האתגרים הזוגיים לא נגמרים באוגוסט - כך תצלחו את תקופת החגים

החופש הגדול אמנם הסתיים, אך לפנינו תקופת החגים המאתגרת לא פחות. בפני כל זוג עומדים קשיים בהיבט המשפחתי, האישי, הכלכלי והזוגי. נועה איבגי, יועצת זוגית ומינית, מעניקה טיפים להתמודדות עם התקופה המתוחה

חדשות כיפה נועה איבגי 05/09/23 11:51 יט באלול התשפג

האתגרים הזוגיים לא נגמרים באוגוסט - כך תצלחו את תקופת החגים
צילום: shutterstock

תקופת החגים מביאה איתה רגעי שמחה והתחדשות. נפגשים עם משפחה מורחבת, נהנים מקולינריה משובחת, מבלים, מטיילים ועל פניו נשמע שאנחנו כולנו עושים חיים. בפועל, ישנם זוגות שנפגשים בלא מעט אתגרים.

לאחר שנים של ליווי זוגות בקליניקה, אני מבינה היום שרוב האתגרים הזוגיים קשורים ל-5 המ"מים:

  1. ממון ואתגרים כלכליים.
  2. משפחה מורחבת עם סוגיות הקשורות למשפחה משני הצדדים של בני הזוג.
  3. משקל, כאשר לענייני משקל ודימוי גוף יש משקל רב במערכות יחסים.
  4. מומחיות הקשורה לדילמות בחלוקת תפקידים כלכליים, חינוכיים ומנהלתיים, בדגש על תפקידים הוריים.
  5. סוגיית המין, הכוללת אתגרים אינטימיים מיניים וזוגיים.

ימי החגים עשויים להפגיש אותנו עם חמשת האתגרים

ימי החגים לצד המשפחה, הקולינריה, הטיולים ושאר ההנאות עשויים להפגיש אותנו עם חמשת המ"מים יחד. החופש הגדול ששאב מאיתנו הרבה מאוד אנרגיה רק הסתיים, ותוך פחות מחודש הגיעו להם החגים. אתגרים כלכליים מתחברים לטיולים, חופשות וארוחות גדולות משפחתיות, והם ללא ספק מכניסים לא מעט מתח ואתגר בין בני זוג. כשאנחנו אוכלים הרבה בחגים וכפועל יוצא מכך עולים במשקל, זה משפיע על ההתנהלות האישית והזוגית כאחד. מי הזמין? מי מוזמן? לאן הולכים? למה כן? למה לא?

סוגיות סביב משפחה מורחבת, שאין לגביהן הסכמה בין הצדדים, עלולות לעורר אנרגיה טעונה. בנוסף, זה לא סוד שהילדים מפגישים אותנו כל השנה, ובעיקר בימי שבירת שגרה, עם לא מעט אתגרים הוריים, אשר עשויים להציף חוסר הסכמות לגבי מומחיות הורית. אנחנו מנסים להיות הורים, ילדים, כלות, גיסות, וחתנים הכי הכי טובים, ולעיתים את עצמנו שוכחים, כי עד שהגענו אלינו אנחנו מאוד עייפים.

הגדירו תכנית מסגרת יחד

בפועל, כל עוד נהיה טובים לעצמנו ולבני הזוג שלנו, זה ייטיב עם כל המערכת מסביב. הגדירו "תכנית מסגרת", יחד. לפי הרצונות והצרכים של כל אחד מכם, וודאו שכל אירוע נקודתי יהיה נגזרת של המסגרת שמקובלת על שניכם. במהלך היום תדאגו שלפחות שיחה אחת שלכם לא תהיה הודעה כתובה, אלא תעסוק בשאלה - איך אתם מרגישים? דברו בעצמכם, על עצמכם.

שריינו עבורכם זמן זוגי יזום ביומן. אם אין משבצת, זה לא קורה, או שזה קורה כשעייפים וכך זה נראה ומרגיש. היתרון הבולט של דייט מתוזמן הוא שאפשר להתכונן אליו ולחשוב על אווירה שקטה ומרגיעה.
לתאורה מעומעמת, מוסיקה רגועה וריח נירות נעים יש השפעה עצומה על הדייט שלכם. אני ממליצה על מוצרים של חברת MY Shemen, כמו השמן המבוסס על שמן זרעי קנאביס, או ה-LONGER PLEASURE לגברים. ואז, כשאנחנו טובים לעצמנו ולבני הזוג שלנו, סיכוי גבוה מאוד שנחווה לבלוב, קרבה, צמיחה בזוגיות ונפתח בטוב את השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.