האם אתם מקשיבים לעצמכם בכלל?

הקב"ה נתן לנו כוח לברוא עולמות פנימיים וחיצוניים בעזרת כוח הדיבור. הגיע הזמן שנשים לב למילים שאנחנו אומרים לעצמנו, איזה מילים תוקעות אותנו? ואיזה מקדמות אותנו?

חדשות כיפה נועה לזרי 11/11/18 09:00 ג בכסלו התשעט

האם אתם מקשיבים לעצמכם בכלל?
צילום: shutterstock

ההבדל שעושה את ההבדל: "וָאָשִׂים דְּבָרַי בְּפִיךָ וּבְצֵל יָדִי כִּסִּיתִיךָ לִנְטֹעַ שָׁמַיִם וְלִיסֹד אָרֶץ" (ישעיהו נא, טז). הקב"ה נתן לנו כוח לברוא עולמות פנימיים וחיצוניים בעזרת כוח הדיבור. בתור אנשים מאמינים ,מצוות רבות משויכות לדיבור שלנו - עשה ואל תעשה, היום שלנו רצוף בתפילות ובברכות לפני ואחרי כמעט כל פעולה.

אנחנו יודעים איך המילים משפיעות על האחר, אני יכולה להגיד לך "אתה טועה" ואני יכולה להגיד "אני לא חושבת שזה נכון" שינוי קטן, אותה משמעות, הבדל עצום ברגש שזה מייצר. הגיע הזמן שנשים לב למילים שאנחנו אומרים לעצמנו, איזה מילים תוקעות אותנו? ואיזה מקדמות אותנו?

מחקרים עדכניים מסבירים לנו על חשיבות המילים שלנו, אנתוני רובינס שהוא מנטור עצום ומטפל מוכר בארה"ב אומר "המילים שאנחנו קושרים לחוויה הופכים לחלק מחווייתנו". הגיע הזמן לשנות משפטים כמו: "אני שונאת את זה", "זה היה קשה ברמות",  "פשוט סיוט", "הוא בן אדם נוקשה" וכו'..כי הם מעצימים את החוויה ונותנים לה דרמטיות, וככה הופכת את הרגע או האדם להרבה יותר קשה בעינינו ולמה להוסיף לנו קושי?

בואו נדמיין שיש לנו מגירות בראש, בכל מגירה אנחנו מאחסנים את הרגשות שלנו בנוגע לאירועים או אנשים מסוימים, יש את מגירת השמחה ההתלהבות, העצבות העצבים ועוד..יש לנו אינסוף מגירות בראש. האופן שבו אנחנו מתארים חוויה – המילים שאנחנו בוחרים כדי להסביר אותה, הן אלה שיבחרו לאיזה "מגירה" החוויה הזאת תלך.

אנחנו צריכים ללמוד לדבר בצורה עדינה יותר וככה גם החוויה תירשם אצלנו בצורה עדינה יותר..אם אנחנו חווים קושי, אין צורך להעצים אותו ולהפוך אותו ליותר קשה. ולהפך בדברים טובים, נבחר מילים המביעות התלהבות ושמחה.

כאשר אתם נשאלים: מה שלומכם? אל תשיבו "בסדר" תגידו "מדהים", "טוב", תעצימו את השמחה בחייכם . ואם שלומנו לא טוב? לא נגיד "קשה", נגיד  "לא קל". עם משהו "לא קל "הרבה יותר קל להתמודד.

גם כשאנחנו מתארים אדם, או בוחרים לתת למישהו שם חיבה, צריך לראות שהתיאור הוא חיובי, כי זה משפיע עלינו גם באופן לא מודע. אפשר לקרוא לילדים שלנו "הטרוריסטים הקטנים" או שאפשר לקרוא להם ה"שובבים הקטנים". זה לא רק עניין של סמנטיקה. זיכרו, במקום להגיד משהו רע - נעצים את הטוב - עם מילים גדולות יותר.

 

לטור הקודם


מוזמנים לעקוב אחרי בפיסבוק, -נועה לזרי מטפלת ומעבירה סדנאות שפת גוף ו-NLP