סיפורי דייטים הבחור הבטיח שלא יסלח לי לעולם אם לא אצא איתו לדייט נוסף

הבחור שיצאתי איתו לא הפסיק לדבר בהתרגשות על הבולים שלו, אבל מה שקרה שנה וחצי אחרי שסיימתי איתו הפתיע אותי יותר מהכל

חדשות כיפה שלומית בלאו בוזנח 15/02/23 10:41 כד בשבט התשפג

הבחור הבטיח שלא יסלח לי לעולם אם לא אצא איתו לדייט נוסף
צילום: shutterstock

פעם יצאתי עם מישהו. סיפרתי לו שאני אוהבת לכתוב ויום אחד אני מתכננת להוציא ספר, הבחור סיפר שהוא אוהב לאסוף בולים. לא, הוא ממש אוהב לאסוף בולים. הוא משקיע בתחביב הזה, טס לחו"ל לראות תערוכות של בולים, קונה בולים נדירים ויש לו בבית את אוסף הבולים הגדול במדינה. תחביב חמוד, נכון? אלא שהבחור מאוהב בבולים שלו בקטע לא בריא. שיחה על בולים מעלה דמעות של התרגשות בעיניו. הוא מראה לי תמונות של בולים עתיקים במבט מצועף, כאילו שהוא מראה לי תמונות של הילדים שלו. ותנו לי לספר לכם משהו: גם הבחור הכי נחמד הופך למעיק אחרי שיחה של יותר מעשר דקות על סוגי בולים.

אני לא מסוגלת יותר לשמוע על בולים

בסיום הדייט הייתי מבולבלת. בסך הכל היה נחמד, אז החלטתי לצאת לדייט נוסף. אחרי הדייט הרביעי התייעצתי עם חברה. אין לי סיבה מובהקת להיפרד, אבל נושאי השיחה שלו מוגבלים בעיקר לנושא הבולים, וזה משעמם אותי. כשניסיתי להגיד לו שזה לא הכי מעניין ראיתי שהוא קצת נפגע, אז לא היה לי נעים להעלות את זה שוב. היא שאלה אם אני יכולה לדמיין עוד עשרה דייטים איתו, ואמרתי שאין מצב, אני לא מסוגלת יותר לשמוע על בולים גם אם החיים שלי תלויים בזה. התשובה הייתה ברורה, וכך אמרתי לו שזה לא ילך ואיחלתי לו בהצלחה.

צילום: shutterstock

"תדעי שאני מקפיד עלייך בלב"

אבל זה לא סוף הסיפור. שנה וחצי לאחר מכן, ביום הראשון של שנה ג' באוניברסיטה, קיבלתי שיחת טלפון. "שלומית? את אולי לא זוכרת אותי, אני איקס, יצאנו פעם". לקח לי רגע. "זוכרת. היי". ניהלנו סמול טוק, הוא כמובן הזכיר את הבולים שלו, ואז הוא אמר, "תשמעי, עבר הרבה זמן מאז שיצאנו אבל אני לא מצליח לשכוח אותך. אם את פנויה, הייתי רוצה שננסה שוב". איזו מחמאה. חייכתי. "תודה, אבל לצערי אני לא חושבת שזה יעבוד בינינו". 

"בטוחה?" שאל. 

"מצטערת, אני בטוחה. תודה, בהצלחה בהמשך. טוב, אז ביי-"

פתאום הוא קטע אותי. "בעצם, תדעי שאני מקפיד עלייך בלב".

למי שלא בקיא בז'רגון, הקפדה היא מעין מקבילה של עין הרע. זו סיבה להיזהר בכבוד הבריות, ביחוד בנושא השידוכים, שם הקפדה של מישהו עלולה, לכאורה, לפגוע לכם בסיכוי להתחתן. "למה?" שאלתי בדאגה, מפחדת שאולי בזמנו אמרתי משהו פוגע בלי כוונה. בלב תהיתי אם זו הסיבה שעדיין לא התחתנתי. "כי את לא רוצה לנסות שוב," הגיעה התשובה המפתיעה. "אם לא תצאי איתי אני אמשיך להקפיד עלייך". וואו. רגע. "אז אני אמורה לצאת איתך כי אתה מאיים עליי?". 

"זה לא מה שאני אומר", הוא נבהל, "אני רק רוצה שננסה עוד דייט אחד".

"אז אתה תקפיד עליי כל עוד לא אסכים".

"כן. אלא אם נצא שוב".

צילום: shutterstock

מה אם הייתי מתארסת איתו בגלל המניפולציות?

תקשיב לי טוב מר בחור. זו לא הדרך להשיג בחורה. אף אחת לא מתאהבת בגבר שמאיים עליה כדי לצאת איתו. "אם אתה לא משחרר זו בעיה שלך. לך לטיפול. אני לא אצא איתך, מצטערת. ביי". אחרי דקה הגיעה הודעה ארוכה, בה הוא הסביר לי שוב כמה הוא כועס עלי. זה לא עניין אותי. בחור שלא יודע לקבל "לא" כתשובה ומפעיל מניפולציה כדי שבחורה תרצה אותו זה לא בחור שאני רוצה. אפילו לא עניתי להודעה שלו, רק חשבתי מה היה קורה אם הייתי פחות מנוסה בעולם הדייטים. מה אם הייתי מסכימה לדייט נוסף, מה אם הייתי מתארסת איתו בגלל המניפולציות שהוא היה מפעיל?

כי זה לא נגמר בפעם אחת. בן אדם שמסוגל להתנהל כך ימשיך בהתנהלות הזו. חשוב לי לשלוח מסר מכאן לכל האנשים שמרגישים שהם נגררים לתוך משהו שהם לא מעוניינים בו, שמפעילים עליהם לחץ משפחתי או אישי, שאומרים להם, "נו, תנו הזדמנות, מה זה כבר משנה?". זה משנה. אתם לא אמורים להיות בסיטואציה שאתם מרגישים בה שלא בנוח. אתם לא אמורים לצאת עם מישהו רק כי לא נעים לכם, ואתם בהחלט לא אמורים להרגיש מאוימים. אם אתם נמצאים בסיטואציה כזו, תעצרו אותה מהר. האדם היחיד שאתם חייבים לו דין וחשבון הוא אתם, ולא אף אחד אחר.

שלומית בלאו בוזנח היא מחברת הספר "תעביר את זה הלאה", רומן עלילתי ייחודי על דייטים, אהבה ומה שביניהם.