אני מרגיש שאשתי מזלזלת בהשקעה שלי - מה לעשות?

"הרגשתי שהיא מזלזלת בי. מחקה אותי! טרחתי שעות על גבי שעות ופתאום בערב היא מתהפכת ואומרת לי משהו אחר, היא 'שרפה' את כל ההשקעה שנתתי פה, כאילו אני חסר משמעות"

חדשות כיפה חנה דיין 15/08/23 16:55 כח באב התשפג

אני מרגיש שאשתי מזלזלת בהשקעה שלי - מה לעשות?
זוגיות מבוססת על אינטרסים?, צילום: שאטרסטוק

שוברים את הכלים ולא משחקים: "מאיה משגעת אותי, היא לא יודעת מה היא רוצה. כל פעם משנה את דעתה. אני אפילו מרגיש שהיא משלה אותי כל הזמן ואפילו נהנית מזה", התלונן חזי. "משלה אותך? איך אתה יכול להגיד שאני נהנית מזה? רק המוח המעוות שלך יכול לחשוב על כאלה דברים", הטיחה בו בארסיות.

"אתה יכול לתת לי דוגמה?", פניתי לחזי."דוגמה? בואי תתלווי אלי ליום בחייו של חזי ותראי אלפי דוגמות. היא באה אלי לפני חודש ואמרה שכל החברות שלה נוסעות לחופשה משפחתית בחו"ל ורק אנחנו לא. כשהגעתי לעבודה מיד אחרי שהיא סיפרה לי את זה, התחלתי לחפש טיסות ומלונות, כבר בניתי תוכנית שלמה שהשקעתי בה שעות. בערב, כשבאתי לשתף אותה היא אמרה לי שהשנה לא נראה לה שזה יתאים שנטוס. בשניה אחת פירקה לי שעות של עבודה על החופשה".

"לא בא לי להשקיע בכלל כשזה היחס שלה"

"מה אתה רוצה? לרון יש מחנה קיץ השנה ודפנה יש חזרות להופעת סיום של החוג ריקוד, זה לא מתאים, יש גם מציאות שצריך להתאים את עצמנו אליה. את יודעת מה הוא עשה כשאמרתי לו את זה? הוא קימט את כל הדפים שעבד עליהם שעות, זרק לפח בעצבים וצעק עלי שלא אדבר איתו על זה יותר".

"חזי, מה הרגשת שגרם לך לכעוס כל כך?", שאלתי. "הרגשתי שהיא מזלזלת בי. מחקה אותי! טרחתי שעות על גבי שעות ופתאום בערב היא מתהפכת ואומרת לי משהו אחר, היא 'שרפה' את כל ההשקעה שנתתי פה, כאילו אני חסר משמעות. זה פוגע, מעצבן, מעליב ובאמת שלא בא לי להשקיע בכלל כשזה היחס שלה אלי", ענה.

להיות ממוקד בה ב-100%, זה תכלית שמירת הברית

"תראה חזי, אתה כל כך אוהב את מאיה ורוצה מאוד להשקיע את הכוחות שלך לכיוון שלה, זה התנועה שניסית לעשות פה. בוא רגע ננסה לנתח את זה יחד ונתבונן על התמונה מזווית קצת אחרת. התנועה הטבעית הנכונה והמתוקנת של האיש הוא להשפיע את הכוחות שלו על אשתו, לכוון אליה את האנרגיות ואת כל הכח העוצמתי שקיים בתוכו. הדבר שהכי גורם לאיש בקשר זוגי להרגיש משמעותי ולבוא לידי ביטוי זה כאשר האישה מצליחה לקלוט, להנות ולהכיל את כל האורות החזקים שיש לו. זה גורם המשיכה הטבעי בקשר גם במישור הנפשי וגם במישור הפיזיולוגי.

"אקח את הדוגמה של מה שקרה לכם. כשמאיה אמרה לך שהיא בודקת אפשרות ומעוניינת בחופשה משפחתית, אז השאלה שלה היא בעצם יצירת כלי קיבול. אתה הרגשת הזדמנות לממש את הכוחות שלך עבור הקשר הזוגי שלכם ולמלא את הכלי הזה. מבחינתך, הבאת את כל הכוחות והיכולות שלך בעוצמה רבה ובצורה מאוד ממוקדת וכל כולך התמקדת במילוי הכלי שמאיה יצרה עבורך. התמקדת כל כולך במאיה, שזה דבר נפלא וזו תנועה מאוד נכונה שאיש צריך לעשות מול אשתו, להיות ממוקד בה ב-100%, זה תכלית שמירת הברית.

"אסור לך לאבד את הרצון העז הזה, אבל מה שאתה כן צריך לעשות זה לשנות את דרך העבודה שלך. כל העניין בקשר זוגי, שצריכה להיות התכווננות צעד צעד לכל אורך הדרך. כשמאיה מספרת לך שהיא רוצה חופשה ואתה מגייס את הכוחות שלך עבור זה, חשוב להבין דבר עמוק - למרות שאתה מרגיש שאתה עושה את זה עבורה בעצם לא באמת ראית אותה אלא ראית את עצמך. לקחת את כל האנרגיות האלה שטעונות אצלך ושרק מחכות להשתחרר ממך החוצה ואז אתה פשוט שופך אותם עליה כמו פצצה, זה כמו לקחת ג'ריקן ולרוקן אותו לתוך כוס קטנה... ואז, כשאתה שומע שהכוס לא באמת יכולה להכיל את כל הכוחות שלך, אתה נשבר ולא מסוגל בצדק להכיל את הסיטואציה הזו.

"לפני שאתה מתחיל להפעיל את הכוחות שלך, אתה צריך לעבוד איתה בשיתוף"

"כל הפעולה הזו של לקחת את כל האורות ובבת אחת לנסות לממש אותם אצל מאיה היא פעולה שסופה להישבר, כי מאיה לא באמת יכולה להכיל את כל האורות שלך. אתה מתמלא בציפיות ותקוות שמאיה תשמח בחופשה שארגנת, אתה מרגיש שאתה מביא את כל כולך לידי ביטוי אבל זה לא מתממש וזה שובר אותך. השבירה נוצרת מטבע הדברים. שניכם בני אדם ושניכם שקועים באינטרסים שלכם באופן טבעי, אז היא לא יכולה להיות בטבעיות כלי מותאם לאורות הרבים שלך, וזה נשבר שוב ושוב".

"זה ממש הזוי אני נותן את כל כולי וגם זה לא טוב?! מה העבודה השונה שאני צריך לעשות?", שאל. "בקשר זוגי, כדי שהוא יצליח, צריך לעשות עבודה שהיא מעל הטבע שלנו. הטבע שלך, הוא רצון לקחת את האורות שלך ופשוט להנחית אותם מלמעלה על מאיה, במעין אמונה שהיא מחכה לקבל את זה. אתה צריך להבין שאין כזה דבר באמת, זה דמיונות שואו".

"אז איך אני אמור לממש את זה?", שאל. "לפני שאתה מתחיל להפעיל את הכוחות שלך, אתה צריך לעבוד איתה בשיתוף. לשאול אותה שוב אם זה בטוח מסתדר מבחינת תאריך החופשה, לראות איך היא מרגישה כלפי זה. אחר כך לשתף אותה ביעד שמצאת ולבדוק אם כמות הימים מתאימה ואז שוב לחזור ולחפש בתיאום ובחשיבה משותפת. לאורך כל הפעלת הכוחות שלך אתה צריך לבדוק איפה היא מונחת. האורות שלך צריכים לעבור כל הזמן התכווננות כדי שבאמת יקלטו ויבואו למימוש בעולם הזוגי שלכם. "ואת מאיה תפקידך להבין שזו האחריות שלך להביא את הרצון המדויק כי את הכלי, והוא לא יכול לנחש לבד".

חנה דיין - טיפול זוגי ופרטני לנשים במשברי חיים

ברוח הפסיכולוגיה היהודית

קליניקה פרטית במרכז

מטפלת ומייעצת גם בזום ובטלפון

מייל: hanna.tipul@gmail.com

לכל המאמרים : www.hannad.co.il

(טיפול פרטני לגברים ינתן על ידי מטפל)