מחכות לכם בבית

הילה נאלצת לחפש דירה לבד בעוד נדב נמצא עמוק בעזה. נתן כהן נהרג בטנק בו דני, ארוסה של נעמה נסע. ואביטל דואגת לשגיא הגולנצ'יק בעקבות השמועות בוואטסאפ. סיפורן של הארוסות המחכות בבית לבני הזוג

חדשות כיפה נטע רבס, כיפה 28/07/14 09:16 א באב התשעד

מחכות לכם בבית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

נשים רבות מתארות את תקופת האירוסים כתקופה לא קלה המלווה לא אחת במתח וקשיים סביב ההכנות לחתונה והמעבר לסטטוס החדש. כאשר למצב העדין הזה מתווספת היציאה למילואים בצו 8 של בן הזוג הופכת התקופה הזו לקשה הרבה יותר. לעול הכבד של הצורך לקבל החלטות ולהמשיך את הארגונים לחתונה מצטרפים המתח והחרדה לשלומו של בן הזוג. שלוש נשים מאורסות, האמורות להינשא בזמן הקרוב, פתחו בפני 'כיפה' צוהר למה שעובר עליהן בימים אלו.

הילה (25) מירושלים ונדב (28) מהשומרון הכירו במהלך לימודי המשפטים שלהם ואמורים להינשא בעוד חודש. נדב משרת בתפקיד פיקודי ולכן גויס בשלב מוקדם יחסית והוא לא נמצא כבר יותר משבועיים. ההכנות העיקריות של בחירת אולם, קייטרינג ותזמורת נעשו עוד לפני שהצו הגיע אבל כעת נאלצת הילה להתמודד עם מציאת דירה להשכרה כאשר נדב שנמצא עמוק בעזה, לא זמין ומתקשר רק אחת לכמה ימים.

"בעיקרון אני יודעת מה חשוב לו בדירה אבל כשאני מוצאת דירה שעומדת בקריטריונים היא יקרה מדי או שלבעל הבית יש דרישות הזויות", משתפת הילה. "יש דירות שהן בסדר אבל לא בדיוק מה שרצינו. אם נדב היה כאן היינו מחליטים ביחד האם להתפשר על דירה כזאת או אחרת אבל לבד קשה לי מאוד להכריע. מצד שני, אני מבינה שבקרוב אהיה חייבת לקבל החלטות כיוון שאין לדעת כמה זמן המלחמה הזאת תימשך ואני לא רוצה להגיע למצב שאנחנו תקועים בלי דירה".

גם הדאגות לא מקלות על המצב. "אני לא אדם חרדתי בעיקרון. ידעתי מראש שנדב צפוי לעשות הרבה מילואים בגלל התפקיד שלו ובמהלך הקשר שלנו הוא כבר יצא לשירות מילואים ממושך. אבל הפעם המצב שונה, כל יום חיילים נהרגים וכל טלפון לא מזוהה או דפיקה בדלת מקפיצים אותי. גם הטלפונים הדואגים של המשפחה והחברים מלחיצים ומעצבנים, אפילו שהמטרה שלהם טובה כמובן. יש לי כמה חברות נשואות שבעלים שלהן מגויסים ולהן נוסף גם הקושי של הטיפול בילדים אבל מצד שני, נראה לי שהילדים מעסיקים אותן ולכן הן פחות פנויות להתחפר בדאגות כמוני”.

גם אביטל (21) מפתח תקווה ושגיא (23) אמורים להינשא בקרוב, כשבמקרה שלהם מדובר בקצת יותר מחודש. אביטל היא סטודנטית לחינוך מיוחד במכללת אורות ושגיא, שסיים שירות צבאי והיה אמור להמשיך במסלול ישיבתי, החליט להתגייס מחדש לגולני מעט לפני תחילת המבצע והתחיל קורס מכי"ם. לפני כשבוע, צורפו חניכי הקורס ללחימה בעזה. אביטל גרה בבית הוריה ושניים מאחיה מגויסים אף הם.

"בימים הראשונים של המבצע הקרקעי הייתי במצב נפשי קשה", מספרת אביטל. "מה שמאוד תרם למצב הנפשי שלי היו השמועות שנפוצו ברשתות החברתיות על הרוגים בקרב חיילי גולני. זה היה מזעזע. הייתי מוצפת דאגה וכל הזמן התקשרו החברות שלי לבדוק אם הכל בסדר או שחלילה הודיעו לי משהו". עכשיו החרדה קצת נרגעה: "אולי כיוון שאי אפשר להיות במצב של חרדה יותר מדי זמן ופשוט מתרגלים".

אביטל מספרת שבתחילת תקופת האירוסין שגיא היה בבית וחיכה לצאת לקורס כך שההכנות לחתונה נעשו יחד. את ההכנות שלא הושלמו ואת רכישת רהיטים ומוצרי חשמל למשל היא מתכננת לעשות עם ההורים שלו. ההזמנות לחתונה עוצבו ללא מעורבותו של שגיא שקבל בוואטסאפ זמן קצר לפני הכניסה לעזה את שתי הגרסאות האחרונות ובחר מבניהן.

נעמה (19) ודני (21) (שמות בדויים לבקשתם) מכירים מילדות וגדלו יחד אך הפכו לזוג לפני שנתיים וחצי. הם אמורים להינשא בעוד שלושה שבועות. נעמה משרתת בשירות לאומי ותמשיך לשרת שנה נוספת לאחר החתונה. דני המשרת במסלול הסדר היה אמור לסיים את שירותו בתחילת יולי ולכן נקבע תאריך החתונה לאמצע אוגוסט. לבני הזוג לא הייתה כוונה להינשא לפני שדני מסיים את שירותו הצבאי אך מבצע "צוק איתן" טרף את הקלפים. דני, המשרת בשריון לא שוחרר כמתוכנן אלא המשיך את שירותו ונכנס לעזה כבר ביום הראשון של הכניסה הקרקעית.

חלק ניכר מההתארגנות סביב הקניות הקשורות לבית החדש השאירו בני הזוג בכוונה לחודש האחרון כדי שיוכלו לעשותן יחד. אך כעת, במקום שההכנות האחרונות יעשו במשותף נאלצה נעמה לעשותן בעצמה בלי שתוכל להתייעץ עם דני כלל. "אם בחודשים האחרונים נאלצתי לקבל החלטות לבד לפחות יכולתי להתייעץ איתו טלפונית", אומרת נעמה. "הוא גם הגיע הביתה מדי פעם ויכולתי לבדוק אפשרויות אך להשאיר את ההחלטה הסופית לזמן שהוא יחזור. מועד החתונה מתקרב ורוב הזמן האחרון לא הייתה לי דרך להשיג אותו בטלפון שלא לדבר על להיפגש אז עשיתי בעצמי את הדברים ההכרחיים וחלק מהציוד נקנה כבר אחרי החתונה..."

בימים האחרונים דני כבר לא בעזה. סרן נתן כהן מפקד הטנק שלו נהרג מאש צלפים בעת שדני וחבריו היו איתו בטנק. הצוות שאיבד את מפקדו יצא כרגע מעזה וממתין להחלטה האם ישוב לשם או שעקב האירוע הקשה ישוחרר מהשירות שהתארך.

ביום רביעי נסעה נעמה לפגוש את דני בלווייתו של נתן, שבעצמו היה מאורס לטל אילוז ועמד להינשא לאחר החגים. דני ונעמה היו מוזמנים לחתונתם.

"עד נפילתו של נתן הייתי רגועה בסך הכול", אומרת נעמה. "אני אדם אופטימי מטבעי ולא נוטה לחרדות. היו כמה לילות שלא ישנתי טוב אבל ידעתי שדני עושה דבר חשוב והאמנתי שיחזור בשלום. עכשיו, מאז ההלוויה של נתן שהיה קרוב לדני ומאורס בעצמו החרדות גברו. לשמחתי דני כבר לא בעזה אלא בחוץ אבל אנחנו לא יכולים לדבר ואני מאוד מקווה שהוא לא יחזור פנימה כי עכשיו לא נראה לי שאוכל לעמוד בזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן