במדבר, ביער ובחוף הים: כך נהפכו החתונות בטבע לטרנד החם בישראל

אביה גרושקו, הבעלים של חברת "גרושקו הפקות אירועים", מספר מתי התחיל לארגן חתונות טבע, על האזורים המועדפים על זוגות המאושרים ומי הקהל שהכי מעוניין באירועים מסוג זה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/05/23 00:36 י בסיון התשפג

במדבר, ביער ובחוף הים: כך נהפכו החתונות בטבע לטרנד החם בישראל
צילום: נעה אביטל חוות צאן קידר

ימי ספירת העומר וחג השבועות מאחורינו ועונת החתונות בשיאה. זוגות רבים מחפשים דרכים יצירתיות לחגוג את יום נישואיהם בדרך יצרתית שתרשים את המוזמנים. בין האפשרויות המקבולות בשנים האחרונות היא לקיים את החתונה בטבע, בין אם באמצע מדבר, בלב יער או מול השקיעה על הים.

בשיחה עם "חדשות כיפה", אביה גרושקו, הבעלים של חברת "גרושקו הפקות אירועים", מספר מתי התחיל לארגן חתונות טבע, על האזורים המועדפים על זוגות המאושרים ומי הקהל שהכי מעוניין באירועים מסוג זה.

"לא משלמים הרבה, יש יותר גמישות ואין הגבלות רעש"

"מאז ומתמיד אני אוהב לארח וזה אף פעם לא היה בשבילי מאמץ גדול", פותח גרושקו את דבריו, "יום אחד פנה אליי חבר ואמר לי כי הוא מתחתן בעוד חודש וביקש ממני לארגן לו את כל החתונה. זו הפעם הראשונה שארגנתי הפקה גדולה של 400 איש ומשם פשוט התגלגלתי והתאהבתי בזה. ובהמשך החלטתי לפתוח חברת הפקת אירועים".

אביה גרושקו

אביה גרושקו צילום: איתן ואן לורן, חוות עינות קדם

לדבריו של מארגן האירועים, מפרוץ מגפת הקורונה, יותר ויותר זוגות מעוניינים בחתונות טבע. "בקורונה האופציה היחידה הייתה לארגן האירועים בבית, מאפס למאה. מאז אנשים נחשפו והתעניינו באופציה של אירועים בבית ובטבע. בנוסף לכך, אנשים התלהבו מזה שהם לא צריכים לשלם הרבה כסף על אירוע של שש שעות או על המנות יקרות, וגם יש יותר גמישות ואין הגבלות רעש".

"אתה בונה את הכל כדי לעשות אירוע בכל מקום"

גרושקו התייחס לפרטים הטכניים והכלכליים של ארגון האירוע. "עולם ההפקה מתחלק לשניים. יש מפיק שאתה משלם לו סכום כסף והוא מלווה אותך בכל התהליך ויש מפיק שנותן את כל השירותים. יש לי קייטרינג שאני עובד איתו, יש לי כל מיני ספקים שאני יכול לתת ללקוח מחירים יחסית זולים ממקום אחר. המיקום של החתונה הוא משתנה מאזור לארץ. בשטחים במרכז הארץ יש מקומות שהם קצת יותר יקרים, אבל אם אתה הולך לאזור יהודה ושומרון והדרום זה יכול לעלות הרבה פחות".

צילום: נעה אביטל, חאן עיר אובות

מארגן האירועים ציין את המקומות המועדפים על הזוגות. "יש אירועים במדבר, על הים, ביערות באזור ירושלים, בחוות, שטחים פתוחים, מטעי אבוקדו, מטעי זיתים, כרמים בצפון, יקבים ואפילו בחצר הבית. הפקה בטבע זו בעצם הפקה שהיא לא תחת קורת גג וצריך לדאוג לתאורה, לחשמל, לריהוט, לחניה מסודרת. אתה בונה את הכל כדי לעשות אירוע בכל מקום".

"רוב הקבוצות שמעוניינות בחתונת טבע הם חברה' דתיים צעירים, דתל"שים ובני המושבים והקיבוצים"

גרושקו ציין מי הקהל שהכי מעוניין באירועים מסוג זה. "רוב הקבוצות שמעוניינות בחתונת טבע הם חברה' דתיים צעירים, דתל"שים ובני המושבים והקיבוצים. בניגוד לחתונות של צעירים, החתונות של מבוגרים, יותר קטנות ויותר יקרות וגם יש להם דרישות יותר גדולות של סטייל".

צילום: איתן ואן לורן, חוות עינות קדם

בסיום דבריו, שיתף מארגן האירועים בסיפור מיוחד שחרוט בזכרונו. "היה עוד אירוע שביקשו ממני שיהיה טבעוני והכלה התעקשה על פטריות ממולאות בקינואה, והייתי צריך לארגן מנה כזאת ל-400 איש. תקופה ארוכה אחר כך לא הסכמתי לאכול פטריות. כשאתה עובד בחברת הפקות אתה מבין שאתה לא מתווכח לא עם הכלה, ואתה עושה שלום בין ההורי הכלה להורי החתן ובין ההורים לזוג".