שאל את הרב | האם להמשיך קשר עם בחור שהיה מכור לפורנוגרפיה?

שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מציפה נושא רגיש במערכת היחסים בין בני זוג המבקשים להינשא. האם התמכרות לסרטים פורנוגרפיים עלולה להשפיע על הקשר כולו? ומה עושים לגבי האמון?

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/22 09:34 כב בחשון התשפג

שאל את הרב | האם להמשיך קשר עם בחור שהיה מכור לפורנוגרפיה?
צילום: shutterstock

אני יוצאת עם בחור דתי תורני, וככל שהקשר התקדם הוא שיתף אותי שהיה מכור בחטיבה לסרטים פורנוגרפיים. בהמשך בתיכון, ובישיבה עדיין היו לו עוד נפילות. הוא אמר שכבר הרבה זמן לא הייתה לו נפילה. עם התקדמות הקשר הרגשתי שלסרטים האלו שראה בעבר יש השפעה עליו עד היום, והיו לו כל מיני אמירות בנושא שפגעו בי.

אני מפחדת וחוששת שהוא יכול אחרי החתונה לחזור להיות מכור לסרטים (כי יש תקופות שאסור לגעת, ואני מפחדת שהוא לא ישלוט בעצמו ויחזור לראות את הסרטים האלו). רציתי לשאול האם בחור דתי שהיה מכור לכך מאוד בעבר, ככל הנראה יש סיכויים גבוהים שהוא יחזור לזה, גם אחרי החתונה?

הרב יובל שרלו השיב: טוב שאת מודעת לעניין 

לצערי הגדול, הרבה בחורות מתלבטות בשאלה זו, ולעתים גם להפך. טוב שהוא היה גלוי עמך. טוב שאת יודעת את המציאות. ואת גם קוראת נכון את האפשרויות שיש בה – אלו הטובות פחות ואלו הטובות יותר.

הטובות פחות הן ההשפעה שיש לסרטים האלה עד היום; הטובות פחות הן העובדה שיש חשש שהוא יפול לזה מחדש. הטובות יותר הן שהוא רוצה לתקן, ושהאמונה הבסיסית בבחירה החופשית היא עיקר גדול שאנו חיים לאורו; הטובות יותר הן שלדבריו הרבה זמן הוא כבר לא נפל.

ביסודו של דבר אפוא זו שאלה של התחושה הפנימית שלך, האם את יכולה לתת בו אמון, ושהוא יהיה אתך במסע הזוגי המהודק, הנאמן, הבריא והקדוש המשותף. זו כמובן שאלה שרק את יכולה לתת עליה תשובה. אף אחד לא יוכל לתת לך תשובה מה הסיכוי, אלא רק לומר לך שהיו הרבה כאלה והיו הרבה כאלה. החושים שלך יצטרכו להכריע.

אני מבקש רק לשקף לך את העובדה שאת כותבת בתוך דברייך היא שאת שומעת בדבריו פגיעות, המלמדות על תהום עמוקה יותר. אם אכן כך הם פני הדברים – צריך מאוד להיזהר. ואם תרצי שנדון בכך עוד – בשמחה. כל טוב ובניין בית נפלא.