תרקדי כל הדרך ללידה!

כשהייתי בחודש תשיעי עליתי על הבמה, לבושה בתלבושת ססגונית נוצצת וכרסי בין שיניי, הדגמתי והראיתי לנשים את הפלא שבתנועתיות האגן בהריון, אחר כך גיליתי להן שכל ההופעה היו לי צירים, זה הסוד והקסם של המחול

חדשות כיפה חני כהן יהונתן 18/08/19 14:42 יז באב התשעט

תרקדי כל הדרך ללידה!
חני כהן יהונתן, צילום: רעות קורנברג

בעבר כבר כתבתי כאן על כך שפעם לא נהגתי להופיע. לימדתי ריקודי בטן, אבל התביישתי לעלות על במה, להיחשף ופשוט לרקוד בפני קהל נשי. המקום ממנו הגעתי למחול ולריקוד הוא תרפיוטי- הוליסטי, וכבר שנתיים שאני עוברת תהליך ולומדת את המקום של לעמוד על במה ו"לתת שואו". אט אט מגשימה את החלום להיות פרפורמרית.
מה פתח אותי לכיוון הזה?

התפנית קרתה לפני שנתיים וחצי, כשהייתי בהריון מתקדם. פגשתי אישה אחת ששאלה אותי במה אני עוסקת, וכשעניתי לה שאני מלמדת ריקודי בטן ביקשה שאדגים לה.
הסמקתי, והראיתי לה "בקטנה" כמה סיבובי אגן ושמיניות. הפנים שלה נדלקו.
וואו! היא אמרה לי, וואו וואו וואו!! את יודעת איך זה מרגיש לראות אישה בהריון מתקדם מתנועעת ככה? זה פלאי!
יש לך שליחות גדולה, היא אמרה, איזו אישה היום אוהבת את הגוף שלה? אף אחת.
כל הנשים מרגישות שיש פגם בגופן, חושבות שהן שמנות מדיי, רזות מדיי, עושות ניתוחים פלסטיים.
אישה שיודעת להשתמש בגוף שלה לומדת לאהוב אותו, היא הסבירה לי. כשנשים רואות אותך רוקדת הן רואות שיעור באהבת הגוף. ללמד נשים להשתמש בגופן זה לחבר אותן לעצמן, ועוד בהריון זה בכלל מסר עוצמתי!
לראות את התנועתיות הזו ולהבין איזו חיות יש בהריון זו שליחות עצומה! את חייבת להופיע!
נדלקתי, והתחלתי להופיע, ממש, על במה. כשהייתי בחודש תשיעי עליתי על הבמה בקדומים, לבושה בתלבושת ססגונית נוצצת וכרסי בין שיניי, הדגמתי והראיתי לנשים את הפלא שבתנועתיות האגן בהריון. קהל הנשים היה בהלם. רבות מהצופות מכירות אותי מהשכונה, מחיי היום יום. 
הן רואות אותי מדדה לאיטי להוציא את הילדים מהגן, בקושי מצליחה לעלות מדרגות, ופתאום הפדלאה הזו נעה בקלילות ומרחפת כציפור. גם אני מתפעלת כל פעם מחדש מהפלא הזה. לא נתפס.

אחר כך גם גיליתי לנשים שכל ההופעה היו לי צירים, "בריקסטונים", ובכל זאת רקדתי בלי בעיה.
זה הסוד והקסם של המחול הזה, אמרתי להן.
אני בקושי מצליחה לטפס חמש מדרגות, אבל כשהפעילות הגופנית עובדת על שרירים נקביים שתומכים את הגוף בהריון ומכינים אותו ללידה, מה הפלא שהגוף עף? 

רקדתי כל הדרך ללידה, וגם בלידה עצמה השתמשתי בתנועות הללו כדי לעזור לגוף להתמודד עם הצירים, לתמוך בו ולעזור לתינוק להיוולד.

עברו שנתיים וחצי מאז אותו מפגש מכונן והופעה הריונית, ובינתיים הספיקו עשרות הריוניות לרקוד אצלי ולעבור קורסים שלי להכנה תנועתית ללידה. הסוד הקדום הנשכח של תנועתיות אגן בלידה עובר מאישה לאישה, הבשורה מופצת הלאה.
זכות עצומה.

לטורים קודמים

ליצירת קשר, חפשו בפייסבוק "חני כהן יהונתן".