רוצים לדעת איך להסתדר עם כולם? זו השיטה!

באמצעות סיפור מופלא, מגלה לנו רבי נחמן בפשטות ובגאונות דברים שבעשורים האחרונים חוקרי מוח מגלים, כיצד ניתן לייצר חיבור עם כל אדם, בכל סוגי מערכות היחסים בחייכם.

חדשות כיפה נועה לזרי 28/10/18 12:03 יט בחשון התשעט

רוצים לדעת איך להסתדר עם כולם? זו השיטה!
צילום: shutterstock

"פעם אחת נפל בן מלך אחד לשיגעון שהוא תרנגול הודו הנקרא הינדיק". בן המלך השתגע פשט את בגדיו, נכנס תחת השולחן והחל לנהוג כמו הינדיק. המלך לא ידע מה לעשות, הוא פנה לכל הרופאים שיעזרו לבנו, אבל איש לא עזר.
ניגש אליו החכם ואמר שהוא יוכל לעזור, "אני מקבל על עצמי לרפאות". המלך הסכים, החכם פשט את בגדיו נכנס תחת השולחן, ונהג כמו הינדיק. לאט, לאט בן המלך יצא וישב לסעוד על השולחן כאחד האדם, " עד שריפא אותו לגמרי."

רבי נחמן מלמד אותנו את סוד החיבור - כיצד ניתן להתחבר לכל אדם. בשפה המקצועית זה נקרא "ראפור". "ראפור" זאת מילה בצרפתית והמשמעות שלה היא –זיקה- חיבור.
מתי "ראפור" קורה? ככל שיש יותר דברים משותפים.

מה קורה כשאנחנו לא מסתדרים עם מישהו? כשאין "ראפור"? אנחנו רואים כמה אין בינינו דברים משותפים, כמה אנחנו שונים, "הוא כזה...ואני כזאת..". בכל פעם שאנחנו פוגשים אדם חדש דבר ראשון שנעשה הוא לחפש "מכר משתוף"  - חבר שלמד באותה הישיבה, חברה שעובדת או גרה באזור שלו.
למה? כי באופן לא מודע זה מחבר בינינו, זה יוצר דברים משותפים.
לרוב, החברים הטובים שלנו, הם אלה שזהים לנו: בדעות, באמונות, בתחביבים וכו'.. הדברים המשותפים הם אלה שמחברים בינינו.
ד"ר טל כהן חוקר מוח מנסח זאת כך: "I LIKE YOU-  WHEN YOUE'R LIKE ME", אני אוהב אותך כשאתה כמוני, כאלה אנחנו, אוהבים דברים שזהים לנו בכל הרמות: דעות, לבוש, אמונות ועוד.
החידוש של מחקרים שבוצעו לאחרונה הוא: שאנחנו מרגישים בנוח יותר עם מי ששפת הגוף שלו זהה לשלנו. באופן לא מודע המוח יגיב אליו בצורה טובה יותר. עם הידיעה הזאת נוכל לשפר את כל מערכות היחסים שלנו. אז איך נייצר חיבור? איך "החכם" ייצר "ראפור" עם בן המלך שהפך להינדיק? "וישב תחת השולחן".

שלב ראשון: שימו לב לבן שיחתכם, מה הוא משדר בשפת הגוף? הוא שם רגל על רגל? מדבר עם תנועות ידיים גדולות? עומד בצורה מסוימת? או יושב? 

שלב שני: בחרו משהו אחד –ידיים/רגלים/ עמידה ותחקו אותו, תעשו בדיוק אותה התנועה. גם עם הילדים! הילד מסרב ללכת לצחצח שיניים? רדו לגובה שלו. 
צרו "ראפור" עם שפת הגוף שלכם והשיחה תהיה שונה, יותר נעימה תרגישו מחוברים יותר.
ברגע שתיישמו זאת ותחקו את הסובבים אתכם, כל מערכות היחסים שלכם, עם האישה, הילדים, ההורים ובעבודה, תהיינה טובות יותר.

 

הכותבת: נועה לזרי מטפלת ומעבירה סדנאות שפת גוף וNLP, ליצירת קשר: 0524347459.