השלבים הקריטיים בחיי הנישואים: ולא, זה לא דומה למה שחשבתם

נתנאל קראוס עושה לכם טובה גדולה ומזהיר אתכם מראש מפני השלבים בחיי הנישואים שאי אפשר לדלג עליהם. ושיהיה בהצלחה עם שלב הגליל

חדשות כיפה נתנאל קראוס 18/06/17 14:39 כד בסיון התשעז

השלבים הקריטיים בחיי הנישואים: ולא, זה לא דומה למה שחשבתם
היא תמיד שמה את הכוסות מתחת לקערה, צילום: shutterstock

הטור על נישואים חוזר ובגדול! כבר טור שני. מי היה מאמין.


זה המקום להודות לניסים שתמך בי במייל וגם לגיסתי שאמרה לי השבוע בחתונה שהיא תעקוב אחרי הטור וברגע שאפשל היא תנקום בשם כל המגדר הנשי. ובגלל המעריצה הנלהבת הזו נקדיש בטור זה גם כמה מילים על השלב בו הגברבר המצוי הופך לשובניסט ליברלי ואף לשוביניסט רדיקלי, וכן על השלב בו הוא הופך לפמיניסט-על. תאמינו או לא, אך השלבים הללו צמודים מאוד.  


ראשית, נתחיל במיפוי השלבים הראשונים והמהותיים בנישואים.


תמיד מתארים שלבים כמו "השלמת שנת נישואים ראשונה עד הסוף בלי לפשל יותר מידי", הילד/ה הראשונ/ה, ומהר מאוד עוברים לציוני דרך בעשרות שנים כמו חתונת הברזנט, פוליגל, כסף, זהב, ארד. תשכחו מזה.


להלן שלבי הבסיס, ציוני דרך שאין שום אפשרות לפספס, כי מרגישים אותם טוב טוב רגשית, נפשית, ובין היתר גם בחשבון הבנק. מתחילים:


שלב הגליל:

שלב מפתיע וקצת קשה לדייק אותו.  שלב הגליל מסוגל להוות אינדיקטור אם אתם רוצים דעת מי קובע בבית, או לפחות בחדר ספציפי בבית: יום אחד צד אחד שם לב כי הצד השני מניח את הגליל בשירותים באותו כיוון כמוהו. שלב הגליל מציין את הרגע בו בן/ת הזוג אימץ/ה את פועלו של הצד השני.

תכנע כבר ושים את הגליל בכיוון שאני אוהבת!

תכנע כבר ושים את הגליל בכיוון שאני אוהבת!צילום: shutterstock

שלב מכסה הצנצנת הפתוח או שלב הכוסות מתחת לסיר בייבוש:

זה השלב בו בו בני הזוג לומדים להיזהר מפני מכשולים תמימים שבני הזוג מותירים, בו בן/ת הזוג מפתח יכולת ניהול סיכונים מלאה לצד השני. שלב זה מורכב מרצף של יחידות קטנות, וכמו בגרף מניות המוצג בשיטת נרות יפנים, ברגע בו מזהים תבניות חוזרות הרי שבן/ת הזוג אף מסוגל/ת להימנע מניתוץ והרס של כלי בית שונים.

שלב ה"עוד פעם אתה עושה משהו כזה אתה חוטף", או "מתוקה, ממש לא":

בתחילת הנישואים יש הרבה יותר סבלנות למעשים שונים של בן/ת הזוג השני. ככל הנראה מדובר באינרציה הממשיכה מהקשר בתקופת הרווקות. הלך רוח זה משתנה במהלך הנישואים, בערך תוך שבוע ככה מאז החתונה אתם אמורים להרגיש את ההבדל. נזיפה זו עולה בעיקר בעקבות הופעות שונות באירועים חברתיים. התלוצצויות, דאבל דיפינג, שאילת הריוניות פוטנציאליות אם הן אכן מצפות, הזמנה ספונטנית של 10 חברים לראות משחק כדורגל, וכן הלאה.  


שלב מספר המשימות שאתה מקבל לפני שאתה מצליח ללכת לישון:

בנישואים, מספר המשימות עולה ביחס ישיר לוותק ביחסים. להביא חפצים, לקחת חפצים, להדליק, לכבות, לבדוק, לוודא, לרשום, להטעין.  


השלב (האהוב!) בו אתה מתחיל לסנג'ר בחזרה:

אתה חומק כמו פנתר אל הפוך ואז ברגע שהיא מתקרבת אתה שולף את רשימת הבקשות. גבר.


שלב מברשת השיניים:

חשוב לציין שלא כולם מעוניינים לעבור את השלב הזה בו האחד עושה שימוש במברשת השיניים של השני. אם טרם עברתם שלב זה אז אחד מכם יגיד "אופס" והשני יאמר "מההההה!?" חשוב לציין גם שיש שכופים את מעבר השלב זה, במקרה זה יש להודיע כי "השתמשתי לך במברשת שיניים".

מה אתם מחייכים? הרגע החלפתם מברשות שיניים

מה אתם מחייכים? הרגע החלפתם מברשות שינייםצילום: shutterstock

שלב האמון:

לא. בהתחלה אתם לא באמת סומכים אחד על השני אלא רק משחקים אותה. חשבון בנק משותף, רכישות, פיתוח אסטרטגיות פיננסיות. בעיקר בנושאים כספיים, בתחילת הנישואים כל צד עומד במבחן. עובר לא מעט זמן עד שאמון מתפתח. עד שהיא תסמוך עליך שלא תטעם מהעוגה שהיא הכינה למארחים שלכם בשבת או שהיא תעדכן אותך ביום חמישי לפני שהיא זורקת את השאריות משבת שעברה.


שלב הייאוש:

כשאתם מבינים שדברים מסוימים לא הולכים להשתנות. שמתנות תמיד יהיו כלי בית ולא יכללו משחקי וידאו. שכל שבוע צריך לנקות את הבית. שאתה תמשיך לאחר. שהיא לא תצפור ברמזור כתום למרות שכך כולם מתזכרים את המסמסים שעומדים בראש הטור.


שלב הזעזוע:

שלב מאוחר בו מתגלים סודות אפלים.

למשל, הגילוי כי בעוגת הדלעת יש יותר סוכר מדלעת.


שלב הזיעזוע:

השלב בו היא מחייכת מולך בזמן שהיא מוסיפה את הסוכר בעוגת הדלעת.

שלב המעבר לשוביניזם:

השלב בו היא טועה טעות פשוטה במשהו קריטי ואתה מבין, מעבר לכל ספק כי גברים הרבה יותר טובים מנשים.

שלב המעבר לפמיניזם:

שניה לאחר מכן, היא שולפת מחשבון ומראה לך שאתה טועה. אתה מבין כי אתה פספסת משהו דבילי ומבין כי נשים הרבה יותר טובות.

שלב המעבר חזרה לשוביניזם:

אתה מבין, שבעצם, זה לא כזה נורא ונזכר במשהו אחר בו צדקת ושבסך הכל גברים הרבה יותר טובים.

שלב המעבר חזרה לפמיניזם:

אתה נזכר שגם אז היא הראתה לך שבתכלס מה שהיא עשתה היה עדיף.

וכך זה ממשיך עד לאינסוף.


שלב ה"תגידי: 'טעיתי' ":

השלב בו אתה מבין שכאשר היא טועה עליך לבקש ממנה לומר בקול: "טעיתי". מומלץ לתעד באמצעים אלקטרוניים ולגבות ב-3 מקומות שונים.

כמובן, יש עוד שלבים נוספים מעניינים אך עליהם לא מומלץ להרחיב, למשל שלב ה-GPS בו עניין המיקום וההגעה עולים בכל שיחה. ושלב הרמקול בו בכל שיחה משותפת יצוין כי מדובר בשיחה מרומקלת. שלב ה"אני אדבר אתך אח"כ" המופיע בדרך כלל אחרי שלב הרמקול.  


נתראה בקרוב!


נתנאל קראוס, נשוי באושר, כותב רב המכר הפוטנציאלי (חפשו בפייסבוק): "המסה ליוצא הדתי המתחיל".