כהנת הדייטים הדייט שלי הגיע עם ריח רע מהפה וכתם טחינה בקצה השפתיים | פרידה גרשוני עונה

דייטים היו ויהיו נושא רגיש. לא כולם יודעים איך להתנהל, לא כולם מבינים מה לא כדאי לומר. המנטורית וכהנת הדייטים פרידה גרשוני משיבה לשאלות הגולשים ועושה סדר בתהיות של כולנו | והפעם, "מה לעשות כשהדייט לא מודע לעצמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 16:29 ל בסיון התשפב

הדייט שלי הגיע עם ריח רע מהפה וכתם טחינה בקצה השפתיים | פרידה גרשוני עונה
צילום: shutterstock

אורנה שואלת: מה לעשות עם בחור סביר שלא מודע לעצמו מבחינה הגיינית?

היי פרידה, אני אורנה רוזנפלנץ, במקור מהולנד והיום ממעלות תרשיחא. מעדיפה להשאיר את הגיל של בעילום שם. מאז שאני זוכרת את עצמי, להתחתן היה הדבר הנעלה והנשגב  אליו אני צריכה לשאוף. החזון הזוגי שציירתי לעצמי בראש גרם לי לסנן ולסרב לבחורים שלא היו לטעמי ולטעמה של אמי ואבי, גם אחים שלי היו מייעצים לי. 

היום אותם בחורים נשואים לחברות שלי באושר ובכל פעם כשאני רואה אותם נהנים בפייסבוק אני מרגישה שהם עושים לי בכוונה, ועוברת לטוויטר להתווכח על פוליטיקה ומגדר. 

השבוע יצאתי לדייט עם בחור סביר. בהתחלה חשבתי לסרב לדייט אבל אחרי עשור של דייטים עם מאות בחורים באותו בית קפה ועם אותן שאלות, החלטתי שאני שמה נפשי בכפי ויוצאת לדייט גם אם הבחור סביר. חברה טובה שלי, שהיא גם גרושה כמוך, אפילו אמרה עליו סביר מינוס אז בכלל התלהבתי.

האמת שהבחור הפתיע, הוא הגיע בזמן ושאל לשלומי אבל לא כל כך הצלחתי לענות אז הוא הבליג. בהמשך הוא התעניין במה אני עוסקת, מלמלתי משהו על שיווק יצירות אוריגמי שנעשו בידי אסירי צווארון לבן. הבחור דיבר באופן קולח ובטוח ונראה שהוא יודע על מה הוא מדבר, התנועות שלו היו ברורות מאוד, המבט שלו היה ממוקד וחד אבל פשוט לא יכולתי. ממש לא יכולתי לענות להקשיב או לדבר, הריח שיצא לו מהפה הזכיר את הרחי מהביוב שעלה בסניף בחודש ארגון, ועל קצה השפה שלו היה כתם טחינה, אמנם קטן כזה, אבל ניכר שהוא לא מהרגע. הוא היה יבש מאוד, ובבית הקפה הזה אין טחינה, אז עשיתי אחד ועוד אחד ויצא לי שהוא מוזנח. 

עכשיו, שלא תביני לא נכון, אני לא היסטרית על ניקיון ואני יודעת שאפשר לפתור את הסירחון מהפה על ידי זה שיפסיק לדבר לכיווני, אבל הרגשתי שזה קצת מוגזם. לבוא לדייט כשככה יש לך כתם טחינה על הפרצוף ועולה ממך ריח של סיר חמין שנמצא בכיור מחודש סיוון תשע"ד. אז ניסיתי להעיר לו, וסימנתי לו שיש לו כתם טחינה בשפה, סתמתי את האף ממש בבוטות, זה פשוט לא עזר. 

אני מתלבטת האם להציע לו להמשיך לעוד דייט, האם לגיטימי לומר לו לדבר לכיוון אחר ולעבור עם מגבון על הפנים לפני שהוא בא? 

פרידה גרשוני עונה: ריח רע וכתמי אוכל לא יעלמו

אורנה היקרה, איך את מחזירה אותי לתקופת הבלות המקודמת, בה לא בוחלים בכלום, העיקר להקים בית בישראל. שאיפה זו היא שאיפה חשובה מאין כמוה, ואין כמו פרידה שתוכל להסביר לך כיצד להתנהל בסיטואציה רגישה זאת. 

כתמי אוכל על הפנים וריח רע מהפה הם דברים שלא יעלמו, עדויות מספרות שגם לאדם הקדמון נשארו שאריות אוכל בשיערו המדובלל והנה היום אוכלוסיות העולם עומדת על כמה מיליארדים ברוך ה', כך שאוכלוסיות העולם לא מתעכבת בגלל גברים שנוטים להשאיר סממנים לארוחת שחיתות.

תראי, כאשר הייתי בתקופת הדייטים המלהיבה היו פעמים שאף אני פספסתי עלה פטרוזיליה שנתקע לי בגשר של השיניים. הייתי מבוקשת וזה לא פגע לי בדייטים, חברות טובות שלי אף שתלו לעצמן עלה פטרוזליה על השן בתקווה שזה מה שיועיל להן בדייטים, שהרי אני התחתנתי למרות ועל אף ויותר מפעם אחת, בעוד הן עדיין קיבצו בין משדכות וחברות של הדודה שממש רצו להכיר להן.

מה שאני מציעה זה, שתהיי רומנטית.ראית כתם של טחינה, תשאלי אותו בישירות, "תגיד זה נראה לך הגיוני שאתה לא עושה מקלחת לפני שאתה בא לראות אותי?" תאמרי זאת בתקיפות אך בנימוס. הציעי לו, סע לבית, אני בינתיים אתקתק דייט אחר, תחזור אליי נקי ואז נדבר.

בקשר לריח, בהנחה ולא נשארת עם תסמיני קורונה, ממליצה להביא לדייטים עץ ריח. כזה שאפשר לתלות על אביזר שמן הסתם נמצא בשולחן בית הקפה, הריח ירענן את האווירה,תסמכי עלי. 

הכותבת היא כהנת דייטים, מנטורית, מאמנת, מומחית זוגיות ופיננסים, נשואה שלוש פעמים ואמא לשני אוצרות, אלמנה מהגרוש האחרון זכרונו לברכה, שהלך לעולמו במפתיע כאשר נחנק מביצה רכה בשעת ארוחת הערב. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן