בעלי לא מצליח לקום בבוקר- מה לעשות?

לא פעם אני נתקלת בשאלה שמעלות נשים רבות, מה עושים אם הבעל לא מתעורר בבוקר? זה משפיע על סדר היום המשפחתי, פוגע במשיכה בין השניים, ובכלל, היא מרגישה שהכל נופל עליה. אבל קודם חשוב שתביני מה כואב לך

בת חן וייל בת חן וייל, חדשות כיפה 05/02/23 10:11 יד בשבט התשפג

בעלי לא מצליח לקום בבוקר- מה לעשות?
גבר ישן, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

למי שלא יודע ואולי חדש כאן אני מנהלת קהילה בשם "להיות אישה" לנשואות טריות. בקהילה יש אפשרות לשאול שאלות (אנונימית או בפומבי) בכל נושא הקשור לזוגיות או מיניות, לקבל תמיכה מחברות הקהילה ומענה מקצועי ממני. ב"ה אחרי 3 שנים שהקהילה הזו פעילה כמעט 24/6 יש שאלות שאני שמה לב שחוזרות על עצמן ואחת השאלות היא בערך כזו: "בעלי לא מתעורר בבוקר וזה ממש מעצבן אותי, מה אפשר לעשות?".

יש נשים שהופכות להיות הרס"ריות הקשוחות

לכאורה, שאלה די פשוטה שלא היינו חושבים שהיא יכולה להיות סלע מחלוקת. אבל מה מסתבר? שהסוגיה הזו מטרידה לא מעט נשים ונראה שאין סיבה ברורה מדוע כך הם פני הדברים: זה יכול להיות מקנאה, חוסר הערכה כלפי אדם שלא קם ומתפקד, פגיעה במשיכה ובגבריות, חשש שהיום "יימרח", תחושה שהכל נופל על הכתפיים של האישה ועוד ועוד.

מנסה להעיר את בעלה

מנסה להעיר את בעלה צילום: shutterstock

אני חושבת שהסיבה לא כל כך משנה כמו שמשנה מה אנחנו עושים עם הסיטואציה. זאת אומרת, אם אישה מרגישה מכל סיבה שהיא שהעובדה שבעלה לא קם בבוקר מציקה לה - השאלה הגדולה היא מה היא עושה במצב כזה.

יש נשים שהופכות להיות הרס"ריות הקשוחות או האמא – מעירות (תרתי משמע) שמות שעונים, חוזרות שוב ושוב לחדר בשאלה: אז מתי אתה קם? יש נשים שדווקא לא בוחרות בפעולה אקטיבית אלא שומרות את התחושות שלהן בפנים – צוברות תסכול וחוסר הערכה כלפי הגבר שלהן אבל לא משתפות אותו בתחושות.

יש נשים שלוקחות אחריות גם על החלק שלו – אם הוא לא קם מוקדם, הן יקומו אפילו יותר מוקדם מהרגיל כדי להספיק הכל עבור שניהם.ויש נשים שבכלל לא יודעת איך לפעול – להתעלם? לומר משהו? האם זה לגיטימי בכלל לבקש ממנו לקום מוקדם בבוקר רק כי זה חשוב לי? מה אמורים לעשות?

מה אפשר לעשות אם בעלי לא קם בבוקר?

בטור אחד קשה להביא את המתכון המושלם. לכל זוג יש את הקצב שלו, הדינמיקה המיוחדת עבורו ומה שיתאים לזוג אחד לא בהכרח יתאים לזוג אחר. אבל בכל זאת אנסה לתת קווים כלליים לתחילת עבודה:

1. החוק השלישי של ניוטון קובע כי גוף שמפעיל כוח כלשהו על גוף אחר, הגוף האחר יפעיל כוח השווה בעוצמתו אך מנוגד בכיוונו על הגוף הראשון. זאת אומרת ברגע שאישה תפעיל כוח על בן הזוג שלה לקום בבוקר, באופן טבעי בן זוגה פשוט יפעיל כוח מנוגד אליה ודווקא עוד יותר יתחפר בשמיכתו.

2.  אם כך התשובה היא לא להפעיל כוח אלא לשחרר – איך עושים זאת? לשחרר זו ממש עבודת חיים אבל אם נסכם אותה בכמה שורות היא בעצם היכולת להסכים להיות בתוך הכאב מבלי להתנגד אליו. תסכימו איתי שלא לכל הנשים העובדה שהבעל לא קם בבוקר מפריעה, נכון? יש מצב שמישהי קוראת כאן את המילים הבאות ולא מרגישה בכלל שזה מפריע לה. אם העובדה שבעלך לא קם בבוקר מפריעה לך – סימן שכואב לך שם משהו. זה מפעיל ונוגע בך. לכן במקום להפנות את האצבע אליו, נסי להתכנס פנימה ולשאול את עצמך: מה כואב לך? זה שבעלך לא קם בבוקר כואב לך כי?

תהיי קשובה לעצמך ואל תקחי אחריות גם עליו 

3.  תמיד בשלב הזה עולות השאלה של "רגע אבל מה נעשה אם הפעולה של בן הזוג מפריעה מאוד או משפיעה על סדר היום המשפחתי או דורשת ממני יותר כי הוא לא קם?", אז קודם כל אף אחד לא דורש ממך לעשות עבודה של שניים. אם בחרת לקחת אחריות גם על החלק של בעלך – זו בחירה שלך. כדאי ורצוי להיות קשובה לעצמך ולא להגיע למצב של אפיסת כוחות רק בגלל שהוא לא קם בבוקר.

לגבי ההשפעה על סדר היום המשפחתי כאן כבר השלב שבו הדינמיקה הזוגית נכנסת לתמונה: אחרי שהבנת מה כואב לך, את מוזמנת לשתף את בעלך. לא כי את רוצה לשנות אותו אלא כי הוא שותף לחייך ואת רוצה להיות באינטימיות רגשית איתו. ומתוך המקום הזה לנסות לראות איך עונים על הצורך של כל אחד מכם. ברגע שלומדים לדבר את שפת הלב והרגש ולא נכנסים לויכוח של "מי צודק?" הרבה מהקונפליקטים נרגעים ותתפלאו – אפילו מקרבים.

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com. להצטרפות לקבוצות הווטסאפ לנשואות צרי קשר במספר 0525445887.