נשוי? זה הדבר האחרון שאתה רוצה לכתוב עליו

לכתוב טור על זוגיות כשאתה נשוי? זו יכולה להיות מלכודת… נתנאל קראוס מסביר איך הוא מתכוון לעשות את זה

חדשות כיפה נתנאל קראוס 11/06/17 13:01 יז בסיון התשעז

נשוי? זה הדבר האחרון שאתה רוצה לכתוב עליו
נשואים באושר, צילום: shutterstock

הנה קבלו: טור של נשוי שמתיימר לדבר על זוגיות.




מתיימר זו מילה די גסה, אולי אפילו מעט חצופה. כי מה, אין נשואים שמדברים על זוגיות? כן, בוודאי שיש, רק לא בפומבי.




אם אתה גבר, נשוי, עם אישה חמודה וקשרי משפחה טובים - וכל זה חשוב לך - אז הדבר האחרון שאתה רוצה לכתוב עליו זה על הנישואים שלך ובצדק. אם את אישה, נשואה, עם גבר חמדמד מודרני וקשרי משפחה טובים - וכל זה חשוב לך - אז...  ובצדק.




תמיד אפשר לכתוב בשם בדוי.




אפשר לערוך רשימות מצחיקות על "זוגיות זה כמו.." או "10 דברים משעשעים שרק זוגות נשואים מכירים".




בינינו, אף אחד לא יכתוב על רגעים קשים כמו נשים שגורסות בגדים אהובים לסמרטוטים (מה הבעיה עם פתחי אוורור טבעיים?), גילויים מרעישים על היעלמויות של חטיפים (חיסלת את הכל? לבד? בלי להשאיר לי אפילו קוביה?) או חשבונית קנייה ארוכה יותר מהשולחן (מה זה כמון? מה זה ערמונים? לא משנה אוקיי אוקיי לא לא לא אין צורך בפירוט).




על זוגיות בכללי, ועל נישואים בפרט, תמיד כותבים בצורה עמומה, כי כשאתה בזוגיות, אתה לא רוצה להסתבך. בעצם, זוגיות, לפחות בכתיבה פומבית (כמו פה) זה צנזורה. הנושאים הכי מעניינים הם הנושאים שאף אחד לא מדבר עליהם, שכולם מנסים לעקוף עם כל מיני השוואות מוזרות ומשלים. למשל: זוגיות זה לא פיתה, או פיסטוק - שתי קליפות מעצבנות וחלולות שנועלות משו ירוק וטעים. לא צריך לשבור שיניים או חס וחלילה לעשות שימוש בחפצים חדים כדי לפצח את הקליפה. נישואים זה ממש לא מנגינה הרמונית. אולי כינור לא מכוון כשהזוגיות היא ניסיון מתמיד לכוון אותו. כמו מיתרים חדשים בגיטרה. כמו הבשלת אבוקדו במשך שבוע עד שהוא בשל למשך 2 דקות בלבד.

לא לא לא. זה לא זוגיות. זה אולי רמזים. זה לא זה, בקיצור.




ובכל זאת, בואו ננסה לדבר על זוגיות בנישואים.

אז מה יהיה פה? זו שאלה טובה.


בטח לא יהיה פה עיסוק בהבדל שבין רווקות לנישואים. למרות שיש כאלו שחושבים שזה הדבר הכי נכון לדבר עליו. לפני שיתחילו כל הטלפונים לבקשת ייעוץ מומחה או התעניינות בסדנאות שאני לא מעביר: לא נתעסק בבעיות, אין בעיות, תשכחו מבעיות. בנישואים, בדיוק כמו זכרון עמום על אותו טרק על הר נידח, בגשם שוטף, עם אוהל מחורר - השכחה מבורכת. לא נקבל בברכה תפיסות פסיביות. כי זוגיות היא אקטיבית, היא מה שאנחנו עושים ממנה. קארמה זה חשוב מאוד. וגם חשוב לזרום.


"רגע, לזרום זה פאסיבי! - זו סתירה למה שאמרת לפני רגע".


נכון מאוד. זוגיות היא סתירה עקבית.






נתראה בקרוב!



נתנאל קראוס, נשוי באושר, כותב רב המכר הפוטנציאלי (חפשו בפייסבוק): "המסה ליוצא הדתי המתחיל".