עונת החתונות החלה: כך תדעו כמה כסף לשים לזוג המאושר

הסכום שתשימו במעטפה בחתונה תלוי בדרגת הקרבה שלכם לחתן או לכלה, לתדירות שבהם אתם פוגשים אותם וגם באהבה שלכם אליהם. הכנו בשבילכם מדריך מפורט שיקבע לכם את הסכום המדויק לכל חתונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 19:33 כא באדר התשפג

עונת החתונות החלה: כך תדעו כמה כסף לשים לזוג המאושר
צילום: shutterstock

פורים מאחורינו, פסח לפנינו, וזה בדיוק הזמן להתחתן. רגע לפני שספירת העומר מתחילה, עונת החתונות יוצאת לדרך ואיתה ההוצאות הכלכליות הכבדות. אז איך תדעו איזה סכום לכתוב בצ'ק לחתונה שהוזמנתם אליה? בדיוק בשביל זה הכנו לכם מדריך שיסביר לכם בדיוק כמה תצטרכו לשים לחבר טוב, לחבר מפעם או לבן משפחה.

עמית מהעבודה

ההגדרה: אתם עובדים ביחד יום-יום, לפעמים יושבים לאכול ביחד צהריים, אבל אין לכם קשר אמיתי. אתם לא תיפגשו אחרי שעות העבודה ולא תדברו בוואטסאפ, אבל אתה יודע שכמה ימים אחרי החתונה הוא יחזור למשרד ותיפגשו כרגיל.

הדין: הוא אמנם לא חבר טוב שלכם, אבל לעובדה שאתם פוגשים אותו באופן יום-יומי יש השפעה חשובה על הסכום שתתנו, ולכן עליכם לקחת זאת בחשבון.

בא לבד: 250-300

בא בזוג: 500

הייתם חברים בתיכון

ההגדרה: הייתם צמד או חלק מחבורה בתיכון, והיה לכם קשר קרוב מאוד. זה החזיק מעמד שנה-שנתיים אחרי, אבל מאז כמעט ולא יצא לכם לדבר חוץ משיחת חג שמח בראש השנה ופסח. עכשיו אתה מוזמן לחתונה לזכר ימים עברו, ובעיקר בגלל שלחתונה שלך גם הוא הוזמן.

הדין: להיסטוריה חשיבות רבה, אבל לקשר הנוכחי שלכם יש חשיבות לא פחות. עצם ההגעה שלכם לאירוע כזה מוערכת, וללא ספק מורידה מהסכום שתצטרכו לשים.

בא לבד: 200-250

בא בזוג: לאירוע כזה לא באים בזוג

חברים מהתיכון

חברים מהתיכון צילום: shutterstock

חבר

ההגדרה: אתם ביחד בתואר/בעבודה/בשכונה. יש לכם קשר בינוני, הוא לא החבר שתרוץ לבכות לו ברגעים קשים אבל כן מישהו שנחמד לך מאוד לפגוש. אתם חלק מחבורה ויוצא לך להיפגש איתו לעיתים לא כל כך רחוקות, ובחתונה שלו תהיה זמן נכבד ברחבת הריקודים.

הדין: הוא אולי לא החבר הכי טוב שלך, אבל הוא חלק ממעגל החברים שלך. העובדה שאתה פוגש אותו לא פעם, דורשת ממך לשים סכום מכובד.

בא לבד: 250-350

בא בזוג: 500-700, תלוי בקרבת בן הזוג למחותן

החבר הכי טוב

ההגדרה: זה שתקרא לו להוציא אותך מהבית אחרי יום קשוח, זה שתשלח לו מדבקות מטופשות של אנשים ששניכם מכירים, זה שתקבע איתו פגישות והוא יבטל לך ואתה תבטל לו, אבל זה לא יפגע בקשר שלכם כי הוא יציב כבר במשך שנים.

הדין: כדאי שתתכונן לחתונה הזו מספיק זמן מראש. בסיטואציה הזו אין ברירה, עליך להוציא את הארנק ולפרגן כמעט ללא גבול.

בא לבד: 400-500

בא בזוג: 700-900

חברים הכי טובים

חברים הכי טובים צילום: shutterstock

בן משפחה

ההגדרה: בן דוד/אחיין/גיס/כל אדם שאתה מוזמן לחתונה שלו על בסיס קשר דם בלבד.

הדין: משפחה לא בוחרים, ותהיה חייב לתת סכום שלא יבייש את השושלת. אם אתה מגיע עם ההורים, גם בתור נשוי, חלק מהעול עובר אליהם ואתה יכול להקל על עצמך.

בא לבד: 300-350

בא בזוג: 600

בן משפחה שאוהבים

ההגדרה: בן משפחה שהוא גם חבר טוב, כזה שאתם בקשר מעבר למפגשים משפחתיים ויש לכם אפילו 2-3 חברים משותפים.

הדין: כאן המצב חמור באמת, כי המחותן עונה על שני סעיפים חשובים: הוא גם משפחה וגם חבר. הסכום שתצטרך לשים, בהתאם לכך, יצטרך לענות על שני הסעיפים.

בא לבד: 300-450

בא בזוג: 700-1,000