עליזה לביא: דוחה הניסיונות העלובים נגד תפילת נשים

חברת הכנסת עליזה לביא מתייחסת למודעות הקוראות לנשים לא לשיר ברחבת הכותל המערבי ומבהירה "המבקשים להחמיר על עצמם שיעשו זאת בדלת אמותיהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/08/14 16:46 ה באלול התשעד

עליזה לביא: דוחה הניסיונות העלובים נגד תפילת נשים
דוברות עליזה לביא, צילום: דוברות עליזה לביא

"אני דוחה את הניסיונות העלובים כנגד תפילת נשים", כך אומרת חברת הכנסת עליזה לביא בתגובה למודעות שפורסמו בימים האחרונים בכותל המערבי בקריאה לנשים להימנע משירה במתחם.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה' כי מודעות שהופצו לאחרונה ברחבת הכותל המערבי ספק מבקשות ספק מודיעות למתפללות לא לשיר ברחבה.

“לציבור הנשים היקר", נכתב במודעות. “אנא להימנע מלשיר במקום קדוש זה בקול שירה, ניתן לשמוח ולהריע בקול תרועה (לו לו לו) וכנהוג. בתודה, המתפללים". המודעות הוצבו כפי הנראה לקראת ראש חודש אלול, שצוין בשבוע שעבר בבתי הכנסת ברחבי הארץ ובכללם כמובן בכותל המערבי. לא ברור האם מדובר בפעם הראשונה בה מוצבות המודעות.

חברת הכנסת לביא, המשמשת כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, הגיבה על הדברים בזעם ואמרה "אני דוחה את הניסיונות העלובים כנגד תפילת נשים. החמרות אלו אינן ממנהגו של עם ישראל. המבקשים להחמיר על עצמם שיעשו זאת בדלת אמותיהם. דווקא בראש חודש אלול ראש חודש הרחמים והסליחות ראוי שנעשה הכל כדי שתפילותינו יתקבלו וכדי שהאחדות שחזרה אלינו בקייץ האחרון תישמר".