מה הסוד לפתיחת שער האהבה הזוגי?

מהם השערים לקודש הזוגי, לאבן השתיה של מעיין האהבה, למפגש, לדבקות אמיתית? ואיך פותחים זוג שמגיע עם חומות בצורות ושערי אינטימיות נעולים?

חדשות כיפה יהונתן ויסכה שומר 08/08/19 09:50 ז באב התשעט

מה הסוד לפתיחת שער האהבה הזוגי?
יהונתן ויסכה שומר, צילום: באדיבות המצולמים

הבוקר, ממש מוקדם, כשעברנו בשער ציון, לכיוון הכותל כשליבי מכוון למקדש, לאבן השתיה. תהיתי מהם השערים לקודש הזוגי? לאבן השתיה של מעיין האהבה? למפגש? לדבקות אמיתית? זו שאלה שאנחנו שואלים את עצמנו בכל תקופה זוגית מחדש, בכל דייט והלוואי שנשאל בכל יום.
זו שאלה שאנחנו שואלים כל זוג שמגיעים עם חומות בצורות ושערי אינטימיות נעולים.
ולפעמים השער הוא העניים- העצירה להסתכלות וראיה עמוקה אחד של השניה. אבל פעמים רבות שערי העניים עצומים ונעולים לכניסה פנימה מרוב עוצמת הפגיעה והשמירה.
אז לפעמים השער הוא הלב- היכולת להניח רגע יד על הלב של אהוב/תנו ורק לשמוע פעימות חיים. 
לפעמים השער הוא הרגש- שיתוף ברגש כואב או מרומם אשר פותח שערי כניסה פנימה אל מקדש האהבה.
יש גם שער של שכל, של אמונות זוגיות אשר מיישב את הדעת ומאפשר פתיחה של דרכי גישה.
שערי הבנה- הם שערים שמישים ומהותיים מזרות לאינטימיות ואהבה.
שערי נוכחות הם שערים שמפתיעים זוגות פעמים רבות- היכולת לבא אל עולמו/ה של אהוב/תי לראות ולהקשיב לעומק, אפילו בלי להבין ורק לומר "אני איתך" מגלה שותפות אינטימית עמוקה.
שערי שעשוע- הם שערים שאנחנו נכנסים בהם במיוחד. הם לגמרי שוברים לנו בטוב את רצף פעולות השגרה ופותחים מן שער סודי לאינטימיות שמחכה שנגע בה.
לפעמים אנחנו עושים עם זוגות ממש טקס חושים מרגש המעורר, פותח ומחדש דרכי גישה....
אז כן, לפעמים אנחנו חומה בצורה, ולפעמים ממש לא זוכרים את דרכי הגישה.
בקורס שלנו ביחידה לפיתוח מיקצועי בבר אילן, נפתח יחד דרכי גישה רבות אל האינטימיות הזוגית, הרגשית והמינית.
ולא- אין דרך אחת, ואין שיטה אחת שעובדת לכולם. לכל זוג יש את הסוד שלהם של גילוי ופתיחת שערים. את מרקם החיים הייחודי להם, את התרכובת הנוצרת מהמתנות והאתגרים של שניהם. ובעיקר אנחנו רוצים לומר שכשנשחרר את מה שנראה לנו ש"אמור" לקרות בנינו, ביחס למה שקורה במדיה, אצל השכנים, אצל מנהיגים... ונחפש בכל תקופה, בכל מערכת יחסים, בכל מיני מצבים את השערים הפותחים ומגלים, את האינטימיות שנקברה לה בפנים, מתחת לחומות, לכעסים, לתסכולים, לפערים. נגלה אינסוף שערים אל אבן השתיה של מעיין האהבה והתשוקה.

 

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

המעוניינים לקבל בכל שבוע לקראת שבת, שאלה/תרגיל/ התבוננות זוגיי, מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". אין בקבוצה שיח ואפשרות לתגובה, רק הזדמנות לקבל הזמנה למפגשון זוגי של השראה. לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com.