ט"ו באב אהבה ברקע השכול: "בזכות הפיגוע זכיתי להכיר את אשתי ולהקים משפחה"

בני הזוג אודסר הכירו מהמקום הכי כואב והפכו לאהבה הכי גדולה: שי איבד את אביו ודודו בפיגוע - והכיר את אשתו כשהתנדב בארגון לנפגעי פעולות האיבה בו התנדבה בשירות לאומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 13:03 יד באב התשפג

אהבה ברקע השכול: "בזכות הפיגוע זכיתי להכיר את אשתי ולהקים משפחה"
שי ושרית, צילום: באדיבות המשפחה

שי אודסר, בן למשפחה שכולה איבד את אביו בפיגוע ירי לפני כ- 21 שנה בתקופת האינתיפאדה השנייה, שנקראה "יולי אוגוסט השחור", ביום שאביו נרצח התרחשו עוד 4 פיגועי טרור. באותה תקופה היה שי חייל ושירת בצפון הארץ. "את הידיעה על הפיגוע ראיתי בתקשורת בתור התחלה, אחר כך באו והודיעו לי בעדינות שאבא שלי נרצח ודוד שלי פצוע קשה", סיפר שי על הרגעים הקשים. "מה שלא ידעתי באותם רגעים זה שגם הוא נרצח אבל הם לא רצו להכביד עלי. כשהגעתי הביתה כבר ידעתי שגם דוד שלי נרצח בפיגוע והכאב היה קשה מנשוא".

"ישר החלו המבטים והניצוצות"

מיד לאחר הפיגוע פנו לשי ומשפחתו לארגון נפגעי פעולות האיבה, ארגון יציג אשר מאגד בתוכו אלפי משפחות שכולות, אלמנות, יתומים ונכים, שהוכרו על ידי מדינת ישראל כנפגעי פעולות איבה. שי סיפר על משמעות הארגון בחייו: "הם ניסו לצרף אותי לפעילויות שלהם, בהתחלה חששתי, הרגיש לי שזה לא בשבילי להצטרף ליציאות שלהם", מספר. "הייתי אז חייל, באותו זמן חשבתי שהיציאות הללו יותר עבור ילדים ונערים צעירים, פחות בשבילי. במקום זה, החלטתי להתנדב בארגון, בערך כשנה לאחר הפיגוע, היה לי חשוב לעשות את זה למען המשפחות השכולות, זה הרגיש כבר חלק ממני והיה לי צורך לעשות משהו משמעותי".

בני הזוג ביום חתונתם

בני הזוג ביום חתונתם צילום: באדיבות המשפחה

מאותו הרגע שהחל שי להתנדב בארגון נפגעי פעולות האיבה החל גם סיפור האהבה המרגש שלו ושל אשתו. "כשהתחלתי להתנדב, ראיתי שם ילדה בשם שרית, בת 19, שהגיעה לארגון כחלק מהשירות הלאומי שלה וישר החלו המבטים והניצוצות", תיאר איך הכל התחיל. "אחת האחראיות של הארגון שמה לב למתח שהיה בינינו, ניצוצות כאלה של נעורים שמרגשים כל אחד, היא הייתה באה ומספרת לי ששרית הולכת להתארגן, להתאפר, לעשות ספורט לפני שאני מגיע" שי צוחק.

"רוב השיחות התחילו על שכול ופיגועים"

"אני חייב לציין שזה היה מוזר, לא חשבתי שבטווח זמן כזה אני אכיר את אשתי ועוד בנסיבות האלו. אפשר לומר שחששתי בליבי שהיא יוצאת איתי בגלל שהיא מרחמת עלי אבל זו הייתה תחושה פנימית. בהרבה מצבים כשדיברנו על הפיגוע היה לה קשה לשמוע ולראות, לרוב היא נמנעה" המשיך וסיפר שי. "רוב השיחות התחילו על שכול ופיגועים, אבל אפשר לומר כי בעקבות ובזכות הפיגוע זכיתי להכיר את אשתי ולהקים משפחה".

"מהכאב הכי גדול שלי יצאה האהבה הכי גדולה שלי"

משפחת אודסר: "מהכאב הכי גדול שלי יצאה האהבה הכי גדולה שלי" צילום: באדיבות המשפחה

כעבור שנתיים מרגע ששי ושרית אשתו החלו לצאת, הם התחתנו. היום, הם זוג נשוי והורים ל- 4 ילדים, השכול תמיד נמצא שם, אבל הם חיים לצידו ולא איתו. שי עדיין מתנדב בארגון נפגעי פעולות האיבה ומרגיש שזה חלק בלתי נפרד ממנו. הוא מסכם ואומר: "מהכאב הכי גדול שלי יצאה האהבה הכי גדולה שלי".