דווקא כשאני תפוסה מגיעות אלי ההצעות הכי טובות

במשך שנה חיכיתי לבחור שהיה נשמע פשוט מושלם. דווקא כשהוא התפנה אני יוצאת עם בחור אחר. להפסיק את הקשר ולנסות עם הבחור שחיכיתי לו שנה? ואולי לא כדאי תמיד לחפש אחרי המושלם ביותר

חדשות כיפה נחמה ביטקובר 21/07/22 10:26 כב בתמוז התשפב

דווקא כשאני תפוסה מגיעות אלי ההצעות הכי טובות
צילום: shutterstock

מישהו פעם אמר לי שהדשא הרבה יותר ירוק בצד השני ועכשיו אני אשכרה מבינה מה הכוונה. תראו, זה לא שאני לא יודעת שאין מושלם. אין מושלם, אני יודעת את זה. כי אין. ויואב הוא באמת בחור טוב ואיכותי, כן? אל תתפסו אותי מתלוננת, כי אני לא. הוא מדהים, חכם, מצחיק, גורם לי להרגיש טוב עם עצמי.

אני גם בחורה לא רעה בעצמי ויש לי את המעלות שלי, ואנחנו מסתדרים ביחד הרבה יותר טוב מדייטים קודמים (כושלים, יש לציין). יש לו עבודה טובה, והוא גם לומד לפעמים, ואנחנו לומדים ביחד דברים לפעמים. אנחנו יוצאים כבר חודשיים והדברים ממש עובדים טוב. אבל. כן, תמיד יש "אבל" אצלי. כשאנחנו מדברות, באיזשהו שלב חברות שלי תמיד יפסיקו את השיחה ויסתכלו עלי, כי מחכים ל"אבל" של ליאורה.

אז גם כאן יש אבל. אבל חזרה אלי ההצעה של מירית. הצעה שחיכיתי לה שנה. שנה שלמה! שנה שהבחור השני היה תפוס, כל פעם בפגישה עם בחורה אחרת (הייתן חושבת שיש לו רשימה) והנה, פתאום הוא התפנה! ואין אף אחת לפני ברשימה! תחטפי מהר, לפני שייגמר. נס משמיים! 
כן, נס, אה? רק באסה שאני תפוסה.

תמיד כשאני יוצאת עם מישהו תבוא הצעה מפתה יותר

כאילו, לא באסה, כן? אני נהנית מהפגישות עם יואב, אבל, (שוב אבל), ההצעה הזו פשוט נוצצת. ממש. כפשוטו. (אולי גם בגלל שחיכיתי לבחור הזה שנה) הוא הייטקיסט, ובוגר יחידה ממש מובחרת בצבא, והוא גבוה (קטע ממש חשוב אצלי), ונראה טוב, והוא קובע עיתים, והוא ברמה הדתית והתורנית ששאפתי אליה, והוא יותר צעיר מיואב, והוא הספיק יותר בחיים, ו.. ו... ו.. וואי, אולי עדיף אותו? אולי איתו דברים ממש יזרמו, ואני לא אצטרך לחשוב על דברים שמפריעים לי במערכת יחסים שלי עם יואב?
גם אמא שלי ממש בעניין. היא אמרה שלא סתם חיכיתי לבחור הזה שנה שלמה, כנראה הוא ממש ממש איכותי, ואם זה לא יעבוד, אני אוכל לחזור ליואב אחר כך, היא קוראת לזה "מצווה הבאה לידך אל תחמיצנה". היא ממש לוחצת עלי להפסיק עם יואב וללכת על ההצעה הזו.  

טוב נו, הנה, תפסתן אותי, אני כן מתלוננת, אני יודעת. אבל זה רק כי זה תמיד קורה לי! רק אתמול הייתה לי שיחה עם נגה בנושא. נגה אומרת שיש בי חלק פנימי, איזשהו משהו לא שקט. משהו שתמיד מחפש. באיזשהו מקום, אני רוצה את הכי טוב. החלק המחפש, החלק שאף פעם לא יירגע עד שיהיה לי מושלם. אמרתי לה שזה כאילו ה' תמיד עושה לי את הקטע הזה, שאני יוצאת עם מישהו ותמיד תבוא איזושהי הצעה מפתה,  איזשהו משהו שווה כזה. משהו קורץ לעין, תמיד יבוא מולי מישהו יותר. יותר טוב, יותר שווה, יותר וואו. 

צילום: shutterstock לחפש את הכי מושלם זה ההפך מלהתחתן

מכירות את זה? את החלק הזה, הפנימי, שתמיד מחפש את היותר טוב? ''זה חייב להיות מושלם'', ''זה חייב להיות הכי טוב'', "זה צריך להיות דה בסט". הכוונה של החלק הזה בתוכי היא טובה. ממש. 
ההחלטה להתחתן זו אחת ההחלטות החשובות בחיי, וטבעי מאוד לחפש את היותר טוב.
אבל אם הולכים עם החלק שמחפש הזה עד הסוף אנחנו נישאר במקום הזה.

כי בכל טוב, יהיה טוב יותר. תמיד. כל בחור מוצלח, יש סיכוי שיש מוצלח ממנו? לגמרי. ברור שיש. ונניח שניפגש עם המוצלח יותר? גם הוא, יש מוצלח ממנו. ואם אנחנו רוצות למצות את העניין ולהיות בטוחות? נצטרך להמשיך ולהיפגש. אחד הדברים שמשאירים אנשים איכותיים תקועים במהלך הרבה שנים זה דווקא החלק הזה, שחשוב לו או לה, להיות בטוח/ה. וכדי להיות בטוח/ה, צריך לבדוק.
אלא מה, שבשביל לבדוק את הבחורים ולוודא מי הכי טוב, כמה אצטרך לפגוש ביום?! ומה הסיכוי שבאמת יצא מזה קשר? כנראה פחות. 

לחפש תמיד את הבחור המושלם זה ההפך מלהתחתן

חשוב לדעת שיש הרבה אפשרויות שיכולות להתאים, ואפשר לחיות איתם חיים מאושרים. מאוד. ותכל'ס, בוודאי שחשוב לחפש מישהו שיתאים לי, אבל אנחנו צריכות לדעת לכבד את החלק המחפש הזה ולענות לו, תודה שאתה דואג לי, באמת! אבל מה שבאמת יהיה לי טוב, מה שבאמת יעזור לי לבנות קשר זו האמונה שבמה שאבחר, תהיה בזה ברכת ה'. לבחור, זה לא לראות מה האופציה הכי טובה מתוך הרבה, אלא לבחור מה יהיה הקשר שאשקיע בו – ואהפוך אותו בע''ה לסיפור הצלחה.

נחמה ביטקובר היא ראש מכון עומק הקשר לאימון רגשי לקראת זוגיות. רוצה לקבל עוד סיפורים? טיפים? להציץ קצת לדייטים של אחרים ולהרגיש נורמלית? בקישור פה כל הטוב הזה.