בקרוב בירושלים: ליגת בתי הכנסת בכדורסל – לנשים

לקראת השנה השנייה בה מתקיימים משחקי כדורסל בין בתי הכנסת השונים בירושלים, גם הנשים עולות לפרקט בליגה משלהן. האם המשחקים יהיו פתוחים לצופים? הנשים עדיין לא החליטו

חדשות כיפה אורי פולק 26/03/12 12:04 ג בניסן התשעב

בקרוב בירושלים: ליגת בתי הכנסת בכדורסל – לנשים
nbaworldwide, צילום: nbaworldwide

בירושלים מתארגנת בחודשים האחרונים ליגת נשים מבתי הכנסת השונים ברחבי העיר, שתורכב מקבוצות שיתחרו זו בזו, במקביל לליגת הכדורסל לגברים המתקיימת זו השנה השנייה. נכון להיום כבר נרשמו שש קבוצות נשים, כשבחודשים הקרובים צפויות להצטרף שתי קבוצות נוספות, עוד בשלבי ההקמה של הליגה.

מאחורי היוזמה עומדת רננה תכלת, חברת קהילת הרמב"ן בירושלים, המתפללת בבית הכנסת של הרב בני לאו. תכלת, שנהגה לצפות במשחקי ליגת בתי הכנסת בהם השתתף בעלה אסף, החליטה לעשות מעשה ולנסות ולקדם את היוזמה גם בקרב המתפללות.

"כרגע אנחנו ממש מוציאות את הנשים מהבית, מהילדים ומההכנות לפסח, כדי לשחק ביחד ולהתאמן", מספרת תכלת, שמתארת כי השחקניות שומרות על צניעות במהלך האימונים המשותפים ולקראת המשחקים ההדדיים. "אנחנו לא משחקות בגופיות. יש נשים שמשחקות עם מכנסיים רחבות או עם חצאית מעל המכנסיים, כל אחת והתחושות שלה ואיך שהיא רוצה את זה. רובן משחקות עם כיסוי ראש חלקי על ראשן", מתארת תכלת.

הנשים עומדות כרגע בפני מבחן הלכתי ביחס למספר שאלות שטרם הגיעו לכדי פתרון, בשל מחלוקות ופערים שהתגלעו בין בתי הכנסת השונים. "אנחנו עוד לא יודעות אם המשחקים יהיו פתוחים לצופים. מצד אחד אני רוצה שבעלי יבוא ויעודד אותי, אבל יש נשים שלא תשחקנה אם גברים יצפו בהן", מציינת תכלת.

לדבריה, נכון לעכשיו, בליגה מתכוונים לשחק בחסות מאמנות במקום מאמנים, שופטות במקום שופטים, כדי לצמצם למינימום את הסוגיות אשר עלולות להדיר את רגליהן של חלק מן השחקניות. "עוד לא פתרנו את כל הסוגיות ההלכתיות אבל נגיע גם לזה - ונצא לדרך", היא מסכמת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן