מקום לדייט: לצאת לדייט בקורונה

אין מסעדות או בתי קפה אבל יש פתרון: מרפסות של משפחות שפותחות את ליבן ואת ביתן במטרה לעזור לרווקים שיוצאים לדייטים בזמן הקורונה. איך זה מרגיש?

חדשות כיפה שני שרמן, חדשות כיפה 24/11/20 13:00 ח בכסלו התשפא

מקום לדייט: לצאת לדייט בקורונה
דייט במרפסת, צילום: רחלי בן שימול

המסעדות ובתי הקפה סגורים, החורף נותן את אותותיו והרווקים מתקשים למצוא מקומות בהם יוכלו להיפגש עם בן זוגם העתידי. הקורונה שינתה את עולם הדייטינג לחלוטין. אם פעם היה קשה להכיר, עם כל המגבלות של הקורונה גם הצד הטכני הפך לכמעט בלתי אפשרי. מיזם חדש של דייטים במרפסות יוצא לדרך במטרה להקל.

מי שמנסה לעשות את השינוי היא תהילה פרל, שערב אחד בשעה שישבה יחד עם אחייניתה על כוס תה, שיתפה אותה האחיינית במצוקתה, וסיפרה כי החורף בפתח ואין מקומות לעשות בהם דייטים. תהילה הציעה לה לבוא אליה הביתה ולשבת בחצר. לאחר הדייט המוצלח במפרסת של הדודה , שאלה האחיינית את תהילה מדוע שלא תפתח את האפשרות הזאת  לזוגות נוספים - מכאן הרעיון התגלגל. תהילה העלתה פוסט בפייסבוק בו הציעה למי שמחפש מקום לדייט לבוא לביתה ולשבת במרפסת או בסלון לדייט הכולל שתייה חמה ועוגיות ביתיות. הפוסט תפס תאוצה, ולבסוף הפך לקבוצה בפייסבוק "דייטים ביתיים בקורונה"  - ששידכה בין אנשים שמוכנים לארח זוגות בביתם לזוגות המחפשים מקום לדייט. תוך שבוע הצטרפו 800 אנשים ליוזמה.

יעל אלון היא אחת מאותם אנשים אשר פתחו את ליבם וביתם לצורך המיזם. היא ראתה את הקבוצה בפייסבוק דרך חברה אחרת שלה שפרסמה את דירתה, והחליטה לפרסם תמונה של דירתה עם הזמנה לביתה. זוג אחד צלצל אליה, ויעל כבר הכינה צלחת עוגיות ביתית. אך ממש רגע לפני - הבחורה ביטלה את הדייט.

למה בעצם הסכמת להשתתף במיזם?

"גם אני עברתי את תקופת הרווקות הלא פשוטה.  אם יש לי דרך לעזור אני אעשה זאת בשמחה. מתחיל חורף, רווקים יושבים בחוץ בקור או הולכים מרחקים כדי להכיר והמזג אוויר הולך ונהיה חורפי יותר. כבר חודשיים אין  מסעדות ובתי קפה וזה ממש קשוח. הם לא יכולים להיות בבית של ההורים שלו כי ההורים יחשבו שזה כבר רציני, הם לא יכולים להיות בבית של ההורים שלה וגם אם הם גרים לבד זה בעייתי מאוד אז זה פתרון טוב למצב."

גם רחלי בן שימול לקחה חלק במיזם. בשולחן השבת של המשפחה  הנושא של המיזם עלה לשיח.  הבן שלה בן שבע עשרה וחצי  אמר שהוא לא יעשה את זה בחיים. "זה נשמע לי ממש מוזר,  גם אי אפשר לדעת ככה אם הבחור קמצן." אמרה ביתה בת  ה- 15. הזוג שהגיע אליה היה זוג חרדי בפרק ב'. הבחור ביקש לדעת איפה השירותים. הייתה מבוכה קלה בהתחלה. הם ישבו במרפסת במשך שעתיים. נראה שהיה דייט מוצלח.  היא ממש מקווה שהמיזם ימשיך והיא מוכנה לפתוח את הבית והלב שלה למען זה.

ליאור פיקסלר נשואה לאיש קבע ואמא לילד בן שנתיים. 

"חשבתי על זה שזה יכול להיות ממש נחמד. יש לזוג פרטיות מלאה, אם הם רוצים לבשל הם יכולים בשמחה. אם אפשר לעזור ולקדם זוג לכיוון של חתונה אז ברור שאעשה זאת."

את לא פחדת להפקיר את ביתך לאנשים זרים? את לא מפחדת שיבוא מישהו שינצל את המצב ויפרוץ לבית חלילה?

"יש חששות בהתחלה, אבל  מי שמגיע למיזם כזה כנראה שהוא נטו צריך מקום לדייט. אפשר גם לשמוע בשיחת טלפון מי הבן אדם והם באו לקחת ממני מפתח לבית אז גם ראיתי מי הזוג שנמצא מולי. אין בי שום חשש."

 שלום  (שם בדוי) יוצא עם מישהי כבר חודשיים והם ישבו בעיקר בחוץ הרבה זמן כבר רצו לשבת לאכול איפשהוא אבל עדיין זה לא השלב שבו נפגשים בבית אז הם מצאו את הדף של תהילה ואת המיזם והחליטו ללכת על זה. הם ראו את הפוסט של ליאור והחליטו שזהו המקום האידיאלי שלהם לקיים בו את הדייט.

ואיך זה היה? מביך? עברתם תחקור?

"זה היה מביך רגע לרגע אחד קטן. ליאור, בעלת הבית, לא שאלה הרבה שאלות רק אמרה שנהנה. רצינו להכין מרק ולא הבאנו איתנו סיר אז ביקשנו ממנה בביישנות להשתמש בסיר שלה והיא ללא היסוס נתנה לנו פירוט מלא על הכלים, מה חלבי ומה בשרי. היא השאירה לנו בית נקי ומסודר והכינה עבורנו עוגיות ואמרה שנרגיש בבית. באמת הרגשנו בבית. אנחנו יוצאים כבר חודשיים ונמאס לנו לשבת בפארקים בחוץ. רצינו לאכול ואין איפה. אז גם הכנת המרק הייתה מקרבת וכיפית, ליאור נתנה לנו את ההרגשה הכי טובה בעולם. זאת יוזמה מבורכת ואני מקווה שכשאתחתן אני גם אזכה לארח בביתי זוגות לדייטים.