יועצות נשמת בפניה לנשים: המשיכו לטבול במקוואות

לקראת החמרת ההגבלות על מקוואות: אלפי פניות ליועצות ההלכה בנשמת. יועצות ההלכה פרסמו גילוי דעת עם הנחיות והודפות את הביקורת על השארת המקוואות פתוחים: ״להלכות טהרת המשפחה נודעת חשיבות יתירה. הטבילה במקווה כשר הינה תנאי הלכתי-הכרחי״

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/20 16:24 כט באדר התשפ

יועצות נשמת בפניה לנשים: המשיכו לטבול במקוואות
צילום: Uri Lenz/FLASH90

לקראת כניסת התקנות החדשות לשעת חירום הנוגעות גם לטבילת נשים במקוואות חלה עליה משמעותית בפניה ליועצות ההלכה של נשמת בקו הפתוח, באתרים ובקהילות על מנת לברר כיצד לטבול בצורה הראויה תוך הקפדה על ההלכה ושמירה על הנחיות משרד הבריאות.

לאור הפניות הרבות החליטו יועצות ההלכה להוציא גילוי דעת מתומצת אשר מרכז את הכללים לפיהם על נשים לפעול בבואן לטבול. היועצות, יחד עם הרבנים, עוסקות במענה לשאלות ובכתיבת הנחיות הלכתיות בנושאי טהרת המשפחה וטבילה בעת הזאת, תוך התייעצות רציפה עם גורמים בכירים במשרד הבריאות.

בפתח גילוי הדעת מתייחסות יועצות ההלכה לביקורת שנשמעה בתקשורת כנגד השארת מקוואות נשים פתוחים וכותבות: ״לשמירת ההלכה בכלל, והלכות טהרת המשפחה בפרט, נודעת חשיבות יתירה בשעה שעינינו נשואות לישועת ה'. הטבילה במקווה כשר הינה תנאי הלכתי-הכרחי להיטהרות ולביטול ההרחקות בין בני זוג.״ 

היועצות מוסיפות עוד כי מחקרים ובדיקות מעלים כי וירוס הקורונה אינו שורד במים המטופלים בכלור. לאחר התייעצויות רבות עם רופאים ווירולוגים בכירים במשרד הבריאות, עולה כי בריכות הטבילה במקוואות המפוקחים ומתנהלים ע"פ הנחיות המתעדכנות של משרד הבריאות והמשרד לשירותי דת, הינם בטוחים לטבילה ואין חשש להידבקות בזמן הטבילה עצמה. עודף חיטוי הינו סכנה בפני עצמו ולכן יש להישמע להנחיות המדויקות של משרד הבריאות. יועצות ההלכה מחזקות את הנחיות משרד הבריאות והמשרד לשירותי דת לבלניות ואף קוראות לגיוס נשים שיעזרו בחיטוי בין טובלת לטובלת ובקביעת התורים למקווה. בנוסף קוראות יועצות ההלכה למועצות הדתיות למצוא בלניות חלופיות לאלו מעל גיל 60 או הנמצאות בקבוצת סיכון.

היועצות מדגישות כי לנשים בבידוד, נשים עם חום או שאינן מרגישות טוב – אסור להגיע למקווה ואסור להן לטבול וכי אם נוצר מצב שבו לא ניתן לטבול בעת הגעת זמן הטבילה כל דיני ההרחקות נשארים בעינם עד הטבילה. בנוסף מדגישות כי טבילה בים בחופי ארץ ישראל ללא מציל כרוכה בסכנת טביעה וטבילה במעיינות מסוכנת אף היא מצד הידבקות בקורונה עקב אי פיקוח על המים.

צילום: נשמת

צילום: נשמת

 

צילום: נשמת