קורסים לבניית ציפורניים בליווי ייעוץ הלכתי של המועצה הדתית

אישה מוסמכת מטעם המועצה הדתית ירושלים תעביר לתלמידות את המידע ההלכתי הרלוונטי לחומר הקורס ותלמד בין השאר הלכות חציצה לפני טבילה במקווה. בתום הקורס תיבחנה התלמידות ותקבלנה תעודת הכשרה מטעם המועצה הדתית

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/08/16 17:33 ג באב התשעו

קורסים לבניית ציפורניים בליווי ייעוץ הלכתי של המועצה הדתית
nightrose -cc-by, צילום: nightrose -cc-by

ידע וליווי הלכתי בקורס לבניית ציפורניים, מיזם חדש של "נייל סטודיו ירושלים", סטודיו ללימודי קוסמטיקה וטיפוח, יכלול בקורסים אישה מוסמכת מטעם המועצה הדתית שתלמד את המידע ההלכתי הקשור לחומר הפרקטי הנלמד. הלכות חציצה יילמדו יחד עם בניית ציפורניים ובוגרות הקורסים יקבלו גם תעודה מטעם המועצה הדתית בירושלים.

בסטודיו נייל אומרים כי "המועצה הדתית נרתמה לעניין. הרב יהושע ישי, מנכ"ל המועצה הדתית בירושלים רתם לזה את המוסמכת הראשית שלהם, שאחראית על כל המקוואות שלהם בירושלים כדי שתנהל את תוכן הקורס שיועבר מצידם. עשינו שם פגישות בתהליך של חצי שנה". הטענה היא כי נשים רבות אינן יודעות את פרטי ההלכות, בייחוד לכל מה שקשור לדיני חציצה בציפורניים ומה המותר והאסור מבחינה הלכתית.

יוזמת הקורס המשולב היא בקי לוין, מנהלת סניף "נייל סטודיו ירושלים" שיזמה את רעיון הקורס המשולב בכלים הלכתיים לאחר ששמעה את תלמידותיה שואלות את המורות בקורס שאלות בנושאי הלכה. הצורך, לטענתה, מגיע מלמטה. לכן בחרו להביא גורם חיצוני שייתן הסבר על הדעות ההלכתיות בעניין.

"נשים רבות נדרשות להתייעץ מדי חודש בעניינים הלכתיים הנוגעים לקוסמטיקה. בימים אלה מושקת סדרת קורסים ייעודיים לנשים שומרות תורה ומצוות המעוניינות לפתוח ולהקים מכונים אסטטיים לנשים ומבקשות לעסוק בתחום תוך מתן מענה לנשים שמבקשות את הטיפולים שלהן בהתאם להלכה היהודית וגדריה" נמסר מהסטודיו. "צוות מיוחד שהוכשר לכך מטעם המועצה הדתית ישתלב בקורסים הנלמדים ויעניק את החומר הרצוי על מנת לתת הכוונה ראשונית מהמטפלת למטופלת העתידית. בתום הקורס תיבחנה התלמידות ותקבלנה תעודת הכשרה מטעם המועצה הדתית בירושלים האחראית על שירותי הדת בעיר, בנוסף לתעודת נייל סטודיו".

מנכ"ל המועצה הדתית בירושלים הרב יהושוע ישי אמר "כשפנתה אלינו הגב' לוין עם הצורך הזה שמגיע מהשטח, הסכמנו מיד לשיתוף פעולה מקצועי רוחני שכזה, כדי לתת מענה הלכתי לצרכי הציבור. גב' לוין, מנהלת המכללה בירושלים תיארה שאלות מצד התלמידות שמתעניינות בפן ההלכתי. המורות לא תמיד יודעות לענות, כיוון שאינן מונחות בהלכה. אנחנו חושבים שמרגע שנעביר את התוכן כראוי יהיה ידע רחב יותר לתועלת הציבור, כמובן לא כזה שמחליף התייעצות עם רב".