האב השכול יוצא נגד מיזם המחאה: "הלכו צעד אחד רחוק מדי"

השחקן שלמה ושינסקי, שאיבד את בנו ליאור הי"ד בפעילות מבצעית בעזה, יוצא נגד המיזם שהשתמש בשמותיהם של חללי צה"ל במסגרת המחאות נגד הרפורמה המשפטית: "בני לא נפל לשווא, זה מכעיס אותי מאוד"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/07/23 13:44 יב באב התשפג

האב השכול יוצא נגד מיזם המחאה: "הלכו צעד אחד רחוק מדי"
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

כחלק מהמחאה נגד הרפורמה המשפטית, מפגינים הציבו בשבוע שעבר מיצג מול משכן הכנסת בו הוצגו שמותיהם של חללי צה"ל תחת הכותרת: "נפל לשווא - במותם ציוו לנו דמוקרטיה". בין השמות שהוצגו היה שמו של ליאור ושינסקי שנפל לפני כעשרים שנה בפעילות מבצעית בעזה. אביו של ליאור, השחקן שלמה ושינסקי, התראיין הבוקר (א') בגלי צה"ל ויצא נגד מיזם המחאה.

"בני לא נפל לשווא, הוא עשה את זה כדי למנוע אוטובוסים מתפוצצים בתל אביב. זה הכעיס אותי מאוד, לא שאלו אותי ולא דיברו איתי לפני. הם הלכו צעד אחד רחוק מידי. אני מבין את הכוונה שלהם אבל הם פספסו", אמר ושינסקי.

צילום: Chaim Goldberg/Flash90

השחקן הוותיק מדבר על השכול: "אני קם כל בוקר עם ליאור"

כאמור, שלמה וישינסקי הוא שחקן תיאטרון וטלוויזיה ותיק שמופיע בימים אלו בהצגה חדשה בתיאטרון "הקאמרי" "אני סבתא שלך", שעוסקת אם שכולה והתמודדותה עם השכול. בסיום ההצגה, וישנסקי סיפר בראיון ל"חדשות כיפה" על התחושות לשחק בצל גל הפיגועים שפוקד את ישראל בשנה האחרונה, על הקשר האישי שלו להצגה בה הוא משחק ועל התמודדות עם האבדן.

צילום: ללא

איך חיים עם אובדן ביום יום, הוא נראה בצורה שממוחשת על הבמה?

"לא בדיוק, אני קם כל בוקר עם ליאור. אבל אני עושה הרבה דברים. כיוון שאני לא בצד שלכם ואני בצד השני של המפה, אז אני לפחות עושה עד עכשיו מילואים. אני כבר בגיל 80, ועדיין הולך למילואים לפחות פעמיים-שלוש בשבוע. אני מפריד בין צה"ל ודעות פוליטיות, אני לא מערבב את זה".