הדף היומי שלהן

במסגרת סיום מחזור הלימוד של "הדף היומי" יצוין סיום המחזור הראשון של השיעורים אותן העבירו נשים לנשים על ידי מרכז "מתן". מלכה בינה, מייסדת המרכז: "יש לנו חלק בלימוד כמו לגברים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/07/12 15:06 יח בתמוז התשעב

הדף היומי שלהן
דבי קופר, מתן, צילום: דבי קופר, מתן

בעוד פחות מחודש יציין העולם היהודי את סיום המחזור ה-12 של לימוד "הדף היומי", במסגרתו לומדים יהודים מכל רחבי העולם את אותו דף גמרא בתלמוד הבבלי, במחזור המסתיים בכל שבע וחצי שנים. השנה, לראשונה, יסתיים המחזור הראשון של "הדף היומי" שיזם ארגון "מתן", במסגרתו נשים לימדו נשים אחרות את התלמוד הבבלי.

לפני שבע וחצי שנים יזם "מתן" את השיעור הראשון והייחודי של הדף יומי לנשים, אשר בו כל המורות והתלמידות הן נשים. "מתן" הינו בין המרכזים המובילים ללימודי תורה גבוהים ולטיפוח מנהיגות נשית, כשאת היוזמה הובילו תלמידות ובוגרות המכון התלמודי העיוני במרכז.

במשך התקופה הצטרפו נשים עובדות, סטודנטיות ופנסיונריות, ללימוד משותף בו חברו יחדיו כ-30 משתתפו קבועות. את השיעורים העבירו נשים למדניות, בוגרות "מתן", במשך שבע וחצי השנים האחרונות.

"יום זה הינו יום היסטורי עבור למדנות נשים בתורה. נשים הוכיחו פעם נוספת שיש להן יכולות לימוד כמו לגברים", אומרת מייסדת ומנהלת "מתן", מלכה בינה, שציינה כי היא "גאה לקחת חלק בתהליך קידום לימוד תורה לנשים וימשיך בכך בכל דרך אפשרית".