תקציב שנתי חסר תקדים לאמונה: 400 מיליון ₪

הנהלת תנועת אמונה אישרה את תקציבה השנתי והגדירו כי מדובר בקפיצת מדרגה. דוד הדרי, מנכ"ל אמונה: אנחנו הארגון החברתי הגדול ביותר בציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/14 12:50 ו בשבט התשעד

תקציב שנתי חסר תקדים לאמונה: 400 מיליון ₪

הנהלת תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה" אשרה אמש את תקציבה השנתי, העומד על כ-400 מיליון ₪. "אמונה" היא הארגון החברתי והחינוכי הגדול ביותר בציונות הדתית.

מנכ"ל "אמונה", דוד הדרי, סקר בהרחבה את סעיפי התקציב וציין כי מדובר בקפיצת מדרגה ובצמיחה ניכרת בקצב ההרחבה והפריסה של פעילות "אמונה" ברחבי הארץ. "התקציב הזה מביא לידי ביטוי פעילות מגוונת ועתירת הישגים של 135 מעונות-יום, 10 מוסדות חינוך תיכוניים ובתי ילדים, מרכזי ייעוץ למשפחה, מכללה אקדמית בתחומי תיאטרון ואמנות, מקלטי חירום לילדים ולנערות במצבי סיכון, מדרשות לימוד, מפעל מפואר של שירות לאומי וסניפים המהווים מרכז לפעילות חברתית וקהילתית של הציבור הדתי-לאומי".

"אמונה" מעסיקה למעלה מ-3,000 עובדות ועובדים, ובמסגרותיה השונות מתחנכים ולומדים כ-12 אלף תינוקות, ילדים, נערים וסטודנטים. עיקר התקציב שייך לאגף מעונות היום, ולשנה הקרובה מתוכננת השקעה של כ-10 מיליון ש"ח רק לצרכי שיפוצים ובטיחות במעונות. תקציב ההזנה בפנימיות ובמעונות (11 אלף ילדים) מגיע לכדי 17 מיליון ₪, ושני מיליון ₪ נוספים מיועדים לרכישת תרופות ולטיפולים רפואיים. נכסי "אמונה" משוחררים מכל שיעבוד, בזכות התייעלות ומהפכה ניהולית, ושיעור ההוצאה בסעיף הנהלה וכלליות נמוך באופן בולט ואינו מגיע אפילו ל-2% מהתקציב.

יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, הדגישה את חלקו של המנכ"ל בהגדרת היעדים ובהקפדה על מסגרת התקציב. "ספר התקציב הזה משמש לנו תעודת כבוד ומסמל את האופטימיות, את היוזמה והיצירתיות של אלפי עובדות ועובדים מסורים. מאחורי כל המספרים והנתונים מסתתרים אין-ספור סיפורים אישיים ואנושיים מדהימים, ולו אפשר היה לערוך שיקוף לעמודים הרבים ולטורי התקציב, היינו מגלים שיש בהם אפילו נשמה יתירה".