סיפורי דייטים ניסיתי לברר על בחור - אבל כולם ניסו להסתיר ממני פרט חשוב במיוחד

ניסיתי לברר על הבחור הנחמד שהכרתי דרך אתר השידוכים, וכששאלתי אנשים שמכירים אותו הם התחמקו וניסו להסתיר ממני פרט מטריד במיוחד, שגרם לי לבטל את הפגישה מיד

חדשות כיפה שלומית בלאו בוזנח 08/05/23 17:54 יז באייר התשפג

ניסיתי לברר על בחור - אבל כולם ניסו להסתיר ממני פרט חשוב במיוחד
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אחרי תקופה ארוכה של דייטים שלא הצליחו ואנשים ששידכו לי בחורים לא מתאימים בעליל, החלטתי לפנות אל המוצא האחרון: אתרי השידוכים. יש לי כמה חברות טובות שהצליחו למצוא שם את בחיר ליבן וחשבתי לעצמי שזו יכולה להיות גם הגאולה שלי. פתחתי כרטיסים בכל האתרים הקיימים והתחלתי לחפש שם חתן. באמת יצאו לי משם כמה פגישות מוצלחות, אבל אף אחת לא הובילה לקשר רציני. 

ואז, יום אחד, חיכתה לי הודעה מבחור נחמד. התחלנו להתכתב וגיליתי שהוא ממש אחלה, הוא הצחיק אותי והשיחות שלנו הפכו לארוכות יותר ויותר. בשלב מסוים הוא שאל אם אני רוצה להיפגש ואמרתי שכן. עברנו לדבר בטלפון וקבענו מקום ושעה. חיכיתי בהתרגשות ליום הזה שיגיע. בינתיים סיפרתי להורים שלי ולכמה חברות על הבחור הזה ועל הדייט המיועד. אמא שלי שאלה אם לא כדאי לברר שניה מי הבחור גם מחוץ לאינטרנט, כי כידוע יכולים להיות כל מיני אנשים מופרעים שמפתים בחורות להיפגש איתם.

בכל פעם שהגעתי לאדם שאמור להכיר אותו, האנשים האלה התחילו להתחמק

הייתי די תמימה ולא ידעתי את כל הכללים האלה, ולמען האמת זה קצת הלחיץ אותי, אז אמרתי לה את השם של הבחור ואת ישיבת ההסדר שבה הוא אמר שהוא למד, כי ידעתי שהיא מכירה משם אנשים. במקביל גם התקשרתי לחברה שהתחתנה עם מישהו שלמד באותה ישיבה, כדי לנסות לברר אם בעלה מכיר את הבחור הזה. חשבתי שזו לא תהיה בעיה, הרי הוא אמר לי את כל הפרטים ולא ניסה להסתיר שום דבר, אז אני רק אבדוק שבאמת קיים מישהו כזה ונתקדם הלאה.

אבל להפתעתי הרבה, בכל פעם שהגעתי לאדם שאמור להכיר אותו, האנשים האלה התחילו להתחמק ולגמגם, אישרו שהם מכירים את השם אבל לא ממש זוכרים את הבחור, או אמרו שהם לא חברים קרובים אז לא כדאי לשאול אותם. ככל שניסיתי יותר לברר כך הבנתי שבאמת יש מישהו כזה, אבל יש שם איזה סיפור שאף אחד לא מוכן לספר. זה הפריע לי, והחלטתי שעד שאני לא מבינה מה קורה שם אני לא יוצאת לדייט הזה. 

גיליתי שהבחור היה מאורס, ונהיה אלים כלפיה

בסופו של דבר החברה שלי שהייתה נשואה למישהו מהישיבה שלו, הייתה היחידה שהעזה להגיד לי מה הסיפור. מסתבר שהבחור הזה כבר היה מאורס פעם למישהי, והם ממש כבר עמדו להתחתן, אבל אז החתונה בוטלה ממש ברגע האחרון. הסיבה לכך הייתה שהבחור נהיה אלים כלפי אותה בחורה, ממש ברמה שהרים עליה יד ונתן לה סטירה כשהיא לא הסכימה איתו על משהו בתכנון החתונה. הוא התנצל אחר כך והבטיח שזה לא יקרה שוב, אבל היא כמובן לא הסכימה להישאר איתו וביטלה את כל החתונה. 

הייתי בהלם. עמדתי לצאת בעצמי עם הבחור הזה, שהיה כל כך נחמד ומקסים אליי כשהתכתבנו באתר. מה אם הכריזמה שלו הייתה משפיעה עליי והייתי באמת מתאהבת בו? מה אם היינו ממשיכים לצאת עד שהיינו מחליטים להתחתן? מה אם כבר הייתה לי שמלה, והיה אולם, וההזמנות היו נשלחות, ואז ברגע האחרון הוא היה מכה אותי? מה אם הוא היה לומד את הלקח ומתאפק עד אחרי החתונה, ורק אז מתחיל להיות אלים? הייתי מוצאת בעצמי את הכוחות להתגרש ממנו? מה אם כבר הייתי נכנסת להיריון?

זוגיות אלימה, אילוסטרציה

זוגיות אלימה, אילוסטרציה צילום: shutterstock

חייבים לברר לפני שיוצאים - ולשבור את קשר השתיקה

שאלתי את החברה הזו אם נראה לה הגיוני שכולם ניסו להסתיר את הסיפור הזה כשרציתי לברר על הבחור. היא אמרה שלה עצמה היו ספקות האם לספר לי את זה או לא, כדי לא לפגוע בשידוך, ואולי הוא חזר בתשובה והוא לא יתנהג ככה יותר. שאלתי אותה אם ידוע לה שהוא הלך לאיזשהו טיפול בעקבות מה שקרה והיא אמרה שהיא לא חושבת. אז למה שהוא ישתנה? מה יגרום לו לא לחזור על זה בפעם הבאה עם הבחורה הבאה? 

למזלי העצום ניצלתי ממנו. המצאתי תירוץ משכנע וביטלתי את הדייט ואת כל הקשר עם אותו בחור. מאז למדתי את הלקח שלי - כשאני מכירה מישהו בעולם הווירטואלי אני חייבת לברר קודם אם הוא קיים בעולם האמיתי, ואם הוא מי שהוא אומר שהוא. ויותר מזה, אם ידוע לי סיפור כזה על אדם ומתקשרים אלי לברר עליו לשידוך, אני חייבת להעביר את המידע הזה הלאה ולקטוע את קשר השתיקה סביב אירועים כאלה. זה יכול להגיע בסוף גם לסכנת נפשות, ואני לא רוצה להתחרט אחר כך שידעתי ולא אמרתי. עין טובה ורצון לעזור בשידוך אלו דברים מקסימים, אבל חייבים לדעת איפה עובר הגבול ומתי זה כבר לא בסדר שלא אומרים את האמת. בנפשנו הדבר.

שלומית בלאו בוזנח היא מחברת הספר "תעביר את זה הלאה", רומן עלילתי ייחודי על דייטים, אהבה ומה שביניהם.