צביה מרגליות כבשה את תחרות המשחק התל-אביבית

מרגליות, דתייה נשואה (פלוס אחד), כבשה את תחרות המשחק "ספוקן וורד", המשלבת בין שירה למשחק. עכשיו היא מציגה מופע שירה, המיועד לנשים בלבד

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 10/12/12 14:12 כו בכסלו התשעג

צביה מרגליות כבשה את תחרות המשחק התל-אביבית

הרחק מאור הזרקורים של המגזר הדתי התקיימה לה תחרות המשחק "ספוקן וורד", בלב הבוהמה התל אביבית. כשצביה מרגליות, דתייה ירושלמית עם מטפחת לראשה, עלתה לבמה הקהל לא יכול היה להישאר אדיש. היא סחפה אותו, טלטלה אותו ובעזרת הבעות פנים ואינטונציה בלבד, כך זכתה במקום הראשון בתחרות "פואטרי סלאם" הנחשבת.

צביה מרגליות (29) דתייה נשואה עם ילד, בוגרת לימודי משחק בסמינר הקיבוצים וכיום מדריכת סיורים תיאטרליים בירושלים ושחקנית, היא הדבר החם הבא בקהילת "הסופקן וורד". "סופקן וורד" הוא שילוב יצרתי ומעניין במיוחד בין שירה למשחק. השחקן או המשורר כותבים טסקסטים על מנת להציג זאת בעזרת הבעות פנים ומשחק באינטונציה של הדיבור. הענף הזה היה בעבר כאמנות רחוב אולם עם הזמן קיבל הכרה והחל להעלות את אומניו על הבמות הכי נחשבות בתל אביב.

בתחרות השבוע ביצעה מרגליות שני קטעים מקוריים פרי יצירתה, כאשר הראשון שבהם הוא "צדקה תציל ממוות", המספר על יחסיה המורכבים עם עניי ירושלים. בתחרות הראשונה בה השתתפה הודחה כבר על הסיבוב הראשון אולם נראה שמאז למדה דבר או שניים. את הטקסטים שלה כותבת בין השאר בהשראת המשוררת רבקה מרים, ממנה למדה כתיבה.

סיוריה התיירותיים בעיר ירושלים משולבים קטעי משחק ו"ספוקן וורד" בהם היא ממחישה דמויות דמיונות מעברה של העיר הקסומה. כיום היא רצה עם מופע שירה לנשים בלבד כשהיא שרה ומנגנת על גיטרה. בימים אלה עובדת על מופע חדש לקהל מעורב של גברים ונשים אותו תתאים לרוח ההלכה.

לאחר הזכייה התבקשה מרגליות לבצע קטע הדרן, אליו לא התכוננה כלל. הקטע שבחרה לבצע הוא "תעשו יוגה" שיותר ממה שהוא מגלה על התלאביביות בצורה מגוחכת, הוא מגחיך עוד יותר את קהל המתבוננים - אותנו. ההישג הסרוג הזה מסמן תנופה נוספת לגל האומנות ששוטף בחדווה את הציבור הדתי לאומי, ממש כמו המחול והשירה - גם המשחק רושם עלייה באיכות ובעניין הציבורי.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il