המקווה המפואר ביותר בעולם ייבנה בירושלים

קומפלקס "טהרת ירושלים" יציע מקוואות מהודרים, אינטימיים ומחוממים - לצד חדרי קוסמטיקה ועיצוב שיער. החידוש המשמעותי: מקווה מתקדם המותאם לנשים בעלות מוגבלויות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 18/12/12 13:10 ה בטבת התשעג

המקווה המפואר ביותר בעולם ייבנה בירושלים
טהרת ירושלים, צילום: טהרת ירושלים

למקוואות ספא יוקרתיים כבר התרגלנו, אבל לא לזה: בימים אלה נבנה בירושלים מתחם המקוואות הגדול והמפואר בעולם, שלא מבייש את המלונות הטובים ביותר. כשהאסתטיקה וההלכה נפגשים אפשר עכשיו לשיר יותר מתמיד "מי בא למקווה".

בשכונת רוממה שבירושלים מוקם בימים אלה קומפלקס מקוואות המפואר בעולם, 'טהרת ירושלים' שמו, בניהולו של הרב פנחס טננהויז. מתחם המקוואות ההולך ונבנה משתרע על פני 950 מ"ר וכולל בתוכו שבע בריכות טבילה ו-27 חדרי הכנה מפוארים וכמובן חדר כלות מיוחד.

הפרט אולי הכי חשוב הוא כי אנשי "טהרת ירושלים" דאגו שכל אישה הרוצה לטבול תוכל לעשות זאת ולא שכחו לבנות מקווה מיוחד לנשים בעלות מוגבליות. מקווה זה מאפשר נגישות מיוחד של רכבה של הטובלת אל קרבת המקווה, מסוע מיוחד המוביל אל תוך הבניין ומעלית הידראולית משמשת טובלות המתנייעות בכיסא גלגלים. המקווה החדש אמנם נבנה ביוזמתו של האדמו"ר של חסידות בעזלא אך הוא מותאם לכלל העדות וכלל הדעות ההלכתיות, ואף לנשים שאינן שומרות מצוות ונקשרו דווקא אל מצווה זו של טהרת המשפחה.


(הדמייה: טהרת ירושלים)

על רמת הדיסקרטיות והצניעות שתישמר ב'טהרת ירושלים' מספר הרב טננהויז: "למקום תהיינה כניסות מרובות וצנועות, ובכלל זה חמש מעליות שונות, וילונות המחלקים את אזורי ההמתנה ומעברים למקוואות, שבהם יתאפשר לבלניות לשרת מספר מקסימאלי של נשים מבלי שהן תצטרכנה לפגוש זו את זו". בכל אחד מחדרי ההמתנה הפרטיים תוכלנה הנשים להינות מדוכנים מעוצבים לשטיפת ידיים ואף חדרי קוסמטיקה ועיצוב שיער, כל אלה כשברקע ליווי מוסיקאלי שקט ומרגיע להשלמת החוויה.

חוויית הטבילה לעיתים הופכת מביכה לא רק בגלל מצבו האסתטי של המקווה אלא גם בגלל האינטראקציה עם הבלנית. הרב טננהויז ושותפיו לבניית המקווה לקחו זאת בחשבון והחלו להכשיר את הבלניות לא רק בנושאים הלכתיים אלא גם בהיבטים פסיכולוגיים ונפשיים של חוויית הטבילה כל זאת בכדי להסביר פנים ולהשלים את החוויה האינטימית גם לאישה שאינה דתיה. "'טהרת ירושלים' יאפשר אחדות בין כל חלקי עם ישראל, אבל בעיקר בעולם היהודי שלנו, שלעתים מחולק", אומר הרב טננהויז, "בנוסף למטרתו לקרב בין הרחוקים, פרויקט זה לקח על עצמו את אתגר "קירוב הקרובים" ויצא מגדרו כדי שהמקווה יהיה מקובל ומתאים למגוון של כל השיטות ההלכתיות ברמת מהדרין גבוהה ביותר".

אם כל זאת לא הספיק אז בטח תשמחו לשמוע שהמקוואות כולם מחוממים ומותאמים לאקלים הירושלמי ממש כמו חדרי המתחם כולו ואפילו חימום רצפות מיוחד. "מערכת ממוחשבת תציין את תפוסת החדרים ואת ברֵכות המקווה ותהיה מערכת כריזה ממוחשבת", מספר הרב טננהויז.

"בירושלים התגלו למעלה מ-300 מקוואות מתקופת החשמונאים ועד סוף תקופת בית שני, מכאן שהנושא היה חשוב לחיים הלאומיים היהודיים מאז ומעולם", מסכם הרב טננהויז, "במסכת יומא כתוב 'מה מקווה מטהר את הטמאים אף הקב"ה מטהר את ישראל'. משום כך אנחנו רוצים להגיע גם לנשים שלא היו משתמשות בזה במצב אחר. זה חשוב לכל הדורות". בימים אלה הושלמה בניית השלד והמעטפת החיצונית של המתחם כולו והמשך קידומו של הפרויקט תלוי בהתגייסותם של אנשי עסקים מהארץ ומחו"ל לתרום למהלך.