הטעויות: על בנים וארוחות ביצה

החל מבדיחות מביכות ועד פחד להראות עניין אנושי במישהי שאינה לטעמכם הרומנטי – בנים, כך אתם מפספסים את הצ'אנס להכיר את אהובתכם העתידית, זאת שמאחורי הפשטידה

חדשות כיפה שני ברלינר 03/01/14 11:23 ב בשבט התשעד

הטעויות: על בנים וארוחות ביצה

לא צריך לצפות בסרוגים כדי להבין את הקונספט של ארוחות השבת המפורסמות. הצורך הבסיסי של שוכרי הדירות שלא לאכול לבד בחושך בערב שבת הביא אותם להתגודד חבורות חבורות זה בביתו של זה, בעיקר בשיטת חבר מביא חבר. ידוע, נהוג, מקובל ואף מצופה מכל אורח לתרום את חלקו הקולינרי בהבאת מנה ולפעמים גם מנה וחצי (בקבוק שתייה).

רולדת פסטרמה במילוי קטשופ

אחד הדברים המגניבים בארוחות השבת, הוא הבמה שהם נותנים לבשלן והאופה החובב. הדרך לקיבתו וגם לקיבתה מעולם לא הייתה קצרה יותר. הצורה החיצונית שלנו כבר אינה משנה כל כך וכשהשמנמונת 'לא ממש הטעם שלי' מימין מפגיזה בעוגת שוקולד מפנקת אתה עשוי לגלות פתאום שהיא גם די מצחיקה.

בתחרות הקולינרית הבנים דווקא מפתיעים ונותנים פייט מצויין, בעיקר באגף המרקים והעיקריות (בסדר הזה), בכל הנוגע לקינוחים הם יעדיפו לקנות או להאציל סמכויות, עוד לא נמצא הבחור שאפה עוגת שוקולד לכבוד שבת, משום מה, שהרי זה החלק הכיפי, לא? מתוק זה מתוק זה מתוק, שים סוכר וחזקה על המנה שתצא טעימה.

זה המקום לצאת בקריאה נרגשת המיועדת לדירת הבנים ההיא, את יודעת מי את, בה בעלי הבית החמים והנדיבים עושים על הסועדים ניסויים; אנא, רולדת פסטרמה וסלמי עם מילוי קטשופ היא משהו שיש להשמיד מן העולם ויפה שעה אחת קודם.

מעניין גם להציץ בדירות הבנים ולהשוות אותן לאלו של הבנות. זה לא שדירות הבנים לא נקיות או מסודרות (ככל שהן יכולות) כמו שהקשר בין הריהוט לבין עצמו מקרי בהחלט. קריטריוני הקבלה אחידים וברורים: דרושה ספה כדי למלא את החלל הזה שנקרא סלון. אה, שמעת על אחת? חינמית? כל החלקים מחוברים? יאללה, תביא! כתמים? בשביל זה יש כריות. כל אחת בדוגמא אחרת, כמובן. קרעים? לנדב יש את הלונג הזה הגדול, אפשר לפרוש אותו בכיף. או, אתה יודע מה? איפה הוילונות האלה שנפלו לנו בשנה שעברה? אלה עם האריג העבה? אלו כמובן הכללות משוקצות החוטאות ליוצאים מן הכלל. יוצאים יקרים- היכן שלא תהיו- שאו ברכה והחזיקו מעמד.

שלא תחשבי שאני מעוניין

ארוחות השבת בעיניי הן ארוחות שנוטות להתפספס כיוון שההתמקדות היא באוכל ולא ממש באינטראקציה סביב השולחן. ולא, אני לא מדברת על החברים הותיקים המצחיקים זה את זה, אני מדברת על כור ההיתוך הזה שבו אפשר וגם רצוי לפטפט עם האנשים החדשים בשולחן.

כשמספר הסועדים קטן יותר יש לזה יותר מקום ותחושת ההתעניינות באחר טבעית יותר. כשמדובר בכמויות של עשרה סועדים ומעלה (וכבר נכחתי בארוחה של 17 איש) משהו באינטראקציה הולך לחלוטין לאיבוד. מה שקורה הוא שאנשים מתקבצים בקליקות שלהם עם אנשים שהם רגילים לפגוש ממילא ואל דפוסי אינטראקציה שמוכרים להם וממקמים אותם באזור הנוח שלהם.

בעוד תכונת הפטפוט באה בטבעיות גמורה לרוב הבנות, עושה רושם שאצל רוב הבנים קיים פחד להראות עניין אנושי, בסיסי ואוניברסלי במישהי שאינה לטעמם הרומנטי. הלוואי ויבינו שזה בסדר להתעניין גם מבלי שנחשוב שאתם מעוניינים, ובכלל, גם בבחור שיושב לצדכם, מה יש?

מעבר לחוק הדתיים השלובים-מדי שעשוי לגלות לך שהוא בעצם האח של ידידה מאוד טובה שלך, הייתי רוצה לחשוב שגם בגילאי העשור השלישי והרביעי בכולנו טמונה סקרנות בסיסית ובריאה שטוב להביע. בחלק מהאנשים שולטים פחדים (שלא תחשוב שאני מעוניין בה, חלילה), דעות קדומות (בעיקר בהקשר עדתי) ואדישות כלפי המין השני. על הסעיף האחרון הייתי רוצה להרחיב קצת יותר.

בנים, אתם מביכים אותנו

את חיבתי לג'נטלמנים ולג'נטלמניות אתם כבר מכירים מטורים קודמים, אולי זו הסיבה שזה כל כך מפריע לי בעוד לבנות אחרות ייתכן ופחות. למעשה, התופעה הפושה הזו כל כך מפריעה לי שאפילו ייחסתי לה סירוס מיני. בחור יקר, אולי כשמדובר בידידה ממש טובה שבו שניכם מרגישים מאוד נוח זה עם זו דברים מתנהלים מעט אחרת, אבל אנא מכם- בנוכחות של בחורה אחת או יותר, בעיקר זו שחדשה לך - אל תשכח את הנימוסים הבסיסיים שלך.

אל תעלה רגליים על הכיסא שמולה, אל תתרווח על כל אורך הספה בעודה יושבת על כיסא, אל תחליף בדיחות עם בחורים אחרים בשולחן מהסוג שלא היית מזכיר בפני אימא שלך - ולא, לא כי אין לי חוש הומור. יש לי אפילו הרבה ממנו.

הייתי רוצה שתזכרו שנוכחת בחורה משום שיש אמירות שעלולות להביך אותנו מאוד, בעיקר כשאת נתקעת בארוחה עם חמישה בנים (מספיק שאת המוזמנת השניה, והראשונה פשוט לא מגיעה) ואלו קצת שוכחים, באמת בתום לב, שיש בחורה בשולחן ומתחילים לעבור את גבול הטעם הטוב. קרה לי פעמיים ותנו לי לומר לכם- הנוכחות הנשית בשולחן היא זו שממתנת את הבנים. האינטראקציה בשולחן בנים היא אינטראקציה נטולת פילטר שנוטה להיות בוטה. נעים לא היה לי, ודווקא מדובר בבנים "טובים ירושלים".

אל תחשבו פעמיים

אז מה כן? חייכו יותר, פטפטו יותר, פרקו את קבוצות המין האלה (בנים מדברים זה עם זה בפינה הזו, הבנות בפינה אחרת), אל תפחדו להכיר אנשים חדשים, אל תאחרו להגיע ותקדימו לעזוב - חבל, דברים מעניינים קורים דווקא לפני ואחרי הסעודה, אל תדברו על עדות (כי דעות קדומות זה דבר מעצבן), אם פגשתם מישהו/י חמוד/ה שלא בדיוק בשבילכם הרגישו חופשי להעלות בדעתכם אם יתאימו למישהו אחר שאתם מכירים ובמידה וכן מצאתם עצמכם מעוניינים קלות- אנא, הרימו את הכפפה. אל תהססו. החיים באמת קצרים מדי, אל תחשבו יותר מדי - לפעמים הצ'אנס לאהבה גדולה בא בדמותה של כוס קפה.

לכתבות נוספות באתר לנשים הדתיות משלך http://www.mishelach.co.il/

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן