למרבה ההפתעה - ערכים משותפים לא מייצרים משיכה

כשהכרנו - יסכה ואני, העולמות שלנו היו שונים בתכלית. היתה לנו אהבת נעורים שכזו, בה לא רואים בכלל כמה שוני יש שם וכמה אתגרים מחכים לנו במעלה השביל

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 07/03/19 15:20 ל באדר א'

למרבה ההפתעה - ערכים משותפים לא מייצרים משיכה
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

אנחנו באים מבתים מאד שונים. גם באישיות שלנו אנחנו שונים מאד, תשאלו את הילדים שלנו. כשהיינו בתיכון, יסכה התחילה לקרוא ספרים של חסידות ברסלב, מה שבתפיסתי הצרה דאז, היה שייך למרחב לא מוכר, בכל אופן לא בצפון ת"א של שנות ה-90, וכן, הזוי.

אני בשנים הללו בערתי בתחושת שליחות במרחב הלאומי. הפגנות, סטיקרים, שלטים והכל בלהט פוליטי גדול, מה שליסכה היה ממש לזרא. כל השיח הפוליטי, ובמיוחד זה הבוער והחדגוני שלי. היה בינינו פער. אבל כמו שאמרתי לעיל, היינו שיכורים מאהבה.

בשבוע שעבר, בשיחה עם גברים לא נשואים על גבריות בריאה, שאלתי: "מה מושך בני זוג זה לזו?" ואחד מהם ענה: "ערכים משותפים", וזה באמת הפתיע אותי. לא כי ערכים משותפים לא מקלים על החיים, אלא כי הם לא מייצרים משיכה. האמת היא, שאנחנו נוטים להימשך דווקא לשונה ולא לדומה. יש בשונה מאיתנו עניין ומיסתורין, יש שם הרפתקה. מה שקשה הוא, שההרפתקה הופכת לסיוט כשאנחנו מתאמצים "לחנך מחדש" את הפרטנר הכל כך שונה, לשכנע אותו או אותה, בצדקת דרכי.

אז ניסיתי להניא את יסכה מספריו של רבי נחמן ותלמידיו, ניסיתי לשכנע אותה..יסכה איתנה כתמיד בצדקת דרכה, לא כורעת ולא משתחווה. וכשחיפשנו לנו ספר ללמוד יחד, שמחנו לגלות שתורתו של הראי"ה קוק מאירים את נשמתנו באותה מידה. אבל מאז החברותא ב"מוסר אביך" לפני עשרים ומשהו שנים, לא הצלחנו להתמיד ולסיים אף ספר. למה? כי לא הצלחנו למצוא את הספר שישמח ויסקרן אותנו יחד באותו אופן.

אנחנו גם ניגשים ללימוד בצורה כל כך שונה, אני עם הלימוד ה"ישיבתי" שבאתי ממנו, ויסכה ניגשת אל נישמת הכתוב, אל מה שכתוב בין השורות. פעם הייתי מתחרפן מזה, היום אני לומד לגלות כמה עמוק ונפלא הלימוד שמביט על המציאות בשתי עיניים – זו של הגלוי וזו של הנסתר. אנחנו שומעים לא מעט את הטענה של זוגות, שהם לא מצליחים לגשר מעל השוני הזה, שלא מוצאים שפה רוחנית משותפת. ומרוב ייאוש הם נשארים לדבר ברובד התפקודי-הישרדותי. לאחרונה אף פגשנו זוג, שהודו כי למרות ששניהם אנשי לימוד ורוח, הם פשוט לא מצליחים להיפגש בשדה הזה.

מתוך אמונה עמוקה שהזיווג צריך להיות בכל הרבדים, גם ברובד הרוחני, אנחנו מזמינים זוגות לחוויות רוחניות משותפות. בתחילת השנה התחלנו לשלוח את ה"עונג שבת זוגי" שבו זוגות נרשמים לקבל בוואצאפ משהו קטן וטוב לשבת קודש – חברותא זוגית לפרשה. וזו הסיבה העיקרית בגללה גם יזמנו את מסע הזוגות לבעש"ט (למרות שהוא לא רווחי לנו), כדי להביא אתכם להתחבר גם ברוח, בלימוד, בתרגול התבוננות (מדיטציה) יהודית-קבלית, התבודדות, צדיקים וטבע. המסע יוצא מיד אחרי פסח ונותרו בו כמה מקומות אחרונים. במקום להתמרמר על הפער ביניכם במימד הרוח, בואו להתחבר שם ולהשרות עליכם שכינה.
 

 

לטורים קודמים

 

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.