בחג הסיגד - הלב מתפוצץ מאהבה לירושלים

תמיד לימדו אותנו בבית הספר שחודש מר חשוון נקרא כך כי אין בו חגים, ותמיד כשהמשפט נאמר, רציתי לקום ולענות שלא כך הדבר, כי חג הסיגד שלנו נחוג בחודש זה

חדשות כיפה רותי טורצקי 07/11/18 08:52 כט בחשון התשעט

בחג הסיגד - הלב מתפוצץ מאהבה לירושלים
רותי טורצקי, צילום: באדיבות המצולמת

מה זה חג הסיגד בשבילי?
תמיד לימדו אותנו בבית הספר, שחודש מר חשוון נקרא כך כי אין בו חגים. ותמיד כשאמרו זאת, רציתי לקום ולענות שלא כך הדבר, כי חג הסיגד שלנו - חג המלא בעוצמה נחוג בחודש זה.

לקח לי הרבה שנים לקום ולתקן את זה, וכיום מעטים המקומות שבהם אני צריכה להזכיר את החג, כיוון שהיום הרבה יותר מודעים אליו ומכירים אותו. העלייה לרגל, ביום כ"ט בחשוון לארמון הנציב - הצופה על הר הבית, גורמת לתחושה חזקה של שייכות לקהילה, עם מסורת שורשית ועמוקה, דבר שביומיום לא תמיד מורגש. 

צילום: Yaniv Nadav/Flash90

 

אז מה תראו אם תגיעו לארמון הנציב בכ"ט בחשוון?

שפתיים של סבתות המלמלות תפילה חרישית, ידיים נשואות למעלה כלפי אבא שבשמיים, ידי אבות מחבקות בנים בעוצמה, רגליים רוקדות בראות ספרי תורה, ולב מתפוצץ מאהבה לירושלים.

כתוב בתורה "ושיננתם לבניך" - יש עניין שדווקא ההורים יעבירו לילדים את הערכים, את החוויה, ואת התורה. גם אנחנו תמיד חושבים איך נצליח להעביר את הזהות והחוויה של קיום היהדות במשך אלפי שנים. אנו מרגשים שזה צו השעה. דווקא בשל השינויים הרבים כאן בארץ, אני רואה חשיבות רבה בחגיגת חג הסיגד וסיפור המסורת שלנו לילדנו. אחת מהדרכים שמצאנו - בעלי ואני, היא כתיבת ספר קומיקס בנושא, אשר ימחיש את חג הסיגד לילדים הקטנים. פרויקט הדסטארט שלנו הצליח, והשגנו את המימון, כך שההפקה נמצאת ממש בעיצומה. אנו רואים חשיבות רבה בהוצאת הספר לאור, ורואים בו חלק חשוב במסרים והערכים הלאומיים והתורניים שאנו רוצים להעביר לילדנו.

 

למאמר של יוסי: "יהודי אתיופיה תמיד היו חסידים", היכנסו

 

יוסי ורותי טורצקי - בני זוג המעבירים שיחות ומופעים על קיבוץ ומיזוג הגלויות, וכן, הצגה לילדים על יהדות אתיופיה. לפרטים- 0524484178.