רק בגלל הרוח: המחנכות של "אמונה" מסכמות שנה

עובדות רשת "אמונה" יצאו לחופש, לא לפני שקיבלו חיזוק-חיובי מהשר נפתלי בנט: "מי שעוקב אחר סדר היום העמוס שלכן, יודע להכיר תודה ולהעריך את המסירות היום-יומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/13 11:47 ל באב התשעג

רק בגלל הרוח: המחנכות של "אמונה" מסכמות שנה
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

זה לא היה עוד ערב חגיגי ומבדר, אך שגרתי, של ברכה והוקרה. זה היה מפגש שנתי שבחללו ריחפה ההקלה הגדולה; אנחת הקלה שאינה נשמעת, אבל אי אפשר שלא לחוש בה. הקלה של למעלה מאלפיים מחנכות - מנהלות, מפקחות, מטפלות ומבשלות - במעונות היום של "אמונה", שביום האחרון לעבודתן רשאיות לחוש כיצד העול הכבד והאחריות האישית העצומה גולשים מכתפיהן, ומאפשרים רגיעה למשך שבועות החופשה. כל הילדים חזרו הביתה בשלום.

לפני כל דבר אחר, הדגיש מנכ"ל אמונה דוד הדרי, תפקידנו ותפקידכן לקבל ילד למעון בראשיתו של יום, ולוודא בסופו שהוא חוזר הביתה, אל ההורים, בריא ושמח, מחייך ושבע רצון. כל יום, כל השנה. שר הכלכלה והדתות, נפתלי בנט, הוסיף עדות אישית של הורה יודע דבר, אב לילדים קטנים: "לכאורה, הכל נראה טבעי ופשוט, אבל רק מי שעוקב אחר סדר היום העמוס של כל עובדת מעון, יודע להכיר תודה ולהעריך את ההשקעה, את המסירות היום-יומית, את המחויבות והאחריות הכבדה, המוטלות על כל אחת ואחת".

הן יצאו לחופשת התרעננות. כ- 2,500 מחנכות ב-140 מעונות אמונה בכל רחבי הארץ, חגגו השבוע באמפי-פארק רעננה את יום הלימודים האחרון במעונות. לא יעברו שלושה שבועות והן תעמודנה שוב בפתח, כדי לקבל את הילדים עם חיוך וחיבוק חם - "כמו בידיים של אמא". לפני שזמר הנשמה שלומי שבת, עבר לשיר "אני אגשים את חלומי", ציינה יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, כי החלום הגדול של התנועה, בראשה היא עומדת, מורכב מעשרות אלפי חלומות קטנים וססגוניים של ילדות וילדים קטנים - מחיספין בגולן ועד נתיבות שבנגב - חלומות של ילדים ושל הוריהם, שהאמינו כל השנים בדרך האמונה, שמאמינים עד היום ברוח של "אמונה", שחלק מהם היו בעצמם פעוטות במעונות אמונה והיום שולחים אליהם את ילדיהם-שלהם, משום שהם יודעים שיש על מי לסמוך.

מנהלת האגף לגיל הרך, מאיה וזנה, הנחתה בנועם ובחן מפגן קסום ומלהיב של עוצמה, של רגש, של ריקודי שמחה ושל הכרת טובה - "לא בגלל הכוח, רק בזכות הרוח" - שבמרכזו עמדו הופעותיהם של שלומי שבת ושל משה להב עם "הטיש הגדול". כן ברכו; ציפי חניה, יו"ר וועד העובדות ואבי סולימן, מזכ"ל הפועל-המזרחי. הפיקה את האירוע - אתי מכני, מנהלת לשכתו של מנכ"ל "אמונה".