5 דברים שאסור לך לעשות עם לב שבור

סיומה של מערכת יחסים לא מגיעה בקלות, גם אם מדובר ברצון משותף הנעשה ברוח טובה. בלי דרמה, בלי שיחות טלפונים מיותרות וגם בלי רגשות קיפוח. הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם לדעת מה לא לעשות מיד לאחר פרידה, ורק לא להיות סטוקרים

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 06/12/22 09:47 יב בכסלו התשפג

5 דברים שאסור לך לעשות עם לב שבור
אסור לך להתקשר אליו! , צילום: shutterstock

אין דרך קלה להתמודד עם פרידה, אי אפשר באמת לקחת איזו גלולה שתרפא את הכאב באופן מיידי. זה תהליך, ולעיתים הוא יותר ארוך ממה שהיינו מצפים – וזה בסדר! פרידות לרוב מלוות בסערת רגשות, שאלות וכאב, יש מי שיגידו שזה סוג של אבלות, ולכן חיוני להגיב לפרידה בדרכים תכליתיות ובריאות. דווקא ברגעים כאלו, אנו נוטים לשיפוט לקוי, ויחד עם זה מגיעות פעולות אימפולסיביות שבסופו של דבר אנו מתחרטים עליהן.

1. לא ליצור קשר עם האקס

זה בסיסי וחיוני, אבל מי כמונו יודע כמה זה קשה לעמוד בזה. אנחנו מבינים. אבל לא משנה מה הסיבה לדחף להתקשר, אם זה להגיד שאולי כדאי לנסות שוב, לכעוס או לשאול שאלות שלא קיבלתם עליהן תשובות מספקות – אל תצרו קשר. תזכרו שכנראה הייתה סיבה לפרידה, ושיחה שנעשית מתוך מערבולת רגשית לאו דווקא תקדם אתכם לאיפה שאתם צריכים. קחו את הזמן לעכל, לסדר את המחשבות, ואם אחרי שהרוחות נרגעות עדיין בוער בכם צורך ליצור קשר, רק אז אולי זאת אופציה בריאה.

צילום: shutterstock

2. אל תשמרו בבטן 

יש אנשים שלא נותנים מספיק קרדיט לכמה פרידות עלולות לכאוב. בין אם הפרידה הייתה ממקום של הבנה הדדית וחברות, ובין אם היא באה בהפתעה וניפצה איזו מציאות – קשה לאבד מישהו וקשה להיות פגיע בתחום הזוגיות. לכן תעשו חסד עם עצמכם ותשתפו, תספרו על הטוב, על הרע ועל האמצע. זה טוב לתת מקום לכל הכעס, העצב והכאב. שיתוף עם משפחה או חברים מאפשר לכם לעכל את החוויה ובסופו של דבר להחלים. 

3. לא להיות סטוקרים 

זו טעות שקל לעשות, וזו גם טעות שקל לתקן. מפתה לראות איך הצד השני מתמודד, מה עובר עליו ואיפה הוא עכשיו - הכל נכון. אבל אם חושבים שניה בהגיון – למה שתעשו את זה לעצמכם? מה טוב זה ייתן? חלק מהקושי מפרידות זה להבין שבאמת נגמר, שעכשיו זה זמן להתרכז ולדאוג רק לעצמכם. זה אומר שצריך לשחרר את הצורך לדעת מה עם הצד השני, כי האמת היא שזה לא משנה כבר מה איתם. נתק זו מתנה, קחו זמן להשקיע בעצמכם, חבל סתם לפתוח פצעים שמנסים להגליד.

לא לרגל אחרי הצד השני

לא לרגל אחרי הצד השני צילום: shutterstock

4. לא לפקפק בעצמכם 

זוגיות היא תחום מאוד רגיש, כל אחד מביא את עצמו וחושף בעצמו רבדים שלרוב לא נחשפים לאחרים. לפעמים אחרי שחווים קירבה כזאת עם אדם אחר וזה פתאום נגמר, חוסר בטחון ופקפוק עצמי ממהרים למלא את החלל שנפער. אנחנו פה כדי להדגיש לכם שזה טבעי, אבל גם שאסור להיכנע לתחושות הקשות הללו. נפרדים בגלל שיש חוסר התאמה, לא בגלל שאתם לא מספיק טובים או יפים. תהיו בטוחים בעצמכם ותזכרו שמי שיהיה איתכם יזכה.

בלי רגשות קיפוח

בלי רגשות קיפוח צילום: shutterstock

5. לא צריך להיות דרמטיים 

גם כשכואב צריך להישאר פשוטים. יש נטייה לצאת בהצהרות גדולות, כאלו מהזן שאיבד תקווה ומצהיר על סוף העולם. אמירות כגון "אני לא אמצא מישהו כזה" "זהו אני לא יוצא יותר לעולם" וכו' נזרקות לאוויר אבל מתאדות מהר. פרידות זה כואב, וכבר סיכמנו שמותר להיות עצובים, אבל יש לזכור שזה גם מחשל ובונה. נרמול של התופעה זהו גם שלב חשוב. אתם לא הראשונים שעברו פרידות וכנראה לא האחרונים, אבל בעזרת זמן ואופטימיות זה יעבור. אם משהו לא עבד, כנראה שמשהו יותר טוב בדרך. קחו את הזמן להחלים, לדייק מה אתם רוצים להבא ותגידו תודה על כאב הגדילה. זה שלב בדרך, שיוביל אתכם בסופו של דבר אל מחוז חפציכם הראוי והמתאים.