אמרתי לה שאני אוהב אותה כשהתחתנו, מה הקטע?

"אני מרגיש שהיא סתם מחפשת לריב איתי כל הזמן, זה מעייף אותי". התנועה הראשונה של תהליך הזרמת הכוחות צריכה להעשות על ידי חיים, משם אודליה בונה את הבית, מולידה ילדים, מחנכת ודואגת להם, מבשלת, עובדת, מחזירה לך אהבה

חדשות כיפה חנה דיין 20/09/23 18:49 ה בתשרי התשפד

אמרתי לה שאני אוהב אותה כשהתחתנו, מה הקטע?
בני זוג, אמרתי כבר בחתונה, צילום: shutterstock

"אני באמת לא מבין מה היא רוצה. אני מרגיש שהיא סתם מחפשת לריב איתי כל הזמן, זה מעייף אותי" התלונן חיים. "אני מרגישה שלא איכפת לך ממני, אתה פשוט עסוק בעצמך ולא מעניין אותך הקשר שלנו" השיבה אודליה.

"לא איכפת לי? מה אני לא נותן לך? אני לא מבזבז שקל על עצמי, כל מה שאת רוצה אני מיד מגשים לך איך בכלל נשאר לך מקום לתלונות? אני נותן כל כך הרבה ומקבל כל כך מעט בתמורה, אני מרגיש פשוט מנוצל ושאני חי עם אשה כפוית טובה" התעצבן חיים.

"אני מרגישה שאתה נותן במעין ניסיון לקבל משהו בתמורה"

"בדיוק על זה אני מדברת, אני מרגישה שאתה נותן במעין ניסיון לקבל משהו בתמורה וכשאתה לא מקבל את מה שאתה רוצה אתה מתעצבן וזה גורם לי להתכווץ ולהרגיש לא בנוח איתך, מעדיפה שתשמור את העסקים שלך לעבודה ולא לי" הגיבה בכעס.

השאיפה הזוגית הכי עמוקה זה להביא את הזוגיות להתגלות, להוריד את השכינה ולהגיע לאחדות. הייתי רוצה להתייחס לכמה סעיפים שעל ידי הבנתם תוכלו להתכוונן ולהגיע לאחדות: כח ההשפעה והחלפת אנרגיות בקשר הזוגי - התנועה הראשונה של תהליך הזרמת הכוחות צריכה להעשות על ידך חיים.

כאשר אתה נותן לאודליה 1 ליטר של כוחות, אודליה הופכת את הליטר הזה ל-10 ליטר ומתחילה להשתמש בהם באופן הבא: היא בונה את הבית, מולידה ילדים, מחנכת ודואגת להם, מבשלת, עובדת, מחזירה לך אהבה ואת כל הדבר הענק הזה היא עשתה מליטר אחד ומדוייק של אהבה שהענקת לה.

התפקיד שלך פה הוא לתקשר בבהירות את הצורך המדוייק

אודליה, התפקיד שלך פה הוא לתקשר בבהירות את הצורך המדוייק ועם המון תוקף ואמון כלפי חיים. היפרדות וחיבור - רצוא ושוב - הריקוד של הקשר הזוגי - בכל המבנה הזה של ההיפרדות והחיבור יש תנועות הפוכות של האיש והאישה שמלווים בפחדים.

כשאין מספיק מודעות כלפיהם, אז הם אלו שיוצרים את השבר ואת חוסר היכולת להגיע לאחדות. חיים, התנועה הנפשית שלך היא תנועה כלפי חוץ של השפעה ונתינה, אבל התנועה הזו מלווה בהמון פחדים שאודליה תדחה אותך ואת כל ההשקעה והכוחות שאתה מגייס עבורה.

התפיסה הטבעית שאתה תופס את אודליה זה שהיא חלק ממך, שאתה והיא אחד וזה גם הסיבה שאתה לא באמת מרגיש שום צורך להגיד לה או להביע במחוות את זה שאתה אוהב אותה, כי מבחינתך זה ברור!.

כל פעם את צריכה לעבור תהליך מחודש על מנת להכיר את הביחד שלכם

אתה לא מבין למה אי אפשר פשוט לשמוח באחדות הקשר ושהיא תוכל לקבל את כל מה שאתה מעניק לה בשמחה. אודליה, התנועה הנפשית שלך היא תנועה של התבטלות וקבלה והיא מלאה בפחדים מאוד קשים. את עומדת מול חיים חשופה ופגועה ויש לך פחדים שהוא יעניק לך את מה שאת לא צריכה ואת פוחדת לפתח בו תלות .

התפיסה הטבעית שלך אודליה, היא תפיסת נפרדות, את לא מרגישה באופן טבעי מאוחדת עם חיים וכל פעם את צריכה לעבור תהליך מחודש על מנת להכיר את הביחד שלכם, את כל פעם מחדש חייבת להרגיש את היחסים שקיימים ביניכם ולכן את נמשכת כל הזמן לחוויה הרגשית הזאת"

"איזו חוויה רגשית?" שאל חיים, "החוויה הרגשית הזאת שאת כביכול 'סוחטת' מחיים יחס, חיזור או כל ביטוי של חיבור לקשר. הפחדים האלה שיש לכל אחד מכם הם אלו שמייצרים את השבר ואת המעגל ההרסני הזה, מעגל בו אתה חיים מרגיש חסר יכולת לשמח את אשתך ואת אודליה מרגישה שאינך יכולה להאמין שיש בכוחו של חיים להזין אותך ואת המערכת הזוגית.

חנה דיין - טיפול זוגי ופרטני (לנשים) במשברי חיים
ברוח הפסיכולוגיה היהודית
קליניקה פרטית במרכז
מטפלת ומייעצת גם בזום ובטלפון
מייל: hanna.tipul@gmail.com
לכל המאמרים : www.hannad.co.il
(טיפול פרטני לגברים ינתן על ידי מטפל)