורה לי המון כשאנחנו יוצאות משיעור של מורתי, הרבנית ימימה המופלאה, אבל לא רק שם. משהו בטון הדיבור ובתנועות הידיים נדבק בי לכמה שעות טובות. רבי נחמן אומר שכשיש לרב תלמידים קרובים, רק מהבטה בפנים שלהם, אפשר לדעת מי הרב שלימד אותם. אולי זו אחת הסיבות. אבל זה לא רק עם הרב שלך, זה קורה לי לא אחת גם עם חברות. אתה רואה במישהו משהו טוב, אתה רוצה גם. התהליך הכי טבעי בעולם.

אף פעם לא הייתי מנחילת טרנדים גדולה. בשבוע שעבר מישהי אמרה לי ״וואי, בהיתי בתספורת הקארה שלך וזה עשה לי מה זה חשק!״, זה היה מגניב ומשמח אבל בזה הכל מסתכם. מצד שני, יש משהו אחד, יחיד ומיוחד שכן חשוב לי מאוד - לפזר מילים טובות. זה יקר לי. באמת. ואם אני נושאת תפילה למשהו בי שידביק אחרים, זו אחת הבקשות במרכזיות. רק לא להגיע יום אחד למצב שמישהו כבר לא איתנו, או לא בחיים שלנו, ולומר: ״וואי, איך לא אמרתי לו ש...״. אז מילים טובות, כמה שיוצא וכמה שיותר. וזה אושר. אין דבר יותר נפלא בעיני מאשר להרגיש אוהב ואהוב. למעלה ולמטה ובכלל. אני כל הזמן מכניסה את זה במילים שלי: ׳אהוּב׳, ׳אהוּבה׳. ׳אוֹהב׳, ׳נשמה יפה׳ או ׳טובה׳ או מה שזה לא יהיה.

לא תמיד זה מתקבל בטוב. לפעמים חושבים שאני אומרת ״אהוּב״ לכולם, שזו זילות של המונח, שאם אני אוהבת את כולם אז כולם באותה דרגה אצלי בלב. ובאמת שזה לא ככה. לכל אחד או אחת, יש פינה מיוחדת ששמורה רק לו, עם השם שלו והייחודיות שלו והאור שהוא מאיר אצלי בלב או בנפש. באחת השבתות האחרונות, התיישבתי עם פרקי אבות, שנהוג לקרוא בין פסח לשבועות, וקראתי את המשנה היפה הזו של רבי מאיר בעל הנס: ״רַבִּי מֵאִיר אוֹמֵר: כָּל הָעוֹסֵק בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ, זוֹכֶה לִדְבָרִים הַרְבֵּה, וְלֹא עוֹד אֶלָּא שֶׁכָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ כְּדַאי הוּא לוֹ, נִקְרָא רֵעַ, אָהוּב, אוֹהֵב אֶת הַמָּקוֹם, אוֹהֵב אֶת הַבְּרִיּוֹת״ והרגשתי איך עולם המונחים שלי מקבל פתאום אישור מגבוה מאוד.

תאמרו היום למישהו שהוא אהוב. לא כי אתם מפזרים מילים לעולם, כי זה באמת ככה. כי אתם אוהבים, באמת. ומגיע לו, או לה, או להם - לדעת.

 

 

לטורים מופלאים נוספים