זה מה שהאקסית שלך מרגישה כשאתה יוצא מהארון

יציאה מהארון דורשת הרבה אומץ ותעוזה, אך זה שיוצא אינו היחיד שנפגע ממנה. הבנות הרבות שיצא איתן בעבר, בניסיון להתגבר על הנטייה, מגלות שהיו חלק מניסוי שכלל לא הסכימו להשתתף בו

חדשות כיפה תבל ויקטוריה אונופריינקו 23/02/23 10:28 ב באדר התשפג

זה מה שהאקסית שלך מרגישה כשאתה יוצא מהארון
צילום: canva

כשבן הזוג שלי לשעבר יצא מהארון קיבלתי במתנה שתי תובנות חשובות שילוו אותי עוד הרבה זמן:

1. אני בסדר. ולאורך כל הדרך הייתי בסדר. הספקות, הבכי והתחושות הקשות היו נסיון של האינטואיציה הבריאה שלי להגיע למרכז התודעה ולהבין שאני נמצאת במערכת יחסים שקרית עם אדם שבודק אם הוא יכול להסתיר דרכי את נטיותיו המיניות.

2. את הזמן היקר שכיליתי סביב מערכת היחסים הזאת אף אחד לא יחזיר לי. כל רגע שלא נשמעתי לתחושות הבטן, כל פעם שהקשבתי לאנשים ששיערו שהוא עסוק או מתרגש ממערכת היחסים הראשונה שלו, זקוק להכוונה או צריך קצת מרחב, וכל הנסיונות העיקריים שלי לגרום למערכת היחסים הזאת לעבוד לא יחזרו לעולם. את החודשים הארוכים בטיפול נפשי, את תחושת האחריות שלי על הכשלון בקשר, ואת ההתמודדות עם הביקורת לא אקבל כבר חזרה. 

מאחורי יציאה מהארון מסתתרות שנים ארוכות של הסתרה

מדי פעם אנו מקבלים הצצה להתמודדות היומיומית של אנשים בעלי משיכה תוך מגדרית. אנשים יקרים שמתמודדים עם קושי חברתי וביקורת אדירה ומבקשים דבר אחד: קבלו אותי כפי שאני. מאחורי אמירה זו מסתתרות שנים ארוכות של הסתרה, תחושת זרות וקורבנות, תחושות קשות שרק עם הרבה אומץ ותעוזה יכלו לצאת מהארון בו נדחקו שנים רבות.

דמיינו לעצמכם שאתם מגלים שאתם חלק מניסוי שלא הסכמתם להשתתף בו

לצערי מעגל הכאב הזה לא נגמר אצל אותם אנשים ולא אצל קרוביהם, ואולי שכחנו ששנים של הסתרה מגיעות עם דרבון ואף הכשר על ידי המורים, ההורים והחברה לנסות להיפגש בכל זאת עם בנות המין השני, ושאולי זה ישתלם. בשנים בהם זוגיות איתנה הפכה להיות דבר מורכב ואף נדיר, אנחנו מאפשרים לאנשים שאינם מרגישים בנוח עם נטייתם המינית להתנסות על חשבון המין השני ובכך להונות אותו. דמיינו לעצמכם שאתם נמצאים במערכת יחסים עם הבדל מהותי, מבני וקבוע מבלי שתדעו על כך, דמיינו לעצמכם שאתם מגלים שאתם חלק מניסוי בבני אדם שלא הסכמתם להשתתף בו.

את המחיר הכבד הזה אני משלמת ואמשיך לשלם

את המחיר הזה כולנו משלמים כחברה שלא מאפשרת חיים כנים וגלויים ומעודדת הכחשה והסתרה. ולמרות זאת, גם אם אדם הופך להיות קורבן של החברה, יש לו אחריות אישית על הנזקים ועל הקורבנות שהוא מייצר בעצמו. ואת המחיר הכבד הזה אני משלמת ואמשיך לשלם בטיפולים, בחזרה לרגעים בהם לא הקשבתי לתחושות הבטן והעדפתי להקשיב לסביבה.

עד שהמעגל הזה יפסק כחלק מתהליך הצדק שהקב"ה, שאותו אני אוהבת, מבצע בעולם, נוכל לעשות דבר אחד גדול: אני קוראת לנו לשמור על הקרובים שלנו, להזכיר לנשים להאמין בעצמן ובאינטואיציה שלהן, כי לא מגיע לאף אחת למצוא את עצמה מתעקשת ומשקיעה מאמצים רגשיים בקשר שהוא ניסוי בבני אדם שכל הצדדים יוצאים בו עם נזק וכאב גדולים מאוד.

תבל ויקטוריה אונופריינקו היא מנכ"לית עמותת עמך-עמי.