ט"ו באב השדכנית מסבירה: מה נשים מחפשות - ואת מי היא לא מסכימה לשדך

אסתי בן אלי לא חשבה שתעסוק בשידוכים - אבל האדם מתכנן תכניות, ואלוקים צוחק | כבר 15 שנה שהיא עוסקת בחיבורים מרגשים בין אנשים ובשיחה עם "חדשות כיפה" משתפת אסתי בהצלחות, במסקנות ובטיפים לרווקים

אורי מוק אורי מוק 30/07/23 18:04 יב באב התשפג

השדכנית מסבירה: מה נשים מחפשות - ואת מי היא לא מסכימה לשדך
אסתי בן אלי, שדכנית | , צילום: אסנת הררי

ט"ו באב, חג האהבה היהודי, מתקרב בצעדי ענק. לצד הזוגות שמתלבטים מי ישמור על הילדים בזמן שיצאו לחגוג, אילו מתנות לקנות זה לזו ומה הדרך הטובה ביותר לציין את האירוע, יש מי שעוד לא מצאו את בחיר או בחירת לבם. אסתי בן אלי, שדכנית, יועצת, מכוונת ומלווה את המועמדים עד למציאת הזיווג נותנת ל- "חדשות כיפה", הצצה לעולם הרווקות וחיפוש הזוגיות.

"אני הייתי בשירות לאומי, הוא היה בן שלושים פלוס"

אל עולם השדכנות התגלגלה אסתי במקרה. את בעלה הכירה בגיל 18 כשבכלל לא חשבה על זוגיות: "אני הייתי בשירות לאומי, הוא היה בן שלושים פלוס, יש בינינו הפרש של 13 שנה. הוא היה מבקר אוטובוסים וירד בתחנה לידי. תוך שמונה חודשים התחתנו". סיפרה אסתי. אבל דרכם המשותפת הייתה רצופה משברים, שהובילו אותם ממש עד מדרגות הרבנות. אולם מתוך האתגרים החליטה אסתי לעשות שינוי - ולמדה ייעוץ והכוונה זוגית על מנת לשקם את נישואיה. באופן מפתיע, מרבית הפניות שקיבלה בתום לימודיה היו דווקא ממחפשי שידוך. וכך, על אף שלא תכננה זאת, החליטה בן אלי להפוך לשדכנית ומאז הספיקה לשדך מעל 30 זוגות מאושרים.

באילו שידוכים את הכי גאה?

"מבחינתי רווקות מאוחרת. זכיתי לשדך 2 רווקות בנות 48 ורווקה בת 40", אומרת בן אלי, שמאמינה שכל אחד זכאי למצוא את זיווגו. ובכל זאת, מספרת שיש קבוצת אוכלוסייה שהיא מסרבת לשדך: "אנשים שלא עובדים. זה מראה על חוסר יציבות בחיים", היא מסבירה.

צילום: pixabay

אסתי משתפת בסיפורים המרגשים: "יצאתי מפגישה עם בחורה בת 48, עם הרגשה טובה. איך שיצאתי מהפגישה - הקב"ה האיר לי, ואמר לי ש- א', מתאים לה. גרוש עם שניים. כשיש לי הארה כזאת חזקה אני לא מפספסת דקה, הרמתי אליו טלפון מיד". הבחור אמנם לא היה מעוניין בהתחלה, אבל כעבור חודש ביקש להכיר את הבחורה. "הם התחתנו תוך חצי שנה", סיפרה אסתי בהתרגשות. במקרה אחר, סיפרה על בחורה שליוותה במשך 8 שנים ארוכות עד לחתונה המיוחלת.

"עבודה שדורשת מסירות נפש והמון סבלנות"

מה הנוסחה שלך ליצירת שידוך מוצלח?

"אין לי נוסחה. אני עושה את כל ההשתדלות להכיר באופן אישי את האנשים שפונים אליי, פוגשת אותם לראיונות עומק, מזהה את הצרכים ואת העדפות, יורדת לפרטים ושואלת את כל השאלות - ויוצאת לדרך עם הנתונים שיש לי", היא מסבירה. "הסוד שלי הוא אמונה וידיעה ברורה שהקב"ה מזווג זיווגים ואני זכיתי להיות השליחה. אין פטנט קסם ואין שפן שמוצאים מהכובע. זו עבודה שדורשת מסירות נפש והמון סבלנות".

מה נשים מחפשות בגברים ומה גברים מחפשים בנשים?

"כולם מחפשים מציאת חן, שזה טבעי", מודה בן אלי ומוסיפה כי הכי הרבה פוסלים שידוכים על מראה חיצוני. "אצל הנשים חשוב הגובה, בנוסף נשים מחפשות אצל הבחור עבודה מסודרת ויציבה, שמחת חיים וטוב לב. בחור עם שאיפות ורמה רוחנית טובה, שעושה עבודה פנימית וקובע עתים לתורה".

צילום: shutterstock

"גברים מחפשים בחורה נאה, שמחה ושיש לה תעסוקה כלשהי. בעלת לב טוב חסד ומידות טובות", מתארת השדכנית. "יש כאלה שמקפידים על השכלה ויש פחות". עוד היא מציינת, כי לשני הצדדים חשוב שתהיה התאמה מבחינה דתית, "היום גם בדתי לאומי יש המון קטגוריות".

האם עדות ומגזרים זה גורם משמעותי בעולם השידוכין?

"לפעמים עדיין קיים השיח העדתי ואפשר לראות אנשים שמעדיפים רק מהעדה שלהם", אומרת בן אלי, אבל מפתיעה בכך שלדבריה, "ניתן למצוא שידוכים בן מגזרים, כאשר הצדדים מוכנים קצת להתפשר".

"היום לא מספיק לראות תמונה אחת - מבקשים כמה תמונות ופוסלים"

נכנסת לתחום לפני הרבה שנים. האם יש הבדל בין הרווקים של אז לבין הרווקים של היום?

"כן. היום המדיה משגעת את האנשים וכל עניין התמונות נהפך לקיצוני. בעבר היו יותר פגישות ויותר שידוכים שנסגרים ומצליחים מהר. כיום לא מספיק לראות תמונה אחת - הם מבקשים כמה תמונות ופוסלים אך ורק לפי תמונה. חבל בעיני שלא נותנים צ'אנס".

תמונות

תמונות צילום: shutterstock

לסיום, יש לך כמה עצות או כללי אצבע לרווקים שעוד לא מצאו את זיווגם?

"ראשית אהבה וערך עצמי. אמונה בעצמי ואמונה בבורא עולם- ולתת צ'אנס להכיר. לא לשפוט לפי תמונה", מדגישה השדכנית, ולסיום ממעבירה מסר חשוב לכל הרווקים: "אין ייאוש כלל בעולם! לכל אדם נקבע הזיווג שלו".