כך תארגנו חתונת קורונה ביתית ומרשימה

שגרת הקורונה מאלצת אתכם לחגוג את החתונה בממדים קומפקטיים? אל דאגה. ביקשנו מצמד האחיות המעצבות שלומית דומיניץ-ענבר ויפעת פנקסוביץ'-ענבר, להסביר כיצד תוכלו לארגן חתונה קטנה ביתית ויפה. מזל טוב

חדשות כיפה חן אריאלי 31/08/20 13:02 יא באלול התשפ

כך תארגנו חתונת קורונה ביתית ומרשימה
חתונת חצר, צילום: shutterstock

אולם, גן אירועים, קייטרינג? שגרת הקורונה אילצה זוגות רבים שעומדים להינשא להיפרד מחלומות רבי שנים. התחזיות שמדברות על אירועים שכוללים מספר אורחים מוגבל מאוד (או הגבלת אורחים בהתראה קצרה) כבר אינן נשמעות מופרכות כל כך. אבל הי! מי אמר שזה רע?

מהמדגם הקטן שערכנו, נראה שזוגות שנאלצו לערוך שינויים מקצה לקצה בגלל המצב, התעשתו במהירות והרימו חתונה לתפארת. מסתבר שמהמשבר הקטן שיצרו תקנות החירום צמחו הרבה דברים טובים: באין ברירה חתונות קיבלו אופי שונה, מיוחד ואינטימי. הן אמנם היו קטנות, אבל בה בעת היו גם גדולות מהחיים.

שלומית ויפעת-האחיות לבית ענבר אשר ליוו לא מעט חתונות בזק, חצר, קורונה בתקופה האחרונה- מעניקות לכם את הטיפים החשובים ביותר, שיעזרו לכן לארגן חתונה קטנה ומקסימה:

 

אווירה

עצרו שנייה, וחישבו מה האווירה שמתאימה ליום הגדול שלכם: קלאסית, מודרנית, אורבנית, חגיגית, כפרית, יוקרתית, וינטג'ית, או אולי טרופית? באין גן אירועים, ודווקא כשהכל קטן ושונה, יש מקום להביא לידי ביטוי את מי שאתם באמת - באווירה, במיתוג ובעיצוב. אל תתפשרו על זה! 

כמובן שהכל צריך להיות מסונכרן עם הלוקיישן. לדוגמה: סגנון בוהמייני יתאים יותר למדבר, סגנון טרופי יתאים יותר לחוף וכן הלאה. יש חתונות שבהן נדמה שכל אחד ואחד מהפרטים המרכיבים אותן הוא בלתי שגרתי ולא By the book, וזה מה שהופך אותן למוצלחות כל כך. חתונה קטנה היא ה- הזדמנות להעביר את מי שאתם. בין אם הדבר יתבטא בחלוקת כובעים בכניסה, או במזכרת אישית לכל אחד מבאי האירוע. 

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

 

 

לוקיישן

חצר הבית, מדבר, כרם, מרפסת בין הבניינים ואפילו הבית (כן כן , הבית שלכם!!) חישבו על הלוקיישן, תפנימו את המהות שלו ותעצבו אותו בהרמוניה עם המרחב. זיכרו שיש משהו מיוחד בבחירת מקום בעל ערך וקשר רגשי. אל תשכחו להתעדכן במזג אוויר ולהתאים את מיקום האירוע לתחזיות. קר? רוחות? צפוי גשם? זה לא הזמן לקחת עוד סיכונים ולהוסיף מתחים. מיצאו מקום אינטימי סגור. 

חשוב לבחור לוקיישן שבבסיסו הוא יפה, גם בלי לגעת בו יותר מדי. העיצוב והתוספות רק ייפו הבסיס הקיים. כך למשל, אם בוחרים לוקיישן טבעי, המטרה היא להדגיש את הנוף הנשקף מסביב ולא להחביאו או להתנגש בו. בלוקיישן טבעי שנמצא בשטח- אל תשכחו להציב נקודת מים וגנרטור.

צילום: shutterstock

 

צילום: shutterstock

    

 

כיסא כלה 

סביב כיסא הכלה, בשלב הקודם לחופה, מתחוללים הרגעים האישיים והאינטימיים של הטקס. חתונה קטנה מאפשרת לרגעים הללו להיות אינטימיים מאוד. מסיבה זו כדאי להקדיש חשיבה מוקדמת לעיצוב הכיסא. אנחנו ממליצות על עיצוב עדין אך כזה שיעצים את המעמד. בחתונות הקטנות שעיצבנו לאחרונה, אזור כיסא הכלה הפך להיות גם עמדת הצילומים המשפחתיים, לכן עיצוב ייחודי לכיסא יאפשר לחוות סביבו רגעים מיוחדים באווירה אינטימית. 

התרחשויות שראינו בחתונות שעיצבנו ואנחנו ממליצות עליהן: שתפי את האחים בשיר שהיית רוצה שיושמע לפני ההליכה לחופה ובקשי מהם לעמוד סביבך קרוב. הכיני ברכה מראש וברכי את היקרים לך. בקשי מההורים שיברכו אותך ברגע הזה. האווירה האינטימית מדגישה את תחושת הקדושה והטוהר באירוע. 

כיסא כלה

כיסא כלהצילום: shutterstock

שלומית דומיניץ-ענבר ויפעת פנקסוביץ

שלומית דומיניץ-ענבר ויפעת פנקסוביץ'-ענברצילום: יוני לאופר

 

החופה

מרכז האירוע, הרגע האמיתי שבו אתם מתמזגים לישות אחת, זוג, בית, משפחה ומתחייבים זה לזו לאהבה טהורה, ללא תנאים והכי חשוב לנצח נצחים. לטקס המיוחד והעוצמתי הזה צריך לתת את הכבוד המגיע לו ולהאיר אותו במלוא עוצמתו.

חופה יכולה להיות כל מתקן עם ארבעה עמודים שניתן לפרוס מעליהם פרוכת. החופה יכולה להיות על בסיס סוכת גפנים יפהפייה, פרגולה בחצר, או מרפסת עם עמודים. אם אין במקום כאלו, ניתן להשכיר חופה וכך להרוויח שקט נפשי ואנרגיה לטובת פרטים אחרים. 

יש לזכור שהחופה אינה טקס קידושין סתמי בן כמה דקות, אלא טקס המחבר בין נשמות. בגלל מהותה, אנחנו מאוד ממליצות להשקיע בחופה את מירב העיצוב. אל תגידו משפטים כמו: "יאללה, מה זה משנה? כבר נסמן על החופה 'וי' וזהו". חופה יפה משנה הכל! זה לא רק התמונות שיצאו לאחר החתונה ומה תספרו לילדים. חופה מכובדת, שנראית למרחקים, שכולם יודעים שתחתיה עומדים ברגעים אלו חתן וכלה, משנה את כל ההתייחסות לאירוע. גם את ההתייחסות שלכם.

אפשר לעצב חופה יפה בקלות בעזרת בדים לבנים, צמח מטפס, גרילנדות תלויות מקורות העץ, וכמובן - עיצוב אלגנטי ומכובד של פרחים בצבעים חיים צבעוניים, פסטלים או לבנים המשתלבים עם הנוף. 

חופה

חופהצילום: shutterstock

צילום: shutterstock

 

 

Diy - יש אינספור אלמנטים שאתם יכולים להכין בעצמכם

מזכרות לאורחים - החל מרקמה מיוחדת עם משפט יפה שהכלה והחברות הכינו; עציצים עטופים בשקית חומה פשוטה של פלאפל, נייר קרטון או סתם נייר עיתון ווינטג'; תוף מרים עם כיתוב שמתאים את הזוג. 

עיצוב בסיסי לשולחנות - קנקנים ישנים מלאים בפרחי העונה או סתם בפרחי בר שליד הבית, עציצי תבלין שבסוף גם יהיו מזכרת לאורחים, אוריגמי עבודת יד שיופיע על כל צלחת של המוזמנים, 

שיר תוצרת בית - הפתעה לחתן (או לכלה) או שיר שאתם, כלומר בני הזוג הנישאים, מכינים לאורחים.
חתן, יש לך חוש מוזיקלי? נגן קטע אינטימי ומרגש לכלה שלך ביום חתונתכם! באווירה האינטימית שקיימת באירוע מצומצם משתתפים יש מקום להשקעה הזאת ועל הדרך לגרום לאורחים לדמוע מהתרגשות. 

שתילים של פרחי העונה שאינם מחייבים שזירה- הפכו את הגינה שלכם לגן אירועים. שתלו פרחים בכל פינה אפשרית בחוץ. שימו על הטרסות ועל הכניסה לבית עציצים ופרחים ססגוניים, שיהיה שמח. 
ובכלל מכירים את pintrest?- אם לא, הורידו את האפליקציה עכשיו. לא מעט מהחידושים והרעיונות שלנו מגיעים משם. האפליקציה תספק השראה או תלמד אתכם לעשות דברים פשוטים בשיטת "עשה זאת בעצמך". הדברים שתכינו בעצמכם יהפכו את החתונה שלכם למיוחדת במינה שתיזכר לאורך תקופה ארוכה, ותייחד אותה.

טיפ של מעצבות -זכרו שכל דבר שתעשו בעצמכם דורש זמן ואנרגיה. כדי לא להגיע עייפים לאירוע שלכם, הכינו כל מה שאפשר מספיק זמן מראש ותדאגו לא לסנג'ר יותר מדי את היקרים לכם!

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

 

 

חתונת צהריים

אף אחד לא קבע שחתונות חייבות להתקיים בשעות הערב. אחרי שעות העבודה, כשהאנשים עייפים ולא תמיד מספיקים לעבור בבית לפני האירוע. הפתרון לכך הוא כמובן חתונה שמתקיימת בשעות הצהריים. לא תאמינו כמה היא תתקבל בברכה בקרב האורחים שלכם, מה גם שאור היום יהווה תפאורה נהדרת לשמחה הגדולה. 

 

ספקים

אחד הדברים החשובים להצלחת אירועים אינטימיים שמרימים בפרק זמן מוגבל קשור לבחירת אנשי מקצוע נכונים. לספקים יש מקום חשוב באווירה של היום, בהוספת השמחה, בגמישות ובעיקר ביכולת להקל ולהוריד לחץ ומתח מבעלי השמחה. תנו להם הוראות מפורטות עד תום, ודאו איתם שהכל סגור ומובן עד הפרט האחרון- ומשם- שחררו וסמכו עליהם שיעשו את הכי טוב עבורכם. חיבור טוב לספקים- יאפשר לכם לסמוך עליהם וליהנות מהשירות שלהם במהלך היום הזה. 

צילום: shutterstock

 

 

מלווים ומלוות

ההמלצה שלנו: ביום החתונה הקיפו עצמכם באהבה ובאנשים שעושים לכם הכי טוב, שיהיו שם בשבילכם מכל הלב, כדי לחוות איתכם את היום המרגש הזה. מלווים בחתונה קטנה מקבלים תפקיד חשוב משמעותית מאשר בחתונה בסדר גודל רגיל. תדאגו שהחברים מבינים את גודל התפקיד שלהם, ומנו שניים שידאגו לעשות שמח לאורך האירוע, החל מהיציאה המרשימה מהחופה שבה החברים של החתן יסחבו אתכם עם טרקטור היישר אל החדר ייחוד, ועד לתחפושות, רובי מים, בועות סבון, ספריי קצף, אבוקות שיביאו החברים למסיבה, סרטון, הופעות ריקוד של המשפחות..נשמע מטורף? כאן המקום לעוף עם החלומות שלכם! רק תבדקו שיש לכם חברים בעניין!

צילום: shutterstock

 

 

שכנים ואנשים שרוצים לעזור מרחוק 

 מבאס שהשכנים ואנשים שיקרים לנו לא יכולים להיות חלק מהשמחה. אבל בוודאי תשמחו לשמוע שרבים מהם ישמחו לקחת חלק גם מרחוק. חלקו תפקידים, אחריות, פנקו את עצמכם. השתתפות מרחוק יכולה לבוא לידי ביטוי בהקמת האירוע, בשלטים מגגות הבתים, ריקודים מהמרפסות ושותפות לשמחה בכל דרך אפשרית - רתמו אותם. גם אנשים שאינם יכולים להשתתף באירוע רוצים ומחפשים דרך להיות חלק בשמחה!

טיפ להורים ולבני המשפחה - המצב רגיש. מכל הבחינות. החתן והכלה מרגישים כמו סל ביצים בימי קורונה על משאית בדרך לסופר. כמה יהיה טוב אם ביניכם ההורים תצליחו לפתור את העניינים והוויכוחים בלי לערב את הזוג. ובכלל נסו להתגמש. על הכל. לשחרר גם אתם מכל הדמיונות והפנטזיות. בסוף, אתם יותר מכולם רציתם שהבת או הבן שלכם יעמדו מאושרים מתחת לחופה. והנה זה קורה! מה יותר חשוב מזה?

בחתונות שליווינו בתקופה האחרונה קל היה לזהות את ההורים ששחררו, ולקחו על עצמם להיות בתפקיד המשמח, המעודד והאופטימי. לצערנו, ראינו גם כאלה שפחות. ההבדל הוא עצום ויש לו השפעה ענקית על האווירה באירוע.

הורים - אתם תהיו שם לפני, אחרי, ולאורך כל האירוע. אפשר להגיד שהתפקיד המרכזי שלכם ושל שאר בני המשפחה הגרעינית, הוא בהפצת אנרגיה חיובית. עידוד מצדכם יקפיץ וישדרג את האווירה. 

לסיכום: היו אתם! חשוב שתתכננו את החתונה בדרך שהכי מתאימה לכם ושהיא תשקף את מה שאתם אוהבים ואת מי שאתם - היתר יקרה מעצמו. וכשהרגע הגדול מגיע - פשוט שחררו!